Βρώμικος Παράδεισος

3,5

Μια παραληρηματική και σεξουαλικά φορτισμένη ιστορία ενηλικίωσης, η οποία επιβεβαιώνει πως ο Μπερτράν Μαντικό βρίσκεται μεταξύ των πλέον αυθεντικών εν ενεργεία κινηματογραφικών δημιουργών.

vromikos_paradeisos1

Σε μια εποχή που η ρηξικέλευθη κινηματογραφική ματιά σπανίζει, το σινεμά του εικονοκλάστη Μπερτράν Μαντικό ξεχωρίζει από μακριά. Οι ταινίες του Γάλλου σκηνοθέτη, περίπου 20 εξπρεσιονιστικές μικρού μήκους και ένα μεγάλου μήκους κομψοτέχνημα ("Τα Άγρια Αγόρια"), κεντρίζουν την προσοχή πρωτίστως εξαιτίας των ψυχεδελικών εικόνων τους. Ωστόσο, εκείνο που ουσιαστικά καταφέρνουν είναι να επαναφέρουν στο προσκήνιο ενδυναμωμένες δύο από τις γοητευτικότερες ιδιότητες του σινεμά: τη δημιουργία αυθύπαρκτων πρωτόγνωρων κόσμων και την αφήγηση νέων μύθων.

Στον "Βρώμικο Παράδεισο" η ανθρωπότητα έχει σχεδόν εξαλειφθεί. Τα εναπομείναντα μέλη της έχουν αποικήσει έναν άλλο πλανήτη, όπου όμως όλα τα αρσενικά έχουν πεθάνει και οι θηλυκότητες έχουν οργανωθεί κάτω από ένα ιδιότυπο μοντέλο μητριαρχίας. Εκεί, λοιπόν, όταν μια νεαρή κοπέλα άθελά της απελευθερώνει μια αιχμάλωτη δολοφόνο, για να αποφύγει τη σύλληψη υποχρεώνεται να εντοπίσει και να εξουδετερώσει το φυγά, με τη βοήθεια της (κομμώτριας!) μητέρας της. Αλλά η περιπέτειά τους περιπλέκεται όταν η δολοφόνος προσφέρει στην κοπέλα τρεις ευχές ως αντάλλαγμα για την ελευθερία της.

vromikos_paradeisos1

Ως μία υπερρεαλιστική ιστορία ενηλικίωσης, ειπωμένη ταυτόχρονα με όρους παραμυθιού, γουέστερν και acid sci-fi, η ταινία του Μαντικό εξερευνά ανήσυχα, όπως και στα "Άγρια Αγόρια", τις πολυπλοκότητες της υποκειμενικής ταυτότητας τη στιγμή που εκείνη είναι υπό διαμόρφωση. Κατά τη διάρκεια του ταξιδιού της, ακόμα μία σταθερά στο έργο του Γάλλου, η ηρωίδα βιώνει εμπειρίες οι οποίες "ρυθμίζουν" ξανά και ξανά την ψυχοσύνθεσή της· από τους ηθικούς κώδικες που την ορίζουν μέχρι τις σεξουαλικές ορμές που τη φορτίζουν, πάντα με έμφαση στη ρευστότητα – είτε εκείνη αφορά το φύλο είτε τις ενδότερες προσωπικές επιθυμίες.

Όλα αυτά χωρίς ίχνος σοβαροφάνειας, αλλά αντιθέτως με μια παιγνιώδη ερωτική διάθεση, η οποία εκδηλώνεται μέσω του διάσπαρτου χιούμορ και της χειροπιαστά υγρής ατμόσφαιρας της ταινίας που, με τη σειρά της, συμπεριφέρεται σαν ένας πληθωρικός ζωντανός οργανισμός. Το φιλμ αδικείται εν μέρει από την υπερβολή της αφήγησης, παραμένει ωστόσο ένα ονειρώδες, επικών διαστάσεων τριπ σε έναν ακαταμάχητο κόσμο.

Γαλλία. 2021. Διάρκεια: 130΄. Διανομή: CAROUSEL FILMS.

Περισσότερες πληροφορίες

Βρώμικος Παράδεισος

Paradis Sale / After Blue
3,5
  • Σινεφίλ
  • 2021
  • Διάρκεια: 130 '
  • Μπερτράν Μαντικό

Σε ένα μακρινό πλανήτη όπου ζουν αποκλειστικά γυναίκες υπό ένα ιδιότυπο μητριαρχικό καθεστώς, μια νεαρή κοπέλα αναγκάζεται να εντοπίσει και να εξουδετερώσει με τη βοήθεια της μητέρας της μια δολοφόνο που απελευθέρωσε άθελά της.

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Σινεμά

77ο Φεστιβάλ Καννών: Ο Λάνθιμος διηγείται κατασκότεινες "Ιστορίες Καλοσύνης"

Επιστροφή στην εποχή του "Κυνόδοντα" και των "Άλπεων" για τον Έλληνα σκηνοθέτη, ο οποίος αν και εντυπωσιάζει με τη γεμάτη αυτοπεποίθηση δεξιοτεχνία του, κινδυνεύει να χάσει πολλούς από τους όψιμους θαυμαστές του.

ΓΡΑΦΕΙ: ΧΡΗΣΤΟς ΜΗΤΣΗς
18/05/2024

Έρχονται κλασικά ιαπωνικά αριστουργήματα στα θερινά σινεμά

Ακίρα Κουροσάβα, Μίκιο Ναρούσε, Σοσέι Ιμαμούρα, Κένζι Μιζογκούτσι, Γιασουχίρο Όζου, Κον Ιτσικάουα, Κιγιόσι Κουροσάουα, Τακάσι Μίικε, Τεϊνοσουκε Κινουγκάσα, Χιρόσι Τετσιγκαχάρα & Μασάκι Κομπαγιάσι, σε ένα αφιέρωμα στους Ιαπωνικούς κινηματογραφικούς θησαυρούς.

Οι καλύτερες ταινίες που παίζουν τώρα στα σινεμά (15-22/5)

Μια λίστα με τις ιδανικότερες προτάσεις για κινηματογραφική έξοδο αυτήν την εβδομάδα.

Στο φεστιβάλ Αγών το σινεμά συναντά την αρχαιολογία

Ανακαλύψτε το πρόγραμμα της διοργάνωσης όπου η ιστορία εμπνέει τον κινηματογράφο.

77ο Φεστιβάλ Καννών: Το Megalo (χαμένο) στοίχημα του Φράνσις Κόπολα

Διπλά βραβευμένος με Χρυσό Φοίνικα, ο σκηνοθέτης του "Νονού" παρουσιάσε στις Κάννες το κινηματογραφικό σχέδιο στο οποίο επένδυσε σαράντα χρόνια από τη ζωή του. Το "Megalopolis", όμως, αποδείχτηκε δυστυχώς μια εκκωφαντική αποτυχία.

Το "Λώξη" δεν είναι μόνο ένα ντοκιμαντέρ για την πρώτη ηθοποιό με σύνδρομο Down

Οι σκηνοθέτες της ταινίας για την Λωξάνδρα Λούκας που έγραψε ιστορία παίζοντας στο Εθνικό Θέατρο, μιλούν στο "α" για το πολύτιμο φιλμ τους.

Ο Ρένος Χαραλαμπίδης για τα "Φτηνά Τσιγάρα"

"Έκλαιγα μόνος μου έξω από τις αίθουσες, εγκατέλειψα τα σχέδια μου" σχολίασε ο σκηνοθέτης και ηθοποιός.