Ζήτημα Χρόνου

2,5

Ατμοσφαιρικό φιλμ που κινείται στις παρυφές των βραδύκαυστων θρίλερ, επιδεικνύει ξεχωριστές κινηματογραφικές αρετές στα επιμέρους στοιχεία του

Ζήτημα Χρόνου

Κάτι που, δυστυχώς, τείνει να εκλείψει στο σύγχρονο εμπορικό σινεμά, είναι η ιδιοσυγκρασιακή ματιά σκηνοθετών οι οποίοι επιχειρούν να θολώσουν τα όρια μεταξύ των κινηματογραφικών ειδών, βασισμένοι σε μια στοιχειωδώς πρωτότυπη ιδέα. Ο οσκαρικός Τομ Μακάρθι («Spotlight: Όλα στο Φως») κάνει εδώ μια τέτοια απόπειρα, γι’ αυτό και το «Ζήτημα Χρόνου» σε γραπώνει από τη σέντρα. Ο τρόπος που ξεκινάει η ταινία, στοιχειοθετώντας στιβαρά και πυκνά τον κεντρικό χαρακτήρα του Ματ Ντέιμον, δημιουργεί τις προϋποθέσεις για να πάρει στη συνέχεια οποιαδήποτε κατεύθυνση. Θέλετε περιπέτεια, δράμα, ακόμα και κωμωδία, η εναρκτήρια σεκάνς θολώνει γοητευτικά τα νερά, προτού αυτά κατασταλάξουν στο ύφος ενός βραδύκαυστου πλην απρόβλεπτου θρίλερ. Ο Ντέιμον υποδύεται έναν everyman, έναν κλασικό Αμερικανό εργάτη ο οποίος έχει μάθει να ζει από τα χέρια του και με λίγα. Η κόρη του, όμως, βρίσκεται σε κίνδυνο, καθώς είναι φυλακισμένη στη Μασσαλία, καταδικασμένη για μια δολοφονία που επιμένει πως δεν διέπραξε. Παρά το γεγονός πως οι δυο τους έχουν αποξενωθεί, ο πατέρας ταξιδεύει στη Γαλλία για να τη βοηθήσει, όταν προκύπτει ένα στοιχείο που ίσως ανατρέψει την υπόθεση.

Ζήτημα Χρόνου - εικόνα 1

Αλλά αυτά τα πράγματα παίρνουν χρόνο και ο Μακάρθι δε φοβάται να στήσει υπομονετικά μια βραδυφλεγή αφήγηση. Διαστέλλει τους χρόνους του μοντάζ, επιβάλλοντας ένα ρυθμό που θυμίζει ακορντεόν, πότε σφίγγει το τέμπο και πότε χαλαρώνει εντελώς. Η ταινία, έτσι, μοιάζει να «αναπνέει», αφιερώνεται σε φαινομενικά άσχετες δράσεις, ώστε να διαγραφεί ένα πληρέστατο ψυχογράφημα του χαρακτήρα του Ντέιμον. Ωστόσο, με κάθε στροφή στο κινηματογραφικό ύφος και προσθήκη στο σκηνοθετικό παζλ, η καλοδεχούμενη έκπληξη συνοδεύεται από το «τέντωμα» της πλοκής σε βαθμό που εκτίθενται οι σεναριακές αδυναμίες και αποδυναμώνονται οι ανατροπές. Μία από αυτές είναι αυθεντικά σοκαριστική αλλά έρχεται αργοπορημένα, μειώνοντας αισθητά τον αντίκτυπό της, και δικαιολογεί ελάχιστα την τραβηγμένη διάρκεια του φιλμ. Έτσι, όσο ελκυστικό κι αν είναι αυτό το sui generis θρίλερ, οι αρετές των επιμέρους στοιχείων του δε συγκροτούν ένα συμπαγές σύνολο.

ΗΠΑ. 2021. Διάρκεια: 139΄. Διανομή: ΣΠΕΝΤΖΟΣ ΦΙΛΜ.

Περισσότερες πληροφορίες

Ζήτημα Χρόνου

Stillwater
2,5
  • Θρίλερ
  • 2021
  • Διάρκεια: 139 '
  • Τομ Μακάρθι

Ένας Αμερικανός εργάτης ταξιδεύει στη Γαλλία όπου βρίσκεται φυλακισμένη για φόνο η κόρη του. Παρά το γεγονός πως οι δυο τους έχουν αποξενωθεί, είναι αποφασισμένος να τη βοηθήσει όταν ένα νέο στοιχείο ίσως ανατρέψει την υπόθεση.

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Σινεμά

Έρχονται κλασικά ιαπωνικά αριστουργήματα στα θερινά σινεμά

Ακίρα Κουροσάβα, Μίκιο Ναρούσε, Σοσέι Ιμαμούρα, Κένζι Μιζογκούτσι, Γιασουχίρο Όζου, Κον Ιτσικάουα, Κιγιόσι Κουροσάουα, Τακάσι Μίικε, Τεϊνοσουκε Κινουγκάσα, Χιρόσι Τετσιγκαχάρα & Μασάκι Κομπαγιάσι, σε ένα αφιέρωμα στους Ιαπωνικούς κινηματογραφικούς θησαυρούς.

ΓΡΑΦΕΙ: ATHINORAMA TEAM
17/05/2024

Οι καλύτερες ταινίες που παίζουν τώρα στα σινεμά (15-22/5)

Μια λίστα με τις ιδανικότερες προτάσεις για κινηματογραφική έξοδο αυτήν την εβδομάδα.

Στο φεστιβάλ Αγών το σινεμά συναντά την αρχαιολογία

Ανακαλύψτε το πρόγραμμα της διοργάνωσης όπου η ιστορία εμπνέει τον κινηματογράφο.

77ο Φεστιβάλ Καννών: Το Megalo (χαμένο) στοίχημα του Φράνσις Κόπολα

Διπλά βραβευμένος με Χρυσό Φοίνικα, ο σκηνοθέτης του "Νονού" παρουσιάσε στις Κάννες το κινηματογραφικό σχέδιο στο οποίο επένδυσε σαράντα χρόνια από τη ζωή του. Το "Megalopolis", όμως, αποδείχτηκε δυστυχώς μια εκκωφαντική αποτυχία.

Το "Λώξη" δεν είναι μόνο ένα ντοκιμαντέρ για την πρώτη ηθοποιό με σύνδρομο Down

Οι σκηνοθέτες της ταινίας για την Λωξάνδρα Λούκας που έγραψε ιστορία παίζοντας στο Εθνικό Θέατρο, μιλούν στο "α" για το πολύτιμο φιλμ τους.

Ο Ρένος Χαραλαμπίδης για τα "Φτηνά Τσιγάρα"

"Έκλαιγα μόνος μου έξω από τις αίθουσες, εγκατέλειψα τα σχέδια μου" σχολίασε ο σκηνοθέτης και ηθοποιός.

Η Βίκυ Καγιά και η Σοφία Κόκκαλη είναι μητέρα και κόρη στο "Πολύδροσο" του The Boy

Οι συμπρωταγωνίστριες της νέας ταινίας του Αλέξανδρου Βούλγαρη μιλούν στο "α" για τη συμμετοχή τους στο ατμοσφαιρικό δράμα που ψηλαφεί τις έννοιες της μητρότητας και της απώλειας.