Ο Ιάκωβος Παναγόπουλος μας συστήνει τον "Τρίτο Δρόμο" στο ταξίδι ενός κινηματογραφιστή

Ο ταλαντούχος ακαδημαϊκός και σκηνοθέτης εξερευνά τι σημαίνει στην πράξη να συνδυάζονται αυτοί οι ρόλοι στην ελληνική πραγματικότητα.

Ο Τρίτος Δρόμος στον Κινηματογράφο

Παρότι υπάρχουν πολλά βιβλία που εξερευνούν το ταξίδι του εμπορικού και του ανεξάρτητου κινηματογραφιστή, με σχετικές συμβουλές και καθοδήγηση, ελάχιστα βιβλία εξερευνούν τον τρίτο δρόμο. Ο κινηματογραφιστής και ακαδημαϊκός Ιάκωβος Παναγόπουλος δείχνει πώς μπορεί η πρακτική της παραγωγής ταινιών να παράσχει δημιουργικές μεθόδους έρευνας, για να προκύψουν νέες αντιλήψεις με αντίκτυπο όχι μόνο στην παραγωγή ταινιών και στον κινηματογράφο αλλά και σε άλλα διεπιστημονικά πεδία. 

Με το βιβλίο "Ο Τρίτος Δρόμος στον Κινηματογράφο" (εκδόσεις Παπαζήση), ο Παναγόπουλος εξερευνά τι σημαίνει να είναι κανείς ακαδημαϊκός δάσκαλος και κινηματογραφιστής και πώς αυτοί οι δύο ρόλοι εμπνέουν ο ένας τον άλλον και κατ' αυτόν τον τρόπο διευρύνουν τη γνώση μας για τις ταινίες και τη διδασκαλία.

Ο Δρ Ιάκωβος Παναγόπουλος είναι κινηματογραφιστής και ερευνητής του πρακτικού κινηματογράφου. Η δουλειά του είναι ο συνδυασμός πρακτικής κινηματογράφησης και ακαδημαϊκής έρευνας. Στόχος του είναι να γεφυρώσει το χάσμα ανάμεσα στα δύο. Μετά από πτυχιακές σπουδές στο Τμήμα Ήχου και Εικόνας στο Ιόνιο Πανεπιστήμιο, ο Ιάκωβος απέκτησε το μεταπτυχιακό του πάνω στην Διεύθυνση Φωτογραφίας, στο Πανεπιστήμιο Bournemouth της Αγγλίας. Ολοκλήρωσε τη διδακτορική του διατριβή για το έργο του Θεόδωρου Αγγελόπουλου στο Πανεπιστήμιο του Central Lancashire. Ο Ιάκωβος είναι ερευνητής διάφορων εργαστηρίων τόσο στην Ελλάδα όσο και στο εξωτερικό όπου προσπαθεί να προσεγγίσει την διεπιστημονική διάσταση της έρευνας στο πρακτικό κινηματογράφο με άλλα επιστημονικά πεδία.

Διαβάστε Επίσης

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Σινεμά

Ο "Κασκαντέρ" και ο ακαταμάχητα κωμικός Ράιαν Γκόσλινγκ

Μετά την τρομερή επιτυχία της "Barbie", ο χολιγουντιανός σταρ επιστρέφει σε ένα ρόλο που μας θυμίζει τη μοναδική ικανότητά του να παραδίδει κωμικές ερμηνείες που συνδυάζουν τις κοφτερές ατάκες, τον αυτοσαρκασμό και την κανονικοποίηση της εύθραυστης αρρενωπότητας.

ΓΡΑΦΕΙ: ΓΙΑΝΝΗς ΚΑΝΤΕΑ-ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟς
02/05/2024

Ο Κασκαντέρ

Χιούμορ και δράση συνδυάζονται σε ένα κωμικό νεονουάρ με ξέφρενη παρωδιακή διάθεση. Άκρως κινηματογραφόφιλο και μεταμοντέρνα ευρηματικό, όσο και χαοτικά ανοικονόμητο.

Στον Ιστό του Τρόμου

Καλοκουρδισμένο, κλειστοφοβικό θρίλερ γεμάτο σασπένς, ένταση και ανατριχίλες, στο οποίο υπάρχει χώρος και μια ευθεία κοινωνικοπολιτική αλληγορία.

Γκάρφιλντ: Γάτος με Πέταλα

Το reboot των αστείων κατορθωμάτων του πιο cool σινε-γάτου ξεκινάει σαν ατακαριστή, μπριόζα κωμωδία καταστάσεων, για να εξελιχθεί σε μια ευρηματικότατη, αγωνιώδη και ξεκαρδιστική "Επικίνδυνη Αποστολή".

Το Χρώμα του Ροδιού

Ένα από τα διαχρονικά αριστουργήματα του ποιητικού σινεμά, το οποίο δημιουργεί ένα μεθυστικών αισθήσεων και συναρπαστικών συναισθημάτων κόσμο (ο αρμένικος πολιτισμός) χάρη στη δύναμη της καθαρής εικόνας.

Επιτέλους όλοι πια μιλάνε για τον Νίκο Παπατάκη

Το Cinobo παρουσιάζει τη φιλμογραφία του ασύγκριτου σκηνοθέτη στην πλατφόρμα του δίνοντας πρόσβαση σε ένα πολύτιμο και εν πολλοίς υποτιμημένο έργο.

Οι 16 Ίριδες που διεκδικεί η "Φόνισσα" ήρθαν νομοτελειακά

Στις υποψηφιότητες της Ελληνικής Ακαδημίας Κινηματογράφου αποτυπώνεται η επιτυχία της ποιοτικής διασκευής της Εύας Νάθενα.