Αζόρ: Ο Κώδικας του Τραπεζίτη

3

Υπόγεια ένταση, σιωπές όλο νόημα και μια αόρατη απειλή κυριαρχούν σε ένα πολιτικό θρίλερ που χτίζει αργά, αλλά μεθοδικά το ψυχολογικό σασπένς του.

azor10

Τέσσερα χρόνια μετά την ανατροπή της κυβέρνησης της Ιζαμπέλα Περόν από τον στρατηγό Βιδέλα και δύο από τη διοργάνωση του ποδοσφαιρικού Παγκοσμίου Κυπέλλου, οι εικόνες της αργεντίνικης καθημερινότητας έφταναν στον έξω κόσμο με φειδώ. Έτσι, όταν το 1980 ο Ελβετός τραπεζίτης Ιβάν ντε Βιλ ταξιδεύει με τη σύζυγό του ως το Μπουένος Άιρες για να αντικαταστήσει ένα συνεταίρο του, ο οποίος εξαφανίστηκε υπό αδιευκρίνιστες συνθήκες, δεν ξέρει τι ακριβώς τον περιμένει.

Το σκηνοθετικό ντεμπούτο του 40χρονου Αντρέας Φοντάνα δεν προτίθεται να μας αποκαλύψει εύκολα την αλήθεια που αναζητά ο ήρωάς του. Ο φακός οικειοποιείται το βλέμμα του και ο θεατής γνωρίζει όσα ακριβώς και ο ντε Βιλ, ο οποίος προσπαθεί να κάνει μια σειρά επαφών με πλούσιους πελάτες και θεσμικούς παράγοντες της χώρας, αναζητώντας ταυτόχρονα την αιτία για την οποία ο έμπιστος συνάδελφός του δεν δίνει ανεξήγητα σημεία ζωής. Από πρέσβεις σε επιχειρηματίες και από στρατιωτικούς σε υψηλόβαθμους κληρικούς, ο ντε Βιλ θα αρχίσει να προχωρά βήμα βήμα μέσα σε ένα λαβύρινθο συμφερόντων, οικονομικών συναλλαγών και "αναπτυξιακών σχεδίων" που αντί να τον διαφωτίζουν, τον αποπροσανατολίσουν ακόμα περισσότερο. Αυτά τα οποία λέγονται μοιάζουν γενικά και αδιάφορα, αλλά λειτουργούν σαν ένας μυστικός κώδικας τον οποίο ο ξενόφερτος επισκέπτης δεν μπορεί να αποκρυπτογραφήσει. Ή μήπως όχι;

Υπόγεια ένταση, σιωπές όλο νόημα και μια αόρατη απειλή κυριαρχούν σ’ αυτό το υποβλητικά βραδύκαυστο πολιτικό θρίλερ το οποίο χτίζει αργά, αλλά μεθοδικά το ψυχολογικό σασπένς του. Εδώ η ζοφερή λατινοαμερικανική πραγματικότητα δεν αποκαλύπτεται με μια θεαματική στροφή της πλοκής και το όνομα του παιχνιδιού μένει κρυφό ως και την προτελευταία σκηνή. Αν και μάλλον απότομο, το "ανατρεπτικό" φινάλε που ακολουθεί δικαιώνει την υπομονετική αφηγηματική επιλογή, φέρνει στο προσκήνιο το ρόλο του χρήματος στη διεθνή γεωπολιτική σκακιέρα και μας υπενθυμίζει πως ο κωδικός Αζόρ ("μη λες πολλά") είναι μια χρησιμότατη συμβουλή όχι μόνο διαπραγμάτευσης, αλλά και κινηματογραφικής τακτικής.

Ελβετία, Γαλλία, Αργεντινή. 2021. Διάρκεια: 100΄. Διανομή: CINOBO

Περισσότερες πληροφορίες

Αζόρ: Ο Κώδικας του Τραπεζίτη

Azor
3
  • Θρίλερ
  • 2021
  • Διάρκεια: 100 '
  • Αντρέας Φοντάνα

Ένας Ελβετός τραπεζίτης ταξιδεύει στην Αργεντινή του 1980, αντικαθιστώντας έναν συνάδελφό του ο οποίος εξαφανίστηκε υπό αδιευκρίνιστες συνθήκες. Οι επαφές του με πλούσιους πελάτες και υψηλά ισταμένους του δικτατορικού καθεστώτος θα τον αποπροσανατολίσουν ακόμα περισσότερο.

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Σινεμά

Οι ταινίες που έρχονται στις αίθουσες την Πέμπτη 23/5

Άντονι Χόπκινς, Ράσελ Κρόου και Ράιαν Ρέινολντς προσεχώς στις μαρκίζες των κινηματογράφων.

ΓΡΑΦΕΙ: ΓΙΑΝΝΗς ΚΑΝΤΕΑ-ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟς
19/05/2024

Αποχαιρετήστε τον Γιούργκεν Κλοπ με αυτό το must ντοκιμαντέρ

Οι άνθρωποι δούλεψαν στενά με τον σπουδαίο προπονητή της Λίβερπουλ μιλούν στα πέντε επεισόδια του "Jürgen".

77ο Φεστιβάλ Καννών: Ο Λάνθιμος διηγείται κατασκότεινες "Ιστορίες Καλοσύνης"

Επιστροφή στην εποχή του "Κυνόδοντα" και των "Άλπεων" για τον Έλληνα σκηνοθέτη, ο οποίος αν και εντυπωσιάζει με τη γεμάτη αυτοπεποίθηση δεξιοτεχνία του, κινδυνεύει να χάσει πολλούς από τους όψιμους θαυμαστές του.

Έρχονται κλασικά ιαπωνικά αριστουργήματα στα θερινά σινεμά

Ακίρα Κουροσάβα, Μίκιο Ναρούσε, Σοσέι Ιμαμούρα, Κένζι Μιζογκούτσι, Γιασουχίρο Όζου, Κον Ιτσικάουα, Κιγιόσι Κουροσάουα, Τακάσι Μίικε, Τεϊνοσουκε Κινουγκάσα, Χιρόσι Τετσιγκαχάρα & Μασάκι Κομπαγιάσι, σε ένα αφιέρωμα στους Ιαπωνικούς κινηματογραφικούς θησαυρούς.

Οι καλύτερες ταινίες που παίζουν τώρα στα σινεμά (15-22/5)

Μια λίστα με τις ιδανικότερες προτάσεις για κινηματογραφική έξοδο αυτήν την εβδομάδα.

Στο φεστιβάλ Αγών το σινεμά συναντά την αρχαιολογία

Ανακαλύψτε το πρόγραμμα της διοργάνωσης όπου η ιστορία εμπνέει τον κινηματογράφο.

77ο Φεστιβάλ Καννών: Το Megalo (χαμένο) στοίχημα του Φράνσις Κόπολα

Διπλά βραβευμένος με Χρυσό Φοίνικα, ο σκηνοθέτης του "Νονού" παρουσιάσε στις Κάννες το κινηματογραφικό σχέδιο στο οποίο επένδυσε σαράντα χρόνια από τη ζωή του. Το "Megalopolis", όμως, αποδείχτηκε δυστυχώς μια εκκωφαντική αποτυχία.