Απόφαση Φυγής

3

Βραβείο σκηνοθεσίας στις Κάννες για ένα χιτσκοκικό, στιλάτο νεονουάρ το οποίο δοκιμάζει τα όρια του είδους και ένα love story με πικρή επίγευση. Σκηνοθετημένα δεξιοτεχνικά, καρυκευμένα με μαύρο χιούμορ και σινεφίλ αναφορές (από τον «Δεσμώτη του Ιλίγγου» ως το «Βασικό Ένστικτο»).

Apofasi_figis1

Ο Παρκ Τσαν-γουκ ομολογεί πως αποφάσισε να γίνει σκηνοθέτης όταν είδε τον "Δεσμώτη του Ιλίγγου". Η επιρροή του Άλφρεντ Χίτσκοκ στο έργο του, έτσι κι αλλιώς, είναι εύκολα αναγνωρίσιμη, αλλά τώρα είναι η πρώτη φορά που ο Κορεάτης δημιουργός ("Old Boy", "Η Υπηρέτρια") εμπνέεται άμεσα από την αγαπημένη του ταινία, η οποία συνδυάζει αριστοτεχνικά ένα νουάρ θρίλερ και μια ερωτική ιστορία.

Στα χνάρια της, η "Απόφαση Φυγής" ξεκινάει με το θάνατο ενός άντρα που έπεσε από την κορυφή ενός ψηλού βράχου στον οποίο έκανε ορειβασία. Ο σχολαστικός, αφοσιωμένος στη δουλειά του ντετέκτιβ Χάε-τζουν αναλαμβάνει την υπόθεση και μετά την πρώτη συνάντηση με τη σύζυγο του νεκρού, την Κινέζα Σέο-ράε, αρχίζει να τη θεωρεί ύποπτη για φόνο και ταυτόχρονα να την ερωτεύεται. Αν και παντρεμένος, βρίσκει δικαιολογίες για να την παρακολουθεί μέρα και νύχτα, κάτι το οποίο γίνεται τελικά αντιληπτό από την ίδια. Οι δυο τους αρχίζουν να περνούν χρόνο μαζί κι ενώ κάποια στιγμή ο φάκελος της υπόθεσης κλείνει ως αυτοκτονία, ο Χάε-τζουν δεν είναι εντελώς πεπεισμένος πως η Σέο-ράε είναι αθώα.

Ο Παρκ Τσαν-γουκ καλλιεργεί αργά και μεθοδικά ένα διπλό μυστήριο: το τι πραγματικά συνέβη στον νεκρό ορειβάτη και τι στ’ αλήθεια συμβαίνει στο μυαλό του ντετέκτιβ, ο οποίος είναι διχασμένος ανάμεσα στο καθήκον του και την καρδιά του. Όσο περιπλέκεται το πρώτο, το οποίο θα αναζωπυρωθεί με μια – βέβαιη αυτή τη φορά – δολοφονία, τόσο θα βυθίζεται σε μια αναπόδραστη σπείρα και το δεύτερο, φέρνοντας τον Χάε-τζουν στην ίδια ακριβώς θέση με τον Σκότι Φέργκιουσον του "Δεσμώτη του Ιλίγγου". Δυο άντρες στο κέντρο ενός κόσμου όπου οι κοινωνικοί ρόλοι υποβάλλουν τα συναισθήματά τους, δυο άντρες οι οποίοι θα ερωτευτούν την εικόνα μιας γυναίκας κι όχι την αληθινή γυναίκα πίσω από την εικόνα της. Ο Παρκ Τσαν-γουκ υπογραμμίζει αυτήν την αδυναμία επικοινωνίας μεταξύ δυο ερωτευμένων, αλλά και μεταξύ του μυαλού και της καρδιάς ενός άντρα, με σαρκαστικό μαύρο χιούμορ, διαρκή χρήση της τεχνολογίας (iPhones, smart watches και κάθε λογής gadgets ή applications) και τη σύγχυση που δημιουργούν οι διαφορετικές γλώσσες (κορεάτικα και κινέζικα) των ηρώων. Το αριστοτεχνικά στημένο θρίλερ του αντανακλά παραμορφωτικά τις εικόνες του σκληρού ντετέκτιβ, της μοιραίας γυναίκας και της μεθοδολογικής αστυνομικής έρευνας, σκηνοθετημένο με εμπνεύσεις, ιδέες (η χρήση του υγρού στοιχείου, η αντίθεση του βουνού - στην αρχή και της θάλασσας – στο φινάλε), αλλά και μια εξεζητημένη βιρτουοζιτέ που πολλές φορές θυσιάζει το αβίαστο συναίσθημα για χάρη μιας υπερβολικά περίτεχνης κατασκευής η οποία δεν μπορεί να κρύψει τα γρανάζια του μηχανισμού της.

Ν. Κορέα. 2022. Διάρκεια: 138΄. Διανομή: CINOBO

Περισσότερες πληροφορίες

Απόφαση Φυγής

Heojil Kyolshim / Decision to Leave
3
  • Θρίλερ
  • 2022
  • Διάρκεια: 138 '
  • Παρκ Τσαν-Γουκ

Ένας Κορεάτης αστυνομικός αναλαμβάνει να ερευνήσει το θάνατο ενός ορειβάτη. Αν και παντρεμένος, ανακρίνοντας την Κινέζα σύζυγο του τελευταίου, την οποία υποψιάζεται για φόνο, αρχίζει να την ερωτεύεται.

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Σινεμά

Οι ταινίες που έρχονται στις αίθουσες την Πέμπτη 23/5

Άντονι Χόπκινς, Ράσελ Κρόου και Ράιαν Ρέινολντς προσεχώς στις μαρκίζες των κινηματογράφων.

ΓΡΑΦΕΙ: ΓΙΑΝΝΗς ΚΑΝΤΕΑ-ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟς
19/05/2024

Αποχαιρετήστε τον Γιούργκεν Κλοπ με αυτό το must ντοκιμαντέρ

Οι άνθρωποι δούλεψαν στενά με τον σπουδαίο προπονητή της Λίβερπουλ μιλούν στα πέντε επεισόδια του "Jürgen".

77ο Φεστιβάλ Καννών: Ο Λάνθιμος διηγείται κατασκότεινες "Ιστορίες Καλοσύνης"

Επιστροφή στην εποχή του "Κυνόδοντα" και των "Άλπεων" για τον Έλληνα σκηνοθέτη, ο οποίος αν και εντυπωσιάζει με τη γεμάτη αυτοπεποίθηση δεξιοτεχνία του, κινδυνεύει να χάσει πολλούς από τους όψιμους θαυμαστές του.

Έρχονται κλασικά ιαπωνικά αριστουργήματα στα θερινά σινεμά

Ακίρα Κουροσάβα, Μίκιο Ναρούσε, Σοσέι Ιμαμούρα, Κένζι Μιζογκούτσι, Γιασουχίρο Όζου, Κον Ιτσικάουα, Κιγιόσι Κουροσάουα, Τακάσι Μίικε, Τεϊνοσουκε Κινουγκάσα, Χιρόσι Τετσιγκαχάρα & Μασάκι Κομπαγιάσι, σε ένα αφιέρωμα στους Ιαπωνικούς κινηματογραφικούς θησαυρούς.

Οι καλύτερες ταινίες που παίζουν τώρα στα σινεμά (15-22/5)

Μια λίστα με τις ιδανικότερες προτάσεις για κινηματογραφική έξοδο αυτήν την εβδομάδα.

Στο φεστιβάλ Αγών το σινεμά συναντά την αρχαιολογία

Ανακαλύψτε το πρόγραμμα της διοργάνωσης όπου η ιστορία εμπνέει τον κινηματογράφο.

77ο Φεστιβάλ Καννών: Το Megalo (χαμένο) στοίχημα του Φράνσις Κόπολα

Διπλά βραβευμένος με Χρυσό Φοίνικα, ο σκηνοθέτης του "Νονού" παρουσιάσε στις Κάννες το κινηματογραφικό σχέδιο στο οποίο επένδυσε σαράντα χρόνια από τη ζωή του. Το "Megalopolis", όμως, αποδείχτηκε δυστυχώς μια εκκωφαντική αποτυχία.