Ανάμεσά μας

2,5

Άκρως επικίνδυνο θέμα το οποίο οι Νταρντέν χειρίζονται με πολιτική ευαισθησία, αλλά και με διεκπεραιωτική, προβλέψιμη λογική. Παραμένουν θαρραλέοι κι οξυδερκείς δημιουργοί, κερδίζοντας το βραβείο σκηνοθεσίας στις Κάνες, προσκολλημένοι όμως σε μια κινηματογραφική προσέγγιση την οποία έχουν πλέον εξαντλήσει.

Ανάμεσά μας

Οι Νταρντέν κουράστηκαν; Με μια σειρά πρωτότυπων κοινωνικών δραμάτων τα οποία ανανέωσαν την έννοια του κινηματογραφικού ρεαλισμού, οι Βέλγοι αδελφοί έχουν φτάσει επάξια στο σημείο να θεωρούνται πλέον αξεπέραστο σημείο αναφοράς για κάθε νέο δημιουργό που αναζητά αληθινές εικόνες και τρισδιάστατους φιλμικούς χαρακτήρες. Η τελευταία ταινία τους, το «Άγνωστο Κορίτσι» του 2016, ήταν ακόμα μία τίμια και συγκινητική ματιά σε έναν κόσμο που στέκει αμήχανος απέναντι σε καινούργιες ιδέες και ανοίκειες ανησυχίες, αν και οι πρώτες βαθιές ρυτίδες στο πρόσωπο της νταρντενικής σινε-προσέγγισης ήταν ορατές.

Το «Ανάμεσά μας» προσπαθεί να ανανεώσει τη μέθοδο και το στιλ των δύο σκηνοθετών, οι οποίοι φέρνουν μπροστά στο φακό τους το πιο περίπλοκο κι επικίνδυνο πολιτικο-πολιτισμικό πρόβλημα των σύγχρονων δυτικών κοινωνιών –αυτό της αντιπαράθεσης κοσμικού κράτους και θρησκευτικού φανατισμού– μέσα από την ιστορία του νεαρού Αχμέντ. Ένας έφηβος Βέλγος μουσουλμάνος, επηρεασμένος από τον ιμάμη του και μια εξτρεμιστική ανάγνωση του Κορανίου, αποφασίζει να δολοφονήσει την καθηγήτρια αραβικών του. Η απόπειρα θα τον σπρώξει σε μια διαδρομή «πτώσης» και ταυτόχρονης συνειδητοποίησης, η οποία θα είναι εξαιρετικά απαιτητική και πολλαπλά επώδυνη.

Ανάμεσά μας - εικόνα 1

Οι Νταρντέν δεν φοβούνται να θέσουν το δάκτυλο επί τον τύπον των ήλων, ενώ αφαιρούν κάθε γραμμάριο αφηγηματικού λίπους από τη στιβαρή δραματουργία τους. Η πολιτική ευαισθησία τους, όμως, συνοδεύεται από μια προφανή σημειολογία και μια διεκπεραιωτική, προβλέψιμη λογική «απόδειξης». Παραμένουν θαρραλέοι κι οξυδερκείς δημιουργοί, κερδίζοντας γι’ αυτό και το βραβείο σκηνοθεσίας στο φεστιβάλ Κανών, προσκολλημένοι όμως σε μια κινηματογραφική πρακτική την οποία έχουν πλέον εξαντλήσει, όπως φανερώνει και το βιαστικό, ατημέλητο φινάλε τους.

Σκηνοθεσία: Ζαν-Πιέρ και Λικ Νταρντέν. Πρωταγωνιστούν: Ιντίρ Μπεν Αντί, Ολιβιέ Μπονό, Βικτόρια Μπλουκ, Μιριέμ Ακεντιού. Βέλγιο, Γαλλία. 2019. Διάρκεια: 85΄. Διανομή: ROSEBUD.21.

Περισσότερες πληροφορίες

Ανάμεσά μας

Le Jeune Ahmed / Young Ahmed
2,5
  • Δραματική
  • 2019
  • Διάρκεια: 85 '
  • Ζαν-Πιέρ και Λικ Νταρντέν

Ένας έφηβος Βέλγος, επηρεασμένος από τον ιμάμη του και μια εξτρεμιστική ανάγνωση του Κορανίου, αποφασίζει να δολοφονήσει την καθηγήτρια αραβικών του.

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Σινεμά

Πολύδροσο

Ένα υπόκωφης έντασης και ανεπιτήδευτης ποίησης φιλμ, το οποίο συγκινεί, εξαντλεί, ωστόσο, τις κινηματογραφικές εκπλήξεις του, καθώς εγκλωβίζεται στη φόρμα.

ΓΡΑΦΕΙ: ΓΙΑΝΝΗς ΚΑΝΤΕΑ-ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟς
16/05/2024

Βασιλιάδες του Κόσμου

Βραβείο καλύτερης ταινίας στο φεστιβάλ του Σαν Σεμπαστιάν για ένα σκληρό δράμα νεορεαλιστικής ειλικρίνειας, χρωματισμένο με πινελιές ονειρικής φαντασίας.

Η Άκρη του Νήματος

Τυποποιημένο crime thriller που δεν πρωτοτυπεί πουθενά.

Η Πόλη της Ασφάλτου

Ένα σενάριο "Πολ Σρέιντερ από τα Lidl" συρρικνώνει αυτή την υπαρξιακή περιπέτεια/ιστορία ενηλικίωσης σε μια απλοϊκή αμερικανιά με κοινωνικές αιχμές.

Boy Kills World

Ο "John Wick" δείχνει το δρόμο σε μια μελλοντολογική περιπέτεια της σειράς, γεμάτη καταιγιστική, χορογραφημένη βία και σαχλό (αυτο)σαρκαστικό χιούμορ.

Searching for Rodakis

Απλή όσο και επιμορφωτική εξιστόρηση μιας συγκινητικής διαδρομής στο πρόσφατο ελληνοτουρκικό παρελθόν.

Στην Παγίδα του Νόμου

Ένα απολαυστικό ποτ-πουρί σινεφιλικών αναφορών, από τις ταινίες απόδρασης μέχρι το γουέστερν, πλαισιώνει αισθητικά μια ιδιοσυγκρασιακή κωμωδία αντισυμβατικών χαρακτήρων.