Ελπίδα

3

Θα μπορούσε να είναι ένα δακρύβρεχτο χολιγουντιανό μελό. Μια μπεργκμανική στιβαρότητα, όμως, προστατεύει και γεμίζει τρυφερότητα αυτόν τον (ίσως υπερβολικά διαλογικό) απολογισμό των ελπίδων, των συμβιβασμών και των απογοητεύσεων μιας γυναίκας που αναγκάζεται να σταθεί ειλικρινής απέναντι στον εαυτό της και στους άλλους.

Hope

Η "Ελπίδα" είναι η τρίτη ταινία της 56χρονης Νορβηγίδας Μαρία Σόνταλ, συζύγου του επίσης σκηνοθέτη Χανς Πέτερ Μόλαντ ("Με Σειρά Εξαφάνισης"), με τον οποίο έχουν τρία παιδιά. Η Άνια, η ηρωίδα της, είναι μια επιτυχημένη σκηνοθέτιδα του θεάτρου και σύντροφος του επίσης καλλιτέχνη Τόμας, με τον οποίο μεγαλώνουν έξι παιδιά. Τρία δικά τους και τρία από τον δικό του πρώτο γάμο. Κι όπως ακριβώς πριν από μερικά χρόνια η Σόνταλ, έτσι και η Άνια διαγιγνώσκεται με όγκο στον εγκέφαλο.

Παραμονές Χριστουγέννων και με μια σειρά εξετάσεων –οι οποίες θα επιβεβαιώσουν αν πρόκειται για (μη ιάσιμη) μετάσταση του καρκίνου των πνευμόνων που την ταλαιπώρησε πρόσφατα– να εκκρεμούν, εκείνη προσπαθεί να συνέλθει από το σοκ και αναγκάζεται να κάνει έναν απολογισμό της ζωής της.

Hope


Η ημιβιογραφική εξομολόγηση της Σόνταλ θα μπορούσε εύκολα να γίνει ένα δακρύβρεχτο χολιγουντιανό μελό. Εκείνη όμως διαλέγει έναν διαφορετικό τρόπο κινηματογραφικής σκιαγράφησης του πορτρέτου μιας γυναίκας που ξαφνικά αναγκάζεται να σταθεί επώδυνα ειλικρινής απέναντι στον εαυτό της και τους άλλους. Απέχοντας πιθανότατα λίγους μήνες, αν όχι μέρες, από το θάνατό της, η Άνια καταλαβαίνει πως δεν έχει τίποτα πλέον να κερδίσει κρύβοντας αλήθειες από τις οποίες έτρεχε να ξεφύγει μια ζωή.

Έτσι, θα αντικρίσει όσα και όσους την περιτριγυρίζουν από μια νέα προοπτική, κυρίως όμως τον αδιάφορο, εγωιστή Τόμας και τη μόνιμα αποστασιοποιημένη συμπεριφορά του. Μόνο που η απειλή της απώλειας θα μεταμορφώσει κι αυτόν σε έναν καινούργιο(;) σύντροφο, παγιδευμένο μαζί της σε έναν ανεμοστρόβιλο συναισθηματικών αλλαγών και ψυχολογικών μεταπτώσεων.

Hope

Υπαρξιακά αδιέξοδα, αναπάντητες ερωτήσεις, αλλά κι ένα υποδόρια μαύρο χιούμορ που ξορκίζει τις μελοδραματικές ευκολίες και φέρνει κοντά μας δυο χαρακτήρες με ελαττώματα, πάθη και θέληση για ζωή. Με μπεργκμανική στιβαρότητα, η Σόνταλ προστατεύει και γεμίζει τρυφερότητα τον (ίσως υπερβολικά διαλογικό) απολογισμό των ελπίδων, των συμβιβασμών και των απογοητεύσεών τους.  

Νορβηγία, Σουηδία. 2019. Διάρκεια: 130΄. Διανομή: NEO FILMS.
 

Περισσότερες πληροφορίες

Ελπίδα

Håp / Hope
3
  • Δραματική
  • 2019
  • Διάρκεια: 125 '
  • Μαρία Σοντάλ

Η Άνια είναι μια επιτυχημένη σκηνοθέτιδα. Μετά τη διάγνωσή της με όγκο στον εγκέφαλο, αναγκάζεται να επανεξετάσει τη ζωή της και τη σχέση της με το σύντροφό της Τόμας, με τον οποίο μεγαλώνουν μαζί έξι παιδιά.

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Σινεμά

Οι ταινίες που έρχονται στις αίθουσες την Πέμπτη 23/5

Άντονι Χόπκινς, Ράσελ Κρόου και Ράιαν Ρέινολντς προσεχώς στις μαρκίζες των κινηματογράφων.

ΓΡΑΦΕΙ: ΓΙΑΝΝΗς ΚΑΝΤΕΑ-ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟς
19/05/2024

Αποχαιρετήστε τον Γιούργκεν Κλοπ με αυτό το must ντοκιμαντέρ

Οι άνθρωποι δούλεψαν στενά με τον σπουδαίο προπονητή της Λίβερπουλ μιλούν στα πέντε επεισόδια του "Jürgen".

77ο Φεστιβάλ Καννών: Ο Λάνθιμος διηγείται κατασκότεινες "Ιστορίες Καλοσύνης"

Επιστροφή στην εποχή του "Κυνόδοντα" και των "Άλπεων" για τον Έλληνα σκηνοθέτη, ο οποίος αν και εντυπωσιάζει με τη γεμάτη αυτοπεποίθηση δεξιοτεχνία του, κινδυνεύει να χάσει πολλούς από τους όψιμους θαυμαστές του.

Έρχονται κλασικά ιαπωνικά αριστουργήματα στα θερινά σινεμά

Ακίρα Κουροσάβα, Μίκιο Ναρούσε, Σοσέι Ιμαμούρα, Κένζι Μιζογκούτσι, Γιασουχίρο Όζου, Κον Ιτσικάουα, Κιγιόσι Κουροσάουα, Τακάσι Μίικε, Τεϊνοσουκε Κινουγκάσα, Χιρόσι Τετσιγκαχάρα & Μασάκι Κομπαγιάσι, σε ένα αφιέρωμα στους Ιαπωνικούς κινηματογραφικούς θησαυρούς.

Οι καλύτερες ταινίες που παίζουν τώρα στα σινεμά (15-22/5)

Μια λίστα με τις ιδανικότερες προτάσεις για κινηματογραφική έξοδο αυτήν την εβδομάδα.

Στο φεστιβάλ Αγών το σινεμά συναντά την αρχαιολογία

Ανακαλύψτε το πρόγραμμα της διοργάνωσης όπου η ιστορία εμπνέει τον κινηματογράφο.

77ο Φεστιβάλ Καννών: Το Megalo (χαμένο) στοίχημα του Φράνσις Κόπολα

Διπλά βραβευμένος με Χρυσό Φοίνικα, ο σκηνοθέτης του "Νονού" παρουσιάσε στις Κάννες το κινηματογραφικό σχέδιο στο οποίο επένδυσε σαράντα χρόνια από τη ζωή του. Το "Megalopolis", όμως, αποδείχτηκε δυστυχώς μια εκκωφαντική αποτυχία.