Μπέτυ Μπλου

2,5

Πετυχημένο ως ψυχογράφημα ενός θυελλώδους έρωτα, κινηματογραφημένο με ακαταμάχητο στιλιζάρισμα, αλλά και εξίσου προβληματικό στον τρόπο που χειρίζεται τις διαταραχές της ηρωίδας του

Μπέτυ Μπλου

Η Μπέτυ Μπλου (Μπεατρίς Νταλ) είναι ένας από τους πιο καθηλωτικούς χαρακτήρες που έχουν περάσει από τη μεγάλη οθόνη, με ομορφιά που αποσβολώνει, ερωτισμό που ακτινοβολεί εκτυφλωτικά και σπινθηροβόλο ταμπεραμέντο. Η Μπέτυ δεν έχει παρελθόν, σκάει σαν κεραυνός εν αιθρία στη ζωή του Ζοργκ (Ζαν-Ιγκ Ανγκλάντ) και την κάνει άνω κάτω. Ανάγλυφο πάθος μπλέκει τα γυμνά κορμιά τους, τα οποία καλλωπίζονται από το ακαταμάχητο στιλιζάρισμα παλ αποχρώσεων που διέπει το φιλμ. Κι η Μπέτυ εκεί, να σαρώνει τα πάντα στο διάβα της, αφήνοντας πίσω τον Ζοργκ να μαζέψει τα συντρίμμια.

Μπέτυ Μπλου - εικόνα 1

Η ατμόσφαιρα της ταινίας του Ζαν-Ζακ Μπενέξ είναι μεθυστική, συμπληρώνοντας κάθε σπιθαμή του φιλμ με ανεξέλεγκτο πάθος και σπαρακτικό ρομαντισμό, καθώς οι δύο ερωτευμένοι που σμίγουν έχουν περίπλοκα και άλυτα συμπλέγματα εντός τους. Μόνο που, όσο η ταινία εύγλωττα σκιαγραφεί τη σχέση τους και αφήνει χώρο να αναπτυχθεί ουσιωδώς ο χαρακτήρας του Ανγκλάντ, εκείνος της Νταλ παραμένει κάτι το εξωτικό. Μάλλον αναπόφευκτο, αφού υιοθετείται η οπτική γωνία του Ζοργκ, κατ’ επέκταση και του Μπενέξ, οπότε αρκεί που η παθητική Μπέτυ είναι θελκτική, διαθέσιμη και τροφοδοτεί με ανεξάντλητη ενέργεια το σύντροφό της ώστε να πραγματώσει τα σχέδιά του – οι δικές της επιθυμίες περνάνε αδιάφορες. Ακόμα, το σώμα της Νταλ μετατρέπεται σε πεδίο σεξουαλικής διεκδίκησης όλων των αντρών, είτε έμπρακτα είτε μέσω παρεμβατικών βλεμμάτων.

Η ηρωίδα ασφυκτιά, ωστόσο οι εξάρσεις της μεταφράζονται από τον Μπενέξ όχι ως κραυγές αγωνίας, αλλά ως ξεσπάσματα μιας υστερικής. Εξάλλου, φροντίζουν όλοι να τη στιγματίζουν αποκαλώντας τη συνεχώς «τρελή», ενώ η προσοχή στρέφεται στον «δύσμοιρο» Ζοργκ που προσπαθεί να διαχειριστεί την αλλοπρόσαλλη Μπέτυ. Η απουσία σεναριακής ενσυναίσθησης υπογραμμίζεται στον παρορμητικό επίλογο, όπου κορυφώνεται και ο άδικος χειρισμός της πρωταγωνίστριας, με τρόπο που θυμίζει πικρά τα λόγια της συγγραφέως Μάργκαρετ Άτγουντ: «Οι άντρες φοβούνται πως οι γυναίκες θα τους χλευάσουν, ενώ οι γυναίκες φοβούνται πως οι άντρες θα τις δολοφονήσουν».

Γαλλία. 1986. Διάρκεια: 120΄. Διανομή: BIBLIOTHEQUE.

Περισσότερες πληροφορίες

Μπέτυ Μπλου

37°2 Le Matin / Betty Blue
2,5
  • Δραματική
  • 1986
  • Διάρκεια: 120 '
  • Ζαν-Ζακ Μπενέξ

Ένας εργάτης ερωτεύεται κεραυνοβόλα μια νεαρή γυναίκα, η οποία σαρώνει με την ενέργειά της τη ζωή του, ωθώντας τον να αλλάξει τη συμβατική ρουτίνα του και να κυνηγήσει το όνειρό του να γίνει συγγραφέας.

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Σινεμά

Έρχονται κλασικά ιαπωνικά αριστουργήματα στα θερινά σινεμά

Ακίρα Κουροσάβα, Μίκιο Ναρούσε, Σοσέι Ιμαμούρα, Κένζι Μιζογκούτσι, Γιασουχίρο Όζου, Κον Ιτσικάουα, Κιγιόσι Κουροσάουα, Τακάσι Μίικε, Τεϊνοσουκε Κινουγκάσα, Χιρόσι Τετσιγκαχάρα & Μασάκι Κομπαγιάσι, σε ένα αφιέρωμα στους Ιαπωνικούς κινηματογραφικούς θησαυρούς.

ΓΡΑΦΕΙ: ATHINORAMA TEAM
17/05/2024

Οι καλύτερες ταινίες που παίζουν τώρα στα σινεμά (15-22/5)

Μια λίστα με τις ιδανικότερες προτάσεις για κινηματογραφική έξοδο αυτήν την εβδομάδα.

Στο φεστιβάλ Αγών το σινεμά συναντά την αρχαιολογία

Ανακαλύψτε το πρόγραμμα της διοργάνωσης όπου η ιστορία εμπνέει τον κινηματογράφο.

77ο Φεστιβάλ Καννών: Το Megalo (χαμένο) στοίχημα του Φράνσις Κόπολα

Διπλά βραβευμένος με Χρυσό Φοίνικα, ο σκηνοθέτης του "Νονού" παρουσιάσε στις Κάννες το κινηματογραφικό σχέδιο στο οποίο επένδυσε σαράντα χρόνια από τη ζωή του. Το "Megalopolis", όμως, αποδείχτηκε δυστυχώς μια εκκωφαντική αποτυχία.

Το "Λώξη" δεν είναι μόνο ένα ντοκιμαντέρ για την πρώτη ηθοποιό με σύνδρομο Down

Οι σκηνοθέτες της ταινίας για την Λωξάνδρα Λούκας που έγραψε ιστορία παίζοντας στο Εθνικό Θέατρο, μιλούν στο "α" για το πολύτιμο φιλμ τους.

Ο Ρένος Χαραλαμπίδης για τα "Φτηνά Τσιγάρα"

"Έκλαιγα μόνος μου έξω από τις αίθουσες, εγκατέλειψα τα σχέδια μου" σχολίασε ο σκηνοθέτης και ηθοποιός.

Η Βίκυ Καγιά και η Σοφία Κόκκαλη είναι μητέρα και κόρη στο "Πολύδροσο" του The Boy

Οι συμπρωταγωνίστριες της νέας ταινίας του Αλέξανδρου Βούλγαρη μιλούν στο "α" για τη συμμετοχή τους στο ατμοσφαιρικό δράμα που ψηλαφεί τις έννοιες της μητρότητας και της απώλειας.