Ο Άγνωστος

3,5

Ένα απροσδόκητα καλοφτιαγμένο θρίλερ που σε στοιχειώνει σαν τον πιο αληθοφανή νοσηρό εφιάλτη.

o_agnostos1

Σε μια εποχή που οι παντός τύπου crime σειρές έχουν κατακλύσει τις οθόνες, από ντοκιμαντέρ και ριάλιτι μέχρι μυθοπλασία βασισμένη σε αληθινά γεγονότα, μια ταινία του είδους καλείται να ξεπεράσει τον εαυτό της αν θέλει όντως να ξεχωρίσει. Κάτι που καταφέρνει απροσδόκητα καλά ο "Άγνωστος" του Τόμας Ράιτ, ο οποίος βασίζεται στη διασημότερη υπόθεση εξαφάνισης ανηλίκου στην ιστορία της Αυστραλίας. Βέβαια, το γεγονός ότι η ταινία αφορά κάτι τέτοιο δεν το αντιλαμβάνεται κανείς προτού περάσουν αρκετά κινηματογραφικά λεπτά, καθώς ο Ράιτ δεν χάνει χρόνο να ανακατέψει την αφηγηματική τράπουλα.

Μέσα από ένα μοντάζ-καλειδοσκόπιο, στο οποίο διαφορετικοί χρόνοι, οπτικές γωνίες και δράσεις αλλάζουν θέση φαινομενικά κατά το δοκούν, γνωρίζουμε δύο παρανόμους οι οποίοι χάρη σε έναν κοινό γνωστό γίνονται συνεργάτες στην ίδια εγκληματική οργάνωση. Μεταξύ των μυστηριωδών αντρών αναπτύσσεται μια καλόπιστη φιλία, έως ότου το ένοχο παρελθόν του ενός και η πραγματική ταυτότητα του άλλου έρθουν σε οδυνηρή σύγκρουση, την ώρα που στο βάθος υλοποιείται μια γιγαντιαία αστυνομική επιχείρηση. Η έκβασή της εξαρτάται από τη δουλειά ενός μυστικού ντετέκτιβ ο οποίος έχει παρεισφρήσει ανάμεσά τους και επιδιώκει να εντοπίσει τον απαγωγέα ενός αγοριού που βρίσκεται ασύλληπτος για χρόνια.

o_agnostos2

Στην εξέλιξη της αφήγησης, ο Ράιτ υιοθετεί εναλλακτικούς άξονες για να ανεβάσει την ένταση, πότε επιμένοντας στη σχέση των παρανόμων και πότε στο νομικό παρασκήνιο της αστυνομικής δράσης, μια ασυνήθιστη σκηνοθετική επιλογή που φλερτάρει με τη σύγχυση, αλλά παραδόξως ευστοχεί. Διότι έτσι η ταινία, υποβοηθούμενη από μια κινηματογράφηση που θυμίζει έρεβος, αποκτά μια θελκτική αύρα εφιάλτη, η οποία πολλαπλασιάζει τη νοσηρότητα όσων απεικονίζονται στην οθόνη, ενώ ταυτόχρονα διατηρεί αμείωτη την προσοχή. Από κοντά η ταιριαστή, μα ενίοτε υπερβολική σκοτεινιά, που έρχεται να εντείνει την αίσθηση αβύσσου η οποία διαπερνά την ελεγειακού ύφους ταινία. Και, όπως η άβυσσος, κατά τη νιτσεϊκή ρήση, κοιτάζει κι αυτή μέσα σε σένα, οι δύο άψογοι πρωταγωνιστές Τζόελ Έντγκερτον και Σον Χάρις τείνουν να μοιάζουν φυσιογνωμικά, ενώ και ο μυστικός αστυνομικός καλείται να ψυχογραφήσει το "τέρας" που κυνηγά προκειμένου να το πιάσει.

Υπό αυτή την έννοια, ο "Άγνωστος" σφίγγει το στομάχι σαν ανατριχιαστική σπουδή στην εξοικείωση με το κακό και το συναισθηματικό κόστος που αυτό επιφέρει. Ευστοχεί επίσης στην απεικόνιση των αντρικών σχέσεων, οι οποίες ακροβατούν μεταξύ δυσπιστίας και άνευ όρων αφοσίωσης. Στην ουσία, η ταινία πετυχαίνει επειδή ψηλαφεί το κοινό άγχος όλων, την αγωνία να μη βρεθούμε ποτέ στη θέση οποιουδήποτε χαρακτήρα.

Αυστραλία. 2022. Διάρκεια: 117΄. Διανομή: ODEON.

Περισσότερες πληροφορίες

Ο Άγνωστος

The Stranger
3,5
  • Θρίλερ
  • 2022
  • Διάρκεια: 117 '
  • Τόμας Ράιτ

Η τυχαία γνωριμία δύο μυστήριων παρανόμων εξελίσσεται σε καλόπιστη φιλία, μέχρις ότου το ένοχο παρελθόν του ενός και η πραγματική ταυτότητα του άλλου έρθουν σε σύγκρουση, την ώρα που μια γιγαντιαία αστυνομική επιχείρηση βρίσκεται προ των πυλών.

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Σινεμά

Έρχονται κλασικά ιαπωνικά αριστουργήματα στα θερινά σινεμά

Ακίρα Κουροσάβα, Μίκιο Ναρούσε, Σοσέι Ιμαμούρα, Κένζι Μιζογκούτσι, Γιασουχίρο Όζου, Κον Ιτσικάουα, Κιγιόσι Κουροσάουα, Τακάσι Μίικε, Τεϊνοσουκε Κινουγκάσα, Χιρόσι Τετσιγκαχάρα & Μασάκι Κομπαγιάσι, σε ένα αφιέρωμα στους Ιαπωνικούς κινηματογραφικούς θησαυρούς.

ΓΡΑΦΕΙ: ATHINORAMA TEAM
17/05/2024

Οι καλύτερες ταινίες που παίζουν τώρα στα σινεμά (15-22/5)

Μια λίστα με τις ιδανικότερες προτάσεις για κινηματογραφική έξοδο αυτήν την εβδομάδα.

Στο φεστιβάλ Αγών το σινεμά συναντά την αρχαιολογία

Ανακαλύψτε το πρόγραμμα της διοργάνωσης όπου η ιστορία εμπνέει τον κινηματογράφο.

77ο Φεστιβάλ Καννών: Το Megalo (χαμένο) στοίχημα του Φράνσις Κόπολα

Διπλά βραβευμένος με Χρυσό Φοίνικα, ο σκηνοθέτης του "Νονού" παρουσιάσε στις Κάννες το κινηματογραφικό σχέδιο στο οποίο επένδυσε σαράντα χρόνια από τη ζωή του. Το "Megalopolis", όμως, αποδείχτηκε δυστυχώς μια εκκωφαντική αποτυχία.

Το "Λώξη" δεν είναι μόνο ένα ντοκιμαντέρ για την πρώτη ηθοποιό με σύνδρομο Down

Οι σκηνοθέτες της ταινίας για την Λωξάνδρα Λούκας που έγραψε ιστορία παίζοντας στο Εθνικό Θέατρο, μιλούν στο "α" για το πολύτιμο φιλμ τους.

Ο Ρένος Χαραλαμπίδης για τα "Φτηνά Τσιγάρα"

"Έκλαιγα μόνος μου έξω από τις αίθουσες, εγκατέλειψα τα σχέδια μου" σχολίασε ο σκηνοθέτης και ηθοποιός.

Η Βίκυ Καγιά και η Σοφία Κόκκαλη είναι μητέρα και κόρη στο "Πολύδροσο" του The Boy

Οι συμπρωταγωνίστριες της νέας ταινίας του Αλέξανδρου Βούλγαρη μιλούν στο "α" για τη συμμετοχή τους στο ατμοσφαιρικό δράμα που ψηλαφεί τις έννοιες της μητρότητας και της απώλειας.