Men

1

Ατμοσφαιρικό θρίλερ που ξεκινά υποβλητικά, θυμίζοντας τους «Εφιάλτες» του Ρόμπερτ Άλτμαν, μεταλλάσσεται όμως άκομψα σε μια υστερική ψυχαναλυτική αλληγορία αλά «μητέρα!» του Ντάρεν Αρονόφσκι.

Men

Συγγραφέας ο οποίος γνώρισε επιτυχία με την "Παραλία", ο Άλεξ Γκάρλαντ δεν συμμετείχε στη σεναριακή διασκευή του μυθιστορήματός του, αλλά γνωρίστηκε μέσω αυτής με το σκηνοθέτη Ντάνι Μπόιλ, για τον οποίο έγραψε τα δύο πρώτα σενάριά του ("28 Μέρες Μετά", "Sunshine"). Πιστός στην επιστημονική φαντασία, συνέχισε με τα "Μη μ’ Αφήσεις Ποτέ" και "Dredd", ώσπου κάθισε στη σκηνοθετική καρέκλα, εντυπωσιάζοντας με το "Από Μηχανής" (2015). Το εξαιρετικά φιλόδοξο, μα αποτυχημένο "Annihilation" (2018) ανακύκλωσε κάποιες από τις σταθερές θεματικές του –τα όρια της ανθρώπινης συνείδησης, το τίμημα της τεχνολογικής εξέλιξης, οι ελεύθερες ή προκαθορισμένες επιλογές μας, η αντιπαράθεση των δύο φύλων– τις οποίες συναντάμε ξανά στο "Men", που έκανε πρεμιέρα στο "Δεκαπενθήμερο Σκηνοθετών" του Φεστιβάλ Κανών.


Όπως και στο "Annihilation", πρωταγωνίστρια είναι μια νεαρή γυναίκα, η οποία έχει βιώσει μια τραυματική απώλεια. Αμέσως μετά, η πρώτη έφυγε για μια αποστολή στο Διάστημα, ενώ η Χάρπερ αποσύρεται για λίγες εβδομάδες σε μια απομονωμένη έπαυλη στην αγγλική εξοχή. Σε μια βόλτα της στο δάσος βλέπει από μακριά έναν γυμνό άντρα που την παρακολουθεί, ενώ διαπιστώνει πως οι κάτοικοι του χωριού τής συμπεριφέρονται ολοένα πιο παράξενα.


Καθώς ο Γκάρλαντ παγιδεύει την ηρωίδα του όλο και βαθύτερα σ’ έναν υπαρξιακό εφιάλτη, το ατμοσφαιρικό θρίλερ του ξεκινά υποβλητικά, θυμίζοντας τους "Εφιάλτες" του Ρόμπερτ Άλτμαν, μεταλλάσσεται όμως άκομψα σε μια υστερική ψυχαναλυτική αλληγορία αλά "μητέρα!" του Ντάρεν Αρονόφσκι. Ό,τι αρχικά υπονοείται, από ένα σημείο και μετά εισβάλλει θορυβωδώς στο κάδρο, με τους χοντροκομμένους συμβολισμούς –τοξική αρρενωπότητα, κοινωνική βία, ευνουχιστική ηθική– να καταστρέφουν κάθε αίσθηση αμφιβολίας, μέτρου και κομψότητας.

Μ. Βρετανία. 2022. Διάρκεια: 100΄. Διανομή: TANWEER

Περισσότερες πληροφορίες

Men

1
  • Τρόμου
  • 2022
  • Διάρκεια: 100 '
  • Άλεξ Γκάρλαντ

Ύστερα από μια προσωπική τραγωδία, η Χάρπερ αποσύρεται για λίγες εβδομάδες στην αγγλική εξοχή και σε μια απομονωμένη έπαυλη. Εκεί νιώθει ότι κάποιος την παρακολουθεί, ενώ οι κάτοικοι του χωριού τής συμπεριφέρονται ολοένα πιο παράξενα.

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Σινεμά

Έρχονται κλασικά ιαπωνικά αριστουργήματα στα θερινά σινεμά

Ακίρα Κουροσάβα, Μίκιο Ναρούσε, Σοσέι Ιμαμούρα, Κένζι Μιζογκούτσι, Γιασουχίρο Όζου, Κον Ιτσικάουα, Κιγιόσι Κουροσάουα, Τακάσι Μίικε, Τεϊνοσουκε Κινουγκάσα, Χιρόσι Τετσιγκαχάρα & Μασάκι Κομπαγιάσι, σε ένα αφιέρωμα στους Ιαπωνικούς κινηματογραφικούς θησαυρούς.

ΓΡΑΦΕΙ: ATHINORAMA TEAM
17/05/2024

Οι καλύτερες ταινίες που παίζουν τώρα στα σινεμά (15-22/5)

Μια λίστα με τις ιδανικότερες προτάσεις για κινηματογραφική έξοδο αυτήν την εβδομάδα.

Στο φεστιβάλ Αγών το σινεμά συναντά την αρχαιολογία

Ανακαλύψτε το πρόγραμμα της διοργάνωσης όπου η ιστορία εμπνέει τον κινηματογράφο.

77ο Φεστιβάλ Καννών: Το Megalo (χαμένο) στοίχημα του Φράνσις Κόπολα

Διπλά βραβευμένος με Χρυσό Φοίνικα, ο σκηνοθέτης του "Νονού" παρουσιάσε στις Κάννες το κινηματογραφικό σχέδιο στο οποίο επένδυσε σαράντα χρόνια από τη ζωή του. Το "Megalopolis", όμως, αποδείχτηκε δυστυχώς μια εκκωφαντική αποτυχία.

Το "Λώξη" δεν είναι μόνο ένα ντοκιμαντέρ για την πρώτη ηθοποιό με σύνδρομο Down

Οι σκηνοθέτες της ταινίας για την Λωξάνδρα Λούκας που έγραψε ιστορία παίζοντας στο Εθνικό Θέατρο, μιλούν στο "α" για το πολύτιμο φιλμ τους.

Ο Ρένος Χαραλαμπίδης για τα "Φτηνά Τσιγάρα"

"Έκλαιγα μόνος μου έξω από τις αίθουσες, εγκατέλειψα τα σχέδια μου" σχολίασε ο σκηνοθέτης και ηθοποιός.

Η Βίκυ Καγιά και η Σοφία Κόκκαλη είναι μητέρα και κόρη στο "Πολύδροσο" του The Boy

Οι συμπρωταγωνίστριες της νέας ταινίας του Αλέξανδρου Βούλγαρη μιλούν στο "α" για τη συμμετοχή τους στο ατμοσφαιρικό δράμα που ψηλαφεί τις έννοιες της μητρότητας και της απώλειας.