Σημείο Βρασμού

3

Αγωνιώδες δράμα που, γυρισμένο με ένα και μόνο πλάνο, αποτυπώνει ολοζώντανα όλες τις αντίρροπες –ψυχολογικές, οικονομικές, κοινωνικές– δυνάμεις που συγκροτούν έναν ανθρώπινο μικρόκοσμο. Καταιγιστικό, ρεαλιστικότατο, αν και σεναριακά «συμπιεσμένο», υποψήφιο για τέσσερα βραβεία BAFTA.

Simio_vrasmou

Έχοντας δουλέψει 12 χρόνια ως σεφ, ο Φίλιπ Μπαραντίνι ξέρει πολύ καλά τι σημαίνει "εφιάλτης στην κουζίνα". Ηθοποιός ο οποίος από το 2019 δοκίμασε τις σκηνοθετικές ικανότητές του με τις βραβευμένες μικρού μήκους "Seconds Out" και "Boiling Point", ο γεννημένος στο Λίβερπουλ Μπαραντίνι αποφάσισε να διασκευάσει την τελευταία μεγεθύνοντάς τη στη διάρκεια της μιάμισης ώρας, διατηρώντας ταυτόχρονα δυο βασικά στοιχεία της: τον Στίβεν Γκράχαμ ("Η Αρπαχτή", "Και ο Κλήρος Έπεσε στον Σμάιλι", το τηλεοπτικό "Chernobyl") ως πρωταγωνιστή και την αφήγηση της ιστορίας σε πραγματικό χρόνο, γυρίζοντάς την με ένα και μόνο πλάνο.


Ο Άντι, σεφ και συνιδιοκτήτης ενός διακεκριμένου εστιατορίου που μόλις άνοιξε, φτάνει σ’ αυτό καθυστερημένος. Με όλα τα τραπέζια κλεισμένα, θα έχει μπροστά του ένα βράδυ γεμάτο προβλήματα: ξαφνική επιθεώρηση του υγειονομικού, παράλογοι πελάτες, οικογενειακές εκκρεμότητες, τσακωμοί ανάμεσα στο προσωπικό, ατυχήματα, ανοιχτοί λογαριασμοί από το παρελθόν και παραγγελίες που τρέχουν μέσα σε εξοντωτική πίεση. Η αεικίνητη κάμερα του διευθυντή φωτογραφίας Μάθιου Λιούις αυξάνει κατακόρυφα την ένταση και το αγωνιώδες δράμα του Μπαραντίνι, υποψήφιο για τέσσερα βραβεία BAFTA, αποτυπώνει ολοζώντανα όλες τις αντίρροπες –ψυχολογικές, οικονομικές, κοινωνικές– δυνάμεις που συγκροτούν αυτό τον ανθρώπινο μικρόκοσμο. Γύρω από ένα πιάτο, μέσα από την εκτέλεση μιας συνταγής και πίσω από τις φιλοφρονήσεις, τις αντιδικίες, τις διαμαρτυρίες και τα κομπλιμέντα, καθημερινές ιστορίες διασταυρώνονται με καταιγιστικό ρυθμό και πειστικότατο ρεαλισμό. Κάποιες συμπτώσεις συμπιέζονται σεναριακά, μερικοί χαρακτήρες παραμένουν σχηματικοί, αλλά οι αυτοσχεδιασμοί λειτουργούν, οι ηθοποιοί κερδίζουν όλα τα ερμηνευτικά στοιχήματα και ένα φρενήρες, ανταγωνιστικό και ταξικά προσδιορισμένο modus vivendi φτάνει γρήγορα στο "σημείο βρασμού" του με αναπάντεχες συνέπειες.

Μ. Βρετανία. 2021. Διάρκεια: 92΄. Διανομή: CINOBO

Περισσότερες πληροφορίες

Σημείο Βρασμού

Boiling Point
3
  • Δραματική
  • 2021
  • Διάρκεια: 92 '
  • Φίλιπ Μπαραντίνι

Ο Άντι, σεφ και συνιδιοκτήτης ενός διακεκριμένου εστιατορίου που μόλις άνοιξε, έχει μπροστά του ένα βράδυ γεμάτο προβλήματα: ξαφνική επιθεώρηση του υγειονομικού, παράλογοι πελάτες, τσακωμοί ανάμεσα στο προσωπικό, ατυχήματα, ανοιχτοί λογαριασμοί από το παρελθόν και παραγγελίες που τρέχουν μέσα σε εξοντωτική πίεση.

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Σινεμά

Οι ταινίες που έρχονται στις αίθουσες την Πέμπτη 23/5

Άντονι Χόπκινς, Ράσελ Κρόου και Ράιαν Ρέινολντς προσεχώς στις μαρκίζες των κινηματογράφων.

ΓΡΑΦΕΙ: ΓΙΑΝΝΗς ΚΑΝΤΕΑ-ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟς
19/05/2024

Αποχαιρετήστε τον Γιούργκεν Κλοπ με αυτό το must ντοκιμαντέρ

Οι άνθρωποι δούλεψαν στενά με τον σπουδαίο προπονητή της Λίβερπουλ μιλούν στα πέντε επεισόδια του "Jürgen".

77ο Φεστιβάλ Καννών: Ο Λάνθιμος διηγείται κατασκότεινες "Ιστορίες Καλοσύνης"

Επιστροφή στην εποχή του "Κυνόδοντα" και των "Άλπεων" για τον Έλληνα σκηνοθέτη, ο οποίος αν και εντυπωσιάζει με τη γεμάτη αυτοπεποίθηση δεξιοτεχνία του, κινδυνεύει να χάσει πολλούς από τους όψιμους θαυμαστές του.

Έρχονται κλασικά ιαπωνικά αριστουργήματα στα θερινά σινεμά

Ακίρα Κουροσάβα, Μίκιο Ναρούσε, Σοσέι Ιμαμούρα, Κένζι Μιζογκούτσι, Γιασουχίρο Όζου, Κον Ιτσικάουα, Κιγιόσι Κουροσάουα, Τακάσι Μίικε, Τεϊνοσουκε Κινουγκάσα, Χιρόσι Τετσιγκαχάρα & Μασάκι Κομπαγιάσι, σε ένα αφιέρωμα στους Ιαπωνικούς κινηματογραφικούς θησαυρούς.

Οι καλύτερες ταινίες που παίζουν τώρα στα σινεμά (15-22/5)

Μια λίστα με τις ιδανικότερες προτάσεις για κινηματογραφική έξοδο αυτήν την εβδομάδα.

Στο φεστιβάλ Αγών το σινεμά συναντά την αρχαιολογία

Ανακαλύψτε το πρόγραμμα της διοργάνωσης όπου η ιστορία εμπνέει τον κινηματογράφο.

77ο Φεστιβάλ Καννών: Το Megalo (χαμένο) στοίχημα του Φράνσις Κόπολα

Διπλά βραβευμένος με Χρυσό Φοίνικα, ο σκηνοθέτης του "Νονού" παρουσιάσε στις Κάννες το κινηματογραφικό σχέδιο στο οποίο επένδυσε σαράντα χρόνια από τη ζωή του. Το "Megalopolis", όμως, αποδείχτηκε δυστυχώς μια εκκωφαντική αποτυχία.