Digger

3

Απόηχοι τραγωδίας, γουέστερν ατμόσφαιρα και μια πολλαπλή αντιπαράθεση παλιού - καινούριου με φόντο τον σκληρό ρεαλισμό της ελληνικής επαρχίας. Αργυρός Αλέξανδρος, βραβεία κοινού και νεότητας στο Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης, 14 υποψηφιότητες στα βραβεία της Ελληνικής Ακαδημίας Κινηματογράφου.

Digger

Αποσπώντας τον Αργυρό Αλέξανδρο, τα βραβεία κοινού και νεότητας στο Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης, αλλά και 14 υποψηφιότητες στα βραβεία της Ελληνικής Ακαδημίας Κινηματογράφου, το σκηνοθετικό ντεμπούτο του Τζώρτζη Γρηγοράκη είναι μια ευχάριστη έκπληξη. Λιτό στη βασική ιδέα του, φέρνει σε αντιπαράθεση δύο γενιές και δύο διαφορετικές νοοτροπίες. Την παλιότερη αντιπροσωπεύει ο Νικήτας, ο οποίος ζει αποτραβηγμένος σε μια ορεινή αγροικία της βορείου Ελλάδος. Το πανέμορφο δάσος που την περιβάλλει, όμως, απειλείται από την επιθετική επέκταση μιας κοντινής βιομηχανικής μονάδας, η παρουσία της οποίας διχάζει έντονα τους κατοίκους του διπλανού χωριού. Νέα ήθη, τα οποία δεν φέρνει στα βουνά μόνο η τεχνολογική πρόοδος, αλλά και ο γιος του Νικήτα, που επιστρέφει στο πατρικό διεκδικώντας το μερίδιο του κτήματος που κληρονόμησε από τη μητέρα του.

Ο Γρηγοράκης χειρίζεται στιβαρά τη δραματική σύγκρουση πατέρα - γιου, γεννημένη από ένα τραυματικό παρελθόν, αλλά και δύο διαφορετικές φιλοσοφίες ζωής. Η μία δεμένη με τη φύση, τους ρυθμούς και τους νόμους της, η άλλη με την αστική ζωή, την ταχύτητα και την τεχνολογία. Ταυτόχρονα, η διαρκής παρουσία των μηχανημάτων και η (νεο)γουέστερν εικονογραφία επιτείνουν την αντίθεση αυτών των δύο κόσμων, οι οποίοι συγκρούονται με φόντο μια επαρχιακή Ελλάδα βουλιαγμένη στη σύγχυση και την αμηχανία. Η σοφία του Γρηγοράκη και των σεναριογράφων Μαρίας Βόττη και Βαγγέλη Μουρίκη είναι πως την αναβιώνουν χωρίς καμιά γραφικότητα, κρατώντας γκρίζους τόνους στην περιγραφή των χαρακτήρων και ίσες αποστάσεις από τους κουρασμένους μαχητές αυτού του σπαρακτικού εμφυλίου πολέμου. Τους οποίους οικτίρουν, μα και συμπονούν βαθιά, κλείνοντάς τους με λυτρωτικό χιούμορ το μάτι στον υπέρ πάντων αγώνα τους.
Ελλάδα, Γαλλία, Γερμανία. 2020. Διάρκεια: 101΄. Διανομή: MICROKOSMOS.

Περισσότερες πληροφορίες

Digger

3
  • Δραματική
  • 2020
  • Διάρκεια: 101 '
  • Τζώρτζης Γρηγοράκης

Ο Νικήτας ζει αποτραβηγμένος σε ένα ορεινό δάσος, το οποίο απειλείται από την επιθετική επέκταση μιας βιομηχανικής μονάδας. Οι τόνοι θα ανέβουν ακόμα περισσότερο με την ξαφνική άφιξη του γιου του, ο οποίος διεκδικεί το μερίδιο του κτήματος που κληρονόμησε από τη μητέρα του.

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Σινεμά

Οι ταινίες που έρχονται στις αίθουσες την Πέμπτη 23/5

Άντονι Χόπκινς, Ράσελ Κρόου και Ράιαν Ρέινολντς προσεχώς στις μαρκίζες των κινηματογράφων.

ΓΡΑΦΕΙ: ΓΙΑΝΝΗς ΚΑΝΤΕΑ-ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟς
19/05/2024

Αποχαιρετήστε τον Γιούργκεν Κλοπ με αυτό το must ντοκιμαντέρ

Οι άνθρωποι δούλεψαν στενά με τον σπουδαίο προπονητή της Λίβερπουλ μιλούν στα πέντε επεισόδια του "Jürgen".

77ο Φεστιβάλ Καννών: Ο Λάνθιμος διηγείται κατασκότεινες "Ιστορίες Καλοσύνης"

Επιστροφή στην εποχή του "Κυνόδοντα" και των "Άλπεων" για τον Έλληνα σκηνοθέτη, ο οποίος αν και εντυπωσιάζει με τη γεμάτη αυτοπεποίθηση δεξιοτεχνία του, κινδυνεύει να χάσει πολλούς από τους όψιμους θαυμαστές του.

Έρχονται κλασικά ιαπωνικά αριστουργήματα στα θερινά σινεμά

Ακίρα Κουροσάβα, Μίκιο Ναρούσε, Σοσέι Ιμαμούρα, Κένζι Μιζογκούτσι, Γιασουχίρο Όζου, Κον Ιτσικάουα, Κιγιόσι Κουροσάουα, Τακάσι Μίικε, Τεϊνοσουκε Κινουγκάσα, Χιρόσι Τετσιγκαχάρα & Μασάκι Κομπαγιάσι, σε ένα αφιέρωμα στους Ιαπωνικούς κινηματογραφικούς θησαυρούς.

Οι καλύτερες ταινίες που παίζουν τώρα στα σινεμά (15-22/5)

Μια λίστα με τις ιδανικότερες προτάσεις για κινηματογραφική έξοδο αυτήν την εβδομάδα.

Στο φεστιβάλ Αγών το σινεμά συναντά την αρχαιολογία

Ανακαλύψτε το πρόγραμμα της διοργάνωσης όπου η ιστορία εμπνέει τον κινηματογράφο.

77ο Φεστιβάλ Καννών: Το Megalo (χαμένο) στοίχημα του Φράνσις Κόπολα

Διπλά βραβευμένος με Χρυσό Φοίνικα, ο σκηνοθέτης του "Νονού" παρουσιάσε στις Κάννες το κινηματογραφικό σχέδιο στο οποίο επένδυσε σαράντα χρόνια από τη ζωή του. Το "Megalopolis", όμως, αποδείχτηκε δυστυχώς μια εκκωφαντική αποτυχία.