Το Νησί του Μπέργκμαν

2,5

Μια διπλή - ταινία μέσα στην - ταινία γεμάτη μπεργκμανικά φαντάσματα ζορίζεται, αν και ανάλαφρη στην όψη, να θολώσει τα όρια πραγματικότητας και μυθοπλασίας. Δεν της λείπει η φρεσκάδα, όσο η συγκρότηση των κινηματογραφικών ιδεών της.

To_nhsi_tou_Bergman1

Δυο σκηνοθετικά φαντάσματα πλανιούνται πάνω από την καινούρια ταινία της Μία Χάνσεν – Λοβ, ευαίσθητης δημιουργού χαμηλότονων δραμάτων όπως το "Le Pere de mes Enfants" και το "Μέλλον". Πρώτα του Ίνγκμαρ Μπέργκμαν, στο νησί του οποίου διαδραματίζεται ολόκληρη η ταινία. Στο Φάρο της Βαλτικής, εκεί όπου ο κορυφαίος Σουηδός σκηνοθέτης έζησε τα τελευταία χρόνια της ζωής του και γύρισε πλήθος ταινιών ("Περσόνα", " Το Πάθος", "Σκηνές Από Ένα Γάμο"…), ένα ζευγάρι κινηματογραφιστών αποσύρεται για λίγες μέρες αναζητώντας δημιουργική έμπνευση. Ο Τόνι, καταξιωμένος πλέον, μοιάζει να δουλεύει το σενάριό του απρόσκοπτα, η Κρις όμως αρχίζει να αναρωτιέται πάνω στις φιλοδοξίες της και τη σχέση της αληθινής ζωής με την καλλιτεχνική δημιουργία, αφήνοντας την ατμόσφαιρα του νησιού να την παρασύρει σε μια γεωγραφική όσο και εσωτερική περιπλάνηση.

Η δεύτερη αόρατη σκηνοθετική παρουσία είναι εκείνη του Ολιβιέ Ασαγιάς ("Carlos", "Μετά το Μάη", "Τα Σύννεφα του Σιλς Μαρία"), πρώην συντρόφου της Χάνσεν – Λοβ και έμπνευση για το χαρακτήρα του Τόνι. Η Κρις είναι φυσικά η ίδια η Χάνσεν – Λοβ, η οποία δημιουργεί άλλη μια εκδοχή του (νεαρότερου) εαυτού της για το "Λευκό Φόρεμα", το σενάριο που προσπαθεί να ολοκληρώσει η Κρις και εμείς το βλέπουμε ως ταινία-μέσα-στην-ταινία καθώς το διηγείται στον Τόνι. Η ιδέα αυτή διευρύνει τους προβληματισμούς του φιλμ πάνω στα θολά όρια πραγματικότητας και μυθοπλασίας, αποδομεί όμως τη δυναμική της κύριας ιστορίας και δημιουργεί περιττούς διηγηματικούς δαιδάλους. Στο κέντρο του κάδρου, πάντως, παραμένει η αναζήτηση μιας γυναίκας για προσωπική και δημιουργική ανεξαρτησία, με την Χάνσεν – Λοβ να θίγει άλλοτε εύστοχα κι άλλοτε επιδερμικά τα περίπλοκα ψυχολογικά, κοινωνικά και πολιτισμικά εμπόδια τα οποία συναντά στην πορεία. Η προσέγγισή της αποφεύγει τη σοβαροφάνεια, διαθέτει ένα ξερό, υποδόριο χιούμορ και δεν φοβάται να συνδέσει τον Μπέργκμαν με τους… Abba. Δεν της λείπει η φρεσκάδα, όσο η συγκρότηση των φιλοσοφικών και κινηματογραφικών ιδεών της.

Γαλλία, Βέλγιο, Γερμανία. 2021. Διάρκεια: 112΄. Διανομή: WEIRD WAVE

Περισσότερες πληροφορίες

Το Νησί του Μπέργκμαν

Bergman Island
2,5
  • Δραματική
  • 2021
  • Διάρκεια: 112 '
  • Μία Χάνσεν-Λοβ

Ένα ζευγάρι κινηματογραφιστών καταφεύγουν για λίγες μέρες στο Φάρο, το νησί του Ίνγκμαρ Μπέργκμαν στη Βαλτική, αναζητώντας δημιουργική έμπνευση. Η ατμόσφαιρά του, όμως, θα επιδράσει στη σχέση τους με απρόβλεπτο όσο και καταλυτικό τρόπο.

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Σινεμά

Club Zero

Κοινωνική σάτιρα με έντονα σαρδόνιο χιούμορ και weird σκηνοθετικό στιλιζάρισμα. Αν και θεματικά ενδιαφέρουσα, η ψυχρότητά της μοιάζει εκβιαστική και η πικρή ειρωνεία της επιτηδευμένη.

ΓΡΑΦΕΙ: ΧΡΗΣΤΟς ΜΗΤΣΗς
09/05/2024

Επιστροφή στην Εποχή των Δεινοσαύρων

Ανήλικη σε όλα της περιπέτεια φαντασίας, στην οποία κανείς θεατής άνω των οκτώ χρονών δεν γελά, δεν αγωνιά και δεν εντυπωσιάζεται.

Detective Conan: Το Μαύρο Υποβρύχιο

Γνωριμία με ένα εξαιρετικά πετυχημένο στην Ιαπωνία franchise anime, το οποίο έχει αισίως φτάσει στην 27η ταινία του και έχει πλέον βάλει μπροστά τον αυτόματο πιλότο.

Sobibor

Μια συναρπαστική αληθινή ιστορία, η οποία αποτυπώνεται στην οθόνη με σκηνοθετική αρτιότητα, αλλά και παλιομοδίτικη μελοδραματική υπερβολή.

The Big Father

Απίστευτα αδέξια και σκανδαλωδώς αφελής κοινωνική σάτιρα, στην οποία είναι σχεδόν αδύνατον να ξεχωρίσεις τα ηθελημένα από τα ακούσια αστεία.

Οι ταινίες που έρχονται στις αίθουσες την Πέμπτη 9/5

Η επιστροφή ενός επικού franchise και ένα διχαστικό arthouse φιλμ προσεχώς στις μαρκίζες των κινηματογράφων.

Οι αξέχαστοι ρόλοι της Άννας Παναγιωτοπούλου στο σινεμά

Αποχαιρετούμε μια από τις πιο αγαπημένες ηθοποιούς του ελληνικού κινηματογράφου.