Οι Εκκεντρικοί

3

Εύστροφος συνδυασμός περιπετειώδους θρίλερ και μαύρης κωμωδίας με κοινωνικό περιεχόμενο.

Οι Εκκεντρικοί

Από τους σπουδαιότερους σύγχρονους Δανούς σεναριογράφους («Μετά το Γάμο», «Ίσως, Αύριο»), ο Άντερς Τόμας Γιένσεν έχει σκηνοθετήσει τέσσερις ταινίες (ξεχωρίζουν τα «Μήλα του Αδάμ»), έχοντας για μόνιμο συνεργάτη του τον Μαντς Μίκελσεν. Δεν θα μπορούσε να επιλέξει, λοιπόν, κάποιον άλλον για το ρόλο του Μάρκους, σκληροτράχηλο μισθοφόρο στο Αφγανιστάν, ο οποίος επιστρέφει στην πατρίδα όταν η γυναίκα του σκοτώνεται σε έκρηξη στο μετρό. Προσπαθώντας να τα βρει με την αποξενωμένη κόρη του, θα δεχτεί την επίσκεψη δυο παράξενων αγνώστων, οι οποίοι θα τον πείσουν πως το ατύχημα στο τρένο ήταν στην πραγματικότητα βομβιστική ενέργεια.

Υπεύθυνη είναι η εγκληματική οργάνωση Riders of Justice, η οποία έβγαλε έτσι από τη μέση τον μοναδικό μάρτυρα που θα κατέθετε με στοιχεία εναντίον της σε επερχόμενη δίκη, με αποτέλεσμα να αθωωθούν πανηγυρικά ο αρχηγός και τα μέλη της. Ο Μάρκους αποφασίζει να πάρει στα χέρια του την κατάσταση, η οποία εκτροχιάζεται από την πρώτη κιόλας αναγνωριστική επαφή της ομάδας με τους Riders.

Οι Εκκεντρικοί - εικόνα 1
©Rolf Konow

Ο Γιένσεν έχει στα χέρια του ένα περιπετειώδες θρίλερ το οποίο δεν σπρώχνει προς τη χολιγουντιανή συνταγή της γραφικά βίαιης εκδίκησης, αλλά ευθυγραμμίζει δεξιοτεχνικά στη ρότα της μαύρης κωμωδίας με κοινωνικό περιεχόμενο. Δράμα και χιούμορ ισορροπούν σεναριακά, σκηνοθετικά και ερμηνευτικά (απολαυστικό το πρωταγωνιστικό κουαρτέτο), καθώς ο Γιένσεν σχολιάζει εύστοχα τις βίαιες διεξόδους της σύγχρονης πραγματικότητας και την εύθραυστη έννοια της αντρικής ταυτότητας, κυρίως όμως το ρόλο του τυχαίου στην καθημερινότητά μας και τον τρόπο με τον οποίο προσπαθούμε να τον ερμηνεύσουμε.

Με το ένα μάτι στον Κισλόφσκι και το άλλο στον Ταραντίνο, λοιπόν, οι «Εκκεντρικοί» διασκεδάζουν (πικρά) με τα παθήματα μιας ομάδας αντρών που αρνούνται να ενηλικιωθούν και μιας οργανωμένης κοινωνίας που ολισθαίνει με την πρώτη αφορμή προς τον ανορθολογισμό, διατηρώντας από την αρχή ως το τέλος ένα διακριτικά παρωδιακό ύφος που σαρκάζει την (βορειοευρωπαϊκή) χριστουγεννιάτικη ατμόσφαιρα, την πολιτική ορθότητα, ακόμα και την αναμενόμενη σεναριακή ανατροπή του χαρωπού φινάλε.

Δανία, Σουηδία. 2020. Διάρκεια: 116΄. Διανομή: ROSEBUD.21.

Περισσότερες πληροφορίες

Οι Εκκεντρικοί

Retfærdighedens Ryttere / Riders of Justice
3
  • Περιπέτεια
  • 2020
  • Διάρκεια: 116 '
  • Άντερς Τόμας Γιένσεν

Ο Μάρκους, μισθοφόρος στο Αφγανιστάν, επιστρέφει στη Δανία όταν η γυναίκα του σκοτώνεται σε έκρηξη στο μετρό. Προσπαθώντας να τα βρει με την αποξενωμένη κόρη του, θα δεχτεί την επίσκεψη δυο παράξενων αγνώστων, οι οποίοι θα τον πείσουν πως το ατύχημα στο τρένο ήταν στην πραγματικότητα βομβιστική ενέργεια.

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Σινεμά

Οι ταινίες που έρχονται στις αίθουσες την Πέμπτη 23/5

Άντονι Χόπκινς, Ράσελ Κρόου και Ράιαν Ρέινολντς προσεχώς στις μαρκίζες των κινηματογράφων.

ΓΡΑΦΕΙ: ΓΙΑΝΝΗς ΚΑΝΤΕΑ-ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟς
19/05/2024

Αποχαιρετήστε τον Γιούργκεν Κλοπ με αυτό το must ντοκιμαντέρ

Οι άνθρωποι δούλεψαν στενά με τον σπουδαίο προπονητή της Λίβερπουλ μιλούν στα πέντε επεισόδια του "Jürgen".

77ο Φεστιβάλ Καννών: Ο Λάνθιμος διηγείται κατασκότεινες "Ιστορίες Καλοσύνης"

Επιστροφή στην εποχή του "Κυνόδοντα" και των "Άλπεων" για τον Έλληνα σκηνοθέτη, ο οποίος αν και εντυπωσιάζει με τη γεμάτη αυτοπεποίθηση δεξιοτεχνία του, κινδυνεύει να χάσει πολλούς από τους όψιμους θαυμαστές του.

Έρχονται κλασικά ιαπωνικά αριστουργήματα στα θερινά σινεμά

Ακίρα Κουροσάβα, Μίκιο Ναρούσε, Σοσέι Ιμαμούρα, Κένζι Μιζογκούτσι, Γιασουχίρο Όζου, Κον Ιτσικάουα, Κιγιόσι Κουροσάουα, Τακάσι Μίικε, Τεϊνοσουκε Κινουγκάσα, Χιρόσι Τετσιγκαχάρα & Μασάκι Κομπαγιάσι, σε ένα αφιέρωμα στους Ιαπωνικούς κινηματογραφικούς θησαυρούς.

Οι καλύτερες ταινίες που παίζουν τώρα στα σινεμά (15-22/5)

Μια λίστα με τις ιδανικότερες προτάσεις για κινηματογραφική έξοδο αυτήν την εβδομάδα.

Στο φεστιβάλ Αγών το σινεμά συναντά την αρχαιολογία

Ανακαλύψτε το πρόγραμμα της διοργάνωσης όπου η ιστορία εμπνέει τον κινηματογράφο.

77ο Φεστιβάλ Καννών: Το Megalo (χαμένο) στοίχημα του Φράνσις Κόπολα

Διπλά βραβευμένος με Χρυσό Φοίνικα, ο σκηνοθέτης του "Νονού" παρουσιάσε στις Κάννες το κινηματογραφικό σχέδιο στο οποίο επένδυσε σαράντα χρόνια από τη ζωή του. Το "Megalopolis", όμως, αποδείχτηκε δυστυχώς μια εκκωφαντική αποτυχία.