Το Θαύμα

3

Δεξιοτεχνικά σκηνοθετημένο, γεμάτο σασπένς και πολυσήμαντες αναφορές δράμα μυστηρίου, το οποίο χάνει πόντους μόνο όταν καταφεύγει σε εύπεπτες αλήθειες.

to_thavma1

Αν και η εποχή που το ρουμάνικο σινεμά πρωταγωνιστούσε στον arthouse κινηματογράφο δεν έχει ακριβώς παρέλθει –πρόσφατη εξάλλου είναι η Χρυσή Άρκτος στο "Ατυχές Πήδημα ή Παλαβό Πορνό" (2021) του Ράντου Ζούντε–, οι φρέσκες κινηματογραφικές προτάσεις μας έρχονται μάλλον σπάνια από τη βαλκανική χώρα. Ωστόσο, μια μικρή ώθηση προς αυτή την κατεύθυνση φαίνεται να κάνει ο Μπογκντάν Τζόρτζε Απέτρι.

Δεύτερο μέρος μιας crime τριλογίας αυτόνομων κεφαλαίων, που ξεκίνησε με το "Unidentified" (2020), το "Θαύμα" στρέφεται γύρω από μια νεαρή μοναχή, η οποία φεύγει κρυφά από το μοναστήρι της για ένα προσωπικό ζήτημα, αλλά εξαφανίζεται μυστηριωδώς. Τότε ένας αποφασισμένος αστυνομικός αναλαμβάνει την υπόθεση, αγνοώντας ότι τον περιμένουν διαδοχικές εκπλήξεις.

to_thavma2

Ο Απέτρι, κρύβοντας τις πραγματικές αλλά και αμφίσημες προθέσεις των ηρώων, ενώ παράλληλα αποκαλύπτει διακριτικά τα στοιχεία της υπόθεσης, δημιουργεί μια άκρως υποβλητική ατμόσφαιρα με κοφτερή ένταση. Παράλληλα, ξεδιπλώνει τα ηθικά διλήμματα που διαπνέουν όχι μόνο τους καθαυτό χαρακτήρες, αλλά και ολόκληρη τη ρουμανική κοινωνία, η οποία βιώνει μια παρατεταμένη κρίση ταυτότητας από την πτώση του καθεστώτος Τσαουσέσκου και εξής. Από τη μία, υπάρχει η χώρα που κοιτά προς τη Δύση, έχοντας πίστη στους θεσμούς και στην υπεραξία του έμπρακτου ορθολογισμού (ο αστυνόμος που εφαρμόζει νόμο και τάξη). Από την άλλη, υπάρχει η Ρουμανία των Βαλκανίων, της στενής επαφής με την εκκλησία (μια μοναχή είναι αδύνατο να είναι ένοχη για οτιδήποτε) και του φλερτ με την παρανομία για να… βγει η δουλειά ("γκρίζα" ηθική πυξίδα ντετέκτιβ).

Το πληθωρικό σε αναφορές και σασπένς δράμα αρθρώνεται εύγλωττα από τον Απέτρι, ο οποίος χειρίζεται δεξιοτεχνικά "σκοτεινούς" χαρακτήρες σε μια συνθήκη εκτυφλωτικού φωτός. Εκεί που χάνει πόντους ο δημιουργός είναι σε μια σκηνοθετική επιλογή της τελευταίας πράξης, όπου η μπάλα πετιέται στην εξέδρα. Διατυπώνοντας, όμως, ασφαλή συμπεράσματα για μια υπόθεση που κατά τα άλλα σφίγγει το στομάχι, το φιλμ χάνει ένα μέρος της δημιουργικής του τόλμης.

Ρουμανία. 2022. Διάρκεια: 118΄. Διανομή: WEIRD WAVE.

Περισσότερες πληροφορίες

Το Θαύμα

Miracol
3
  • Αστυνομική
  • 2022
  • Διάρκεια: 118 '
  • Μπογκντάν Τζορτζε Απέτρι

Μια νεαρή μοναχή φεύγει κρυφά από το μοναστήρι της για να αντιμετωπίσει ένα προσωπικό της ζήτημα, αλλά εξαφανίζεται μυστηριωδώς. Ένας αποφασισμένος αστυνομικός αναλαμβάνει την υπόθεση, αγνοώντας ότι τον περιμένουν μια σειρά από διαδοχικές εκπλήξεις.

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Σινεμά

Οι ταινίες που έρχονται στις αίθουσες την Πέμπτη 23/5

Άντονι Χόπκινς, Ράσελ Κρόου και Ράιαν Ρέινολντς προσεχώς στις μαρκίζες των κινηματογράφων.

ΓΡΑΦΕΙ: ΓΙΑΝΝΗς ΚΑΝΤΕΑ-ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟς
19/05/2024

Αποχαιρετήστε τον Γιούργκεν Κλοπ με αυτό το must ντοκιμαντέρ

Οι άνθρωποι δούλεψαν στενά με τον σπουδαίο προπονητή της Λίβερπουλ μιλούν στα πέντε επεισόδια του "Jürgen".

77ο Φεστιβάλ Καννών: Ο Λάνθιμος διηγείται κατασκότεινες "Ιστορίες Καλοσύνης"

Επιστροφή στην εποχή του "Κυνόδοντα" και των "Άλπεων" για τον Έλληνα σκηνοθέτη, ο οποίος αν και εντυπωσιάζει με τη γεμάτη αυτοπεποίθηση δεξιοτεχνία του, κινδυνεύει να χάσει πολλούς από τους όψιμους θαυμαστές του.

Έρχονται κλασικά ιαπωνικά αριστουργήματα στα θερινά σινεμά

Ακίρα Κουροσάβα, Μίκιο Ναρούσε, Σοσέι Ιμαμούρα, Κένζι Μιζογκούτσι, Γιασουχίρο Όζου, Κον Ιτσικάουα, Κιγιόσι Κουροσάουα, Τακάσι Μίικε, Τεϊνοσουκε Κινουγκάσα, Χιρόσι Τετσιγκαχάρα & Μασάκι Κομπαγιάσι, σε ένα αφιέρωμα στους Ιαπωνικούς κινηματογραφικούς θησαυρούς.

Οι καλύτερες ταινίες που παίζουν τώρα στα σινεμά (15-22/5)

Μια λίστα με τις ιδανικότερες προτάσεις για κινηματογραφική έξοδο αυτήν την εβδομάδα.

Στο φεστιβάλ Αγών το σινεμά συναντά την αρχαιολογία

Ανακαλύψτε το πρόγραμμα της διοργάνωσης όπου η ιστορία εμπνέει τον κινηματογράφο.

77ο Φεστιβάλ Καννών: Το Megalo (χαμένο) στοίχημα του Φράνσις Κόπολα

Διπλά βραβευμένος με Χρυσό Φοίνικα, ο σκηνοθέτης του "Νονού" παρουσιάσε στις Κάννες το κινηματογραφικό σχέδιο στο οποίο επένδυσε σαράντα χρόνια από τη ζωή του. Το "Megalopolis", όμως, αποδείχτηκε δυστυχώς μια εκκωφαντική αποτυχία.