Η Εποχή της Βροχής

3,5

Η διαρκής βροχή απομονώνει και εγκλωβίζει δύο μοναχικούς ανθρώπους σε μια απαγορευμένη σχέση, την οποία ο βραβευμένος με Χρυσή Κάμερα στις Κάνες Άντονι Τσεν χειρίζεται με ευαισθησία, ειλικρίνεια και διακριτική σκηνοθετική δεξιοτεχνία.

Η Εποχή της Βροχής

Το 2013 ο 29χρονος τότε Άντονι Τσεν κέρδισε τη Χρυσή Κάμερα του Φεστιβάλ Κανών για το σκηνοθετικό ντεμπούτο του «Ilo Ilo», την ιστορία μιας ιδιαίτερης φιλίας ανάμεσα σε μια Φιλιππινέζα νταντά κι ένα νεαρό αγόρι στη Σιγκαπούρη του 1997. Ήταν η αρχή της μεγάλης ασιατικής οικονομικής κρίσης, την οποία ο Τσεν κράτησε διακριτικά στο περιθώριο της απροσδόκητης σχέσης μιας γυναίκας που αναζητά μια καλύτερη ζωή σε ξένη χώρα και ενός παιδιού το οποίο βαδίζει προς την ενηλικίωση ανακαλύπτοντας τον κόσμο γύρω του.

Το ίδιο μοτίβο, ελαφρώς παραλλαγμένο, μεταφέρεται στη σύγχρονη Σιγκαπούρη την εποχή των μουσώνων. Η Λινγκ, μετανάστης από την Μιανμάρ, είναι μια παντρεμένη δασκάλα κινέζικων, η οποία νιώθει καταπιεσμένη τόσο από την προσωπική όσο και από την επαγγελματική της ζωή. Ο εργασιομανής σύζυγός της, του οποίου τον κατάκοιτο πατέρα φροντίζει αποκλειστικά εκείνη, μοιάζει όλο και πιο απόμακρος, παρά τις επίμονες προσπάθειές της να κάνουν επιτέλους παιδί. Στο σχολείο βρίσκεται απέναντι στην αδιαφορία των μαθητών και των συναδέλφων της όσον αφορά τα κινέζικα, ξένη γλώσσα που θεωρείται πια «άχρηστη» σε σχέση με τα αγγλικά. Ο Γουέι Λουν, όμως, λάτρης των πολεμικών τεχνών, είναι ένας μαθητής ο οποίος δείχνει ενδιαφέρον για τα μαθήματά της αλλά και την ίδια, ξεκινώντας μαζί της μια στενή σχέση που γίνεται όλο και πιο «ριψοκίνδυνη».

Η Εποχή της Βροχής - εικόνα 1

Ο φακός του Άντονι Τσεν καδράρει συχνά την Λινγκ μέσα στο αμάξι της, εντείνοντας μια αίσθηση εγκλεισμού, η οποία μεταφέρεται από τις εξωτερικές καταστάσεις (η υπό διαρκή βροχή Σιγκαπούρη) στην ψυχολογία των ηρώων. Ανθρώπων οι οποίοι «περισσεύουν» από μια εποχή η οποία αλλάζει ραγδαία προτεραιότητες θέλοντας να ξεχάσει το παρελθόν της. Η Λινγκ και ο Γουέι Λουν, όμως, είναι συνδεδεμένοι με το παρελθόν με διακριτικό μα βαθύ τρόπο, ο οποίος ξεκινάει από την κινεζική γλώσσα και φτάνει ως τη λατρεία του μικρού για τις πολεμικές τέχνες. Ο Τσεν μας το θυμίζει διακριτικά (η τηλεόραση που παίζει wuxia ταινίες), όπως ακριβώς κάνει τόσο με τη σχέση που οι δύο τους έχουν με τη Σιγκαπούρη (αυτή έχει έρθει από την Μιανμάρ, εκείνος σκοπεύει να δουλέψει στην Κίνα), όσο και με την αντίθεση των επαγγελμάτων της Λινγκ και του άντρα της, εκπροσώπου της νέας υπαλληλικής κουλτούρας των μεγάλων επιχειρήσεων.

Έτσι, τεχνολογία, πολιτιστική παράδοση, εθνικές και ταξικές διαφορές συγκρούονται αθόρυβα γύρω από μια απαγορευμένη και αδύνατη ερωτική σχέση, με την κάμερα να μένει σταθερά επικεντρωμένη στα ανθρώπινα αισθήματα. Αυτά τα οποία πρέπει να βρουν μια κοινή έστω και «ξεπερασμένη» γλώσσα, για να εκφραστούν σε έναν κόσμο οικονομικού κέρδους, απομόνωσης και αλλοτρίωσης.

Σιγκαπούρη, Ταϊβάν. 2019. Διάρκεια: 103΄. Διανομή: ONE FROM THE HEART.

Περισσότερες πληροφορίες

Η Εποχή της Βροχής

Wet Season
3,5
  • Δραματική
  • 2019
  • Διάρκεια: 103 '
  • Άντονι Τσεν

Στρεσαρισμένη από την προσωπική και επαγγελματική της ζωή, μια δασκάλα κινέζικων στην Σιγκαπούρη αναπτύσσει θερμά αισθήματα για έναν ανήλικο μαθητή της, ο οποίος την ερωτεύεται.

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Σινεμά

Στο φεστιβάλ Αγών το σινεμά συναντά την αρχαιολογία

Ανακαλύψτε το πρόγραμμα της διοργάνωσης όπου η ιστορία εμπνέει τον κινηματογράφο.

ΓΡΑΦΕΙ: ΓΙΑΝΝΗς ΚΑΝΤΕΑ-ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟς
17/05/2024

77ο Φεστιβάλ Καννών: Το Megalo (χαμένο) στοίχημα του Φράνσις Κόπολα

Διπλά βραβευμένος με Χρυσό Φοίνικα, ο σκηνοθέτης του "Νονού" παρουσιάσε στις Κάννες το κινηματογραφικό σχέδιο στο οποίο επένδυσε σαράντα χρόνια από τη ζωή του. Το "Megalopolis", όμως, αποδείχτηκε δυστυχώς μια εκκωφαντική αποτυχία.

Το "Λώξη" δεν είναι μόνο ένα ντοκιμαντέρ για την πρώτη ηθοποιό με σύνδρομο Down

Οι σκηνοθέτες της ταινίας για την Λωξάνδρα Λούκας που έγραψε ιστορία παίζοντας στο Εθνικό Θέατρο, μιλούν στο "α" για το πολύτιμο φιλμ τους.

Ο Ρένος Χαραλαμπίδης για τα "Φτηνά Τσιγάρα"

"Έκλαιγα μόνος μου έξω από τις αίθουσες, εγκατέλειψα τα σχέδια μου" σχολίασε ο σκηνοθέτης και ηθοποιός.

Η Βίκυ Καγιά και η Σοφία Κόκκαλη είναι μητέρα και κόρη στο "Πολύδροσο" του The Boy

Οι συμπρωταγωνίστριες της νέας ταινίας του Αλέξανδρου Βούλγαρη μιλούν στο "α" για τη συμμετοχή τους στο ατμοσφαιρικό δράμα που ψηλαφεί τις έννοιες της μητρότητας και της απώλειας.

Τα οσκαρικά κοστούμια του "Poor Things" στο Μουσείο Μπενάκη

Οι εντυπωσιακές δημιουργίες της Χόλι Γουάντινγκτον έρχονται το καλοκαίρι στην Αθήνα.

Πολύδροσο

Ένα υπόκωφης έντασης και ανεπιτήδευτης ποίησης φιλμ, το οποίο συγκινεί, εξαντλεί, ωστόσο, τις κινηματογραφικές εκπλήξεις του, καθώς εγκλωβίζεται στη φόρμα.