Titane

3,5

Με άγνοια κινδύνου, η Ζουλιά Ντικουρνό σκηνοθετεί μια πανκ συμφωνία φωτιάς και μετάλλου που θα έκανε περήφανο τον Ντέιβιντ Κρόνενμπεργκ.

Titane

Από τα πιο ενδιαφέροντα θρίλερ ενηλικίωσης, το «Raw» (2016) μάς σύστησε τη Ζουλιά Ντικουρνό ως μια άριστη μαθήτρια του Ντέιβιντ Κρόνενμπεργκ. Το «Titane» την αναδεικνύει σε απουσιολόγο της τάξης, σπρώχνοντας τολμηρά τις ιδέες της μετάλλαξης, του υπαρξιακού τρόμου, της σεξουαλικής απελευθέρωσης και βασικά την έννοια της ταυτότητας πολύ πιο πέρα από τα κοινώς αποδεκτά όριά τους.

Η κινηματογραφική τόλμη της 38χρονης Γαλλίδας είναι αδιαπραγμάτευτη. Με άγνοια κινδύνου, κατασκευάζει έναν κόσμο φτιαγμένο από φωτιά, μέταλλο, πανκ αισθητική και ανεξέλεγκτο πάθος, τοποθετώντας στο κέντρο του την Αλεξιά. Μια σέξι 30άρα με ιστορικό ενός σοβαρού αυτοκινητιστικού ατυχήματος, το οποίο της έχει «χαρίσει» μια ακαταμάχητη έλξη για τα τετράτροχα και μια φονική αντιπάθεια για τους (σάρκινους) ερωτικούς συντρόφους της. Έτσι, μετά από μια σοκαριστικά απολαυστική συνεύρεση με μια… λιμουζίνα και μια σειρά δολοφονιών, τρέπεται σε φυγή καταζητούμενη. Η απελπισμένη απόφασή της να «μεταμφιεστεί» στον χαμένο εδώ και δέκα χρόνια Αντριέν Λεγκράν θα την οδηγήσει στον Βενσάν, τον αρχιπυροσβέστη πατέρα του, που προς έκπληξη όλων την/τον αναγνωρίζει άμεσα και την/τον περιθάλπει.

Titane - εικόνα 1
© Carole Bethuel

Το «Titane» προκαλεί τον εύπεπτο, καθησυχαστικό ρεαλισμό από τα πρώτα του κιόλας πλάνα. Με ιλιγγιώδη ταχύτητα ωθεί (μερικές φορές βιαστικά) την πλοκή του σε σουρεαλιστικές ατραπούς, φλερτάρει επίμονα με το γκροτέσκο και βήμα βήμα μάς παρασύρει με τη μέθοδο Κρόνενμπεργκ σε έναν εφιαλτικό λαβύρινθο όπου φαντασίωση και πραγματικότητα συνυπάρχουν τραυματικά. Άκρως επώδυνα όσο και λυτρωτικά γίνονται ένα, μιας και η Ντικουρνό αναζητά τον μοναδικό τρόπο κατά τον οποίο δύνανται να συνυπάρξουν δυο αυτοκαταστροφικά δυναμικοί χαρακτήρες σαν την Αλεξιά και τον Βενσάν, εξοστρακισμένοι από έναν κόσμο βίας, προκαταλήψεων και μισαλλοδοξίας. Καταδικασμένοι να χτίσουν έναν δικό τους, θα ξεπεράσουν μαζί κάθε ταμπού που αφορά το φύλο και τους οικογενειακούς ρόλους, ορίζοντας την ανθρώπινη ταυτότητα ως μια απόλυτα σωματική εμπειρία. Όλα αυτά σ’ ένα διάπυρο, προκλητικό και ξέχειλο έντασης σινε-μανιφέστο απελευθέρωσης που θα διχάσει, όπως έκανε κι όταν απέσπασε τον Χρυσό Φοίνικα του τελευταίου Φεστιβάλ Κανών.

Γαλλία, Βέλγιο. 2021. Διάρκεια: 108΄. Διανομή: CINOBO.

Περισσότερες πληροφορίες

Titane

3,5
  • Θρίλερ
  • 2021
  • Διάρκεια: 108 '
  • Ζουλιά Ντικουρνό

Μετά από μια σειρά ανεξήγητων εγκλημάτων ένας πατέρας ξαναβρίσκει το γιο του, ο οποίος αγνοούνταν για δέκα χρόνια.

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Σινεμά

77ο Φεστιβάλ Καννών: Ο Λάνθιμος διηγείται κατασκότεινες "Ιστορίες Καλοσύνης"

Επιστροφή στην εποχή του "Κυνόδοντα" και των "Άλπεων" για τον Έλληνα σκηνοθέτη, ο οποίος αν και εντυπωσιάζει με τη γεμάτη αυτοπεποίθηση δεξιοτεχνία του, κινδυνεύει να χάσει πολλούς από τους όψιμους θαυμαστές του.

ΓΡΑΦΕΙ: ΧΡΗΣΤΟς ΜΗΤΣΗς
18/05/2024

Έρχονται κλασικά ιαπωνικά αριστουργήματα στα θερινά σινεμά

Ακίρα Κουροσάβα, Μίκιο Ναρούσε, Σοσέι Ιμαμούρα, Κένζι Μιζογκούτσι, Γιασουχίρο Όζου, Κον Ιτσικάουα, Κιγιόσι Κουροσάουα, Τακάσι Μίικε, Τεϊνοσουκε Κινουγκάσα, Χιρόσι Τετσιγκαχάρα & Μασάκι Κομπαγιάσι, σε ένα αφιέρωμα στους Ιαπωνικούς κινηματογραφικούς θησαυρούς.

Οι καλύτερες ταινίες που παίζουν τώρα στα σινεμά (15-22/5)

Μια λίστα με τις ιδανικότερες προτάσεις για κινηματογραφική έξοδο αυτήν την εβδομάδα.

Στο φεστιβάλ Αγών το σινεμά συναντά την αρχαιολογία

Ανακαλύψτε το πρόγραμμα της διοργάνωσης όπου η ιστορία εμπνέει τον κινηματογράφο.

77ο Φεστιβάλ Καννών: Το Megalo (χαμένο) στοίχημα του Φράνσις Κόπολα

Διπλά βραβευμένος με Χρυσό Φοίνικα, ο σκηνοθέτης του "Νονού" παρουσιάσε στις Κάννες το κινηματογραφικό σχέδιο στο οποίο επένδυσε σαράντα χρόνια από τη ζωή του. Το "Megalopolis", όμως, αποδείχτηκε δυστυχώς μια εκκωφαντική αποτυχία.

Το "Λώξη" δεν είναι μόνο ένα ντοκιμαντέρ για την πρώτη ηθοποιό με σύνδρομο Down

Οι σκηνοθέτες της ταινίας για την Λωξάνδρα Λούκας που έγραψε ιστορία παίζοντας στο Εθνικό Θέατρο, μιλούν στο "α" για το πολύτιμο φιλμ τους.

Ο Ρένος Χαραλαμπίδης για τα "Φτηνά Τσιγάρα"

"Έκλαιγα μόνος μου έξω από τις αίθουσες, εγκατέλειψα τα σχέδια μου" σχολίασε ο σκηνοθέτης και ηθοποιός.