Τα Μυστικά της Αδερφής μου

3

Οι διασταυρωμένες πορείες τριών νεαρών Αιγυπτίων αποκαλύπτουν τις διαφορετικές όψεις μιας ασφυκτικής πραγματικότητας έμφυλων, ταξικών και ηλικιακών αντιθέσεων.

Ta_mystika_tis_adelfis_mou

Όσο διαφορετικές κι αν μοιάζουν μεταξύ τους, οι σύγχρονες πραγματικότητες του ευρωπαϊκού και του αφρικανικού Βορρά μοιράζονται πολλά κοινά. Πιστές σε διαφορετικές αξίες συγκρότησης ενός ενιαίου κοινωνικού ιστού, συντηρούν με τον τρόπο τους μια εύρυθμη καθημερινότητα, η οποία απωθεί (άλλοτε διακριτικά, άλλοτε βίαια) όλα όσα διαταράσσουν την ολοένα και πιο ευαίσθητη ισορροπία της. Ολόκληρο το λογοτεχνικό και κινηματογραφικό Nordic noir στηρίζεται σ’ αυτήν ακριβώς την αντίθεση βιτρίνας - υπογείου, και τα "Μυστικά της Αδερφής μου" προσπαθούν να αναδείξουν την ίδια σχέση ανάμεσα στην επίσημη, συντηρητική εικόνα και την αόρατη όψη της αιγυπτιακής ζωής.

Σε ασταθή ισορροπία μεταξύ του κοσμικού εκσυγχρονισμού και της ισλαμικής παράδοσης, η Αίγυπτος βιώνει αυτό το διχασμό σε πολλαπλά επίπεδα. Η δεύτερη ταινία της Αϊτέν Αμίν τον αποτυπώνει, ακολουθώντας την εφηβική ρουτίνα της Σουάντ σε μια παραθαλάσσια πόλη κοντά στην Αλεξάνδρεια. Πρόκειται για άλλη μία 19χρονη χωρίς τίποτα το ξεχωριστό, εκτός από την έντονη και μυστική δραστηριότητά της στα social media. Με τα κινητά στο χέρι, εκείνη και οι φίλες της μάταια προσπαθούν να οργανώσουν μια διαφορετική, φιλελεύθερη και αναζωογονητική πραγματικότητα μακριά από τον ανέραστο κομφορμισμό που κυριαρχεί γύρω τους. Το αδιέξοδό τους είναι ασφυκτικό, αλλά η Αμίν το υπογραμμίζει εύστοχα και διακριτικά, χωρίς να φέρνει τις αιχμηρές αντιθέσεις σε πρώτο πλάνο. Μέχρι που μια σειρά γεγονότων θα σοκάρουν το μικρόκοσμο της Σουάντ και θα οδηγήσουν τη μικρότερη αδελφή της Ραμπάμπ στην αναζήτηση των δραματικών μυστικών της.

Στο κάδρο θα εισέλθει τότε ο σταρ του διαδικτύου Αχμέντ, με τις  αναπάντεχα διασταυρωμένες πορείες των τριών νεαρών χαρακτήρων να αποκαλύπτουν μια πρισματική πραγματικότητα έμφυλων, ταξικών και ηλικιακών αντιθέσεων. Η Αμίν την περικυκλώνει και εισβάλλει μέσα της αιφνιδιαστικά, χαμηλώνοντας κατόπιν τους τόνους για να μην ξεπέσει στο μελόδραμα. Αν και έτσι η αφηγηματική ένταση σταδιακά εξασθενεί, η ευαίσθητη σκηνοθετική ματιά της προσθέτει ανθρωπιά και συναίσθημα στο πολύπλευρο κοινωνικό σχόλιο. 

Αίγυπτος, Τυνησία, Γερμανία. 2020. Διάρκεια: 98΄. Διανομή: CINOBO

Περισσότερες πληροφορίες

Τα Μυστικά της Αδερφής μου

Souad
3
  • Δραματική
  • 2021
  • Διάρκεια: 96 '
  • Αϊτέν Αμίν

Σε μια παραθαλάσσια αιγυπτιακή πόλη, η 19χρονη Σουάντ ζει διπλή ζωή: αυτήν που καθορίζεται από τη συντηρητική, θεοκρατική κοινωνία και εκείνη των social media. Μια σειρά γεγονότων θα οδηγήσουν τη μικρότερη αδελφή της Ραμπάμπ στην αναζήτηση των δραματικών μυστικών της.

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Σινεμά

Οι ταινίες που έρχονται στις αίθουσες την Πέμπτη 23/5

Άντονι Χόπκινς, Ράσελ Κρόου και Ράιαν Ρέινολντς προσεχώς στις μαρκίζες των κινηματογράφων.

ΓΡΑΦΕΙ: ΓΙΑΝΝΗς ΚΑΝΤΕΑ-ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟς
19/05/2024

Αποχαιρετήστε τον Γιούργκεν Κλοπ με αυτό το must ντοκιμαντέρ

Οι άνθρωποι δούλεψαν στενά με τον σπουδαίο προπονητή της Λίβερπουλ μιλούν στα πέντε επεισόδια του "Jürgen".

77ο Φεστιβάλ Καννών: Ο Λάνθιμος διηγείται κατασκότεινες "Ιστορίες Καλοσύνης"

Επιστροφή στην εποχή του "Κυνόδοντα" και των "Άλπεων" για τον Έλληνα σκηνοθέτη, ο οποίος αν και εντυπωσιάζει με τη γεμάτη αυτοπεποίθηση δεξιοτεχνία του, κινδυνεύει να χάσει πολλούς από τους όψιμους θαυμαστές του.

Έρχονται κλασικά ιαπωνικά αριστουργήματα στα θερινά σινεμά

Ακίρα Κουροσάβα, Μίκιο Ναρούσε, Σοσέι Ιμαμούρα, Κένζι Μιζογκούτσι, Γιασουχίρο Όζου, Κον Ιτσικάουα, Κιγιόσι Κουροσάουα, Τακάσι Μίικε, Τεϊνοσουκε Κινουγκάσα, Χιρόσι Τετσιγκαχάρα & Μασάκι Κομπαγιάσι, σε ένα αφιέρωμα στους Ιαπωνικούς κινηματογραφικούς θησαυρούς.

Οι καλύτερες ταινίες που παίζουν τώρα στα σινεμά (15-22/5)

Μια λίστα με τις ιδανικότερες προτάσεις για κινηματογραφική έξοδο αυτήν την εβδομάδα.

Στο φεστιβάλ Αγών το σινεμά συναντά την αρχαιολογία

Ανακαλύψτε το πρόγραμμα της διοργάνωσης όπου η ιστορία εμπνέει τον κινηματογράφο.

77ο Φεστιβάλ Καννών: Το Megalo (χαμένο) στοίχημα του Φράνσις Κόπολα

Διπλά βραβευμένος με Χρυσό Φοίνικα, ο σκηνοθέτης του "Νονού" παρουσιάσε στις Κάννες το κινηματογραφικό σχέδιο στο οποίο επένδυσε σαράντα χρόνια από τη ζωή του. Το "Megalopolis", όμως, αποδείχτηκε δυστυχώς μια εκκωφαντική αποτυχία.