Παρί

3

Δραματική περιπέτεια αναζήτησης που σταδιακά, μεθοδικά κι ατμοσφαιρικά μετατρέπεται σε ποιητικό εφιάλτη, με φόντο μια υποβλητικά σκοτεινή Αθήνα.

Παρί

Πολλές ταινίες του σύγχρονου ελληνικού σινεμά επιφυλάσσουν για την Αθήνα ενδιαφέροντα πρωταγωνιστικό ρόλο, αναδεικνύοντας αφανείς όψεις του διαρκώς μεταλλασσόμενου χαρακτήρα της. Η ματιά, όμως, του γεννημένου στην Τεχεράνη Σιαμάκ Ετεμάντι στην ελληνική πρωτεύουσα, όπου σπούδασε σινεμά και ξεκίνησε την κινηματογραφική καριέρα του, είναι πραγματικά συναρπαστική. Κι αυτό επειδή, ως σημείο αναφοράς έχει την παρθένα οπτική μιας επισκέπτριας με εντελώς διαφορετικές πολιτισμικές σταθερές.

Η Παρί, μαζί με τον μεγαλύτερο σε ηλικία σύζυγό της, έρχονται στην Αθήνα από το Ιράν για να επισκεφτούν τον φοιτητή γιο τους. Αλλά ο Μπαμπάκ έχει εξαφανιστεί, σβήνοντας κάθε ίχνος πίσω του. Απελπισμένη, με λίγα χρήματα και ελάχιστες γνώσεις αγγλικών, η μητέρα του θα ξεκινήσει μια οδύσσεια στην αφιλόξενη πλευρά της μεγαλούπολης, αποφασισμένη, ό,τι, μα ό,τι κι αν συμβεί, να μη γυρίσει στην πατρίδα της με άδεια χέρια.

Παρί - εικόνα 1

Από τις πανεπιστημιακές αίθουσες στα φλεγόμενα Εξάρχεια κι από τα αντεξουσιαστικά πάρτι στο λιμάνι του Πειραιά, η Παρί παρασύρεται σε μια δραματική περιπέτεια αναζήτησης που σταδιακά, μεθοδικά κι ατμοσφαιρικά μετατρέπεται σε υπαρξιακό εφιάλτη, με φόντο μια υποβλητικά σκοτεινή Αθήνα. Ο Ετεμάντι την κινηματογραφεί με τα μάτια μιας ξένης. Όχι με το ρεαλισμό ενός ντοκιμαντέρ, αλλά σαν έναν απειλητικό λαβύρινθο που σε κάθε στροφή του την παγιδεύει ακόμα βαθύτερα μέσα του, ενώ την ίδια στιγμή της ανοίγει μια απρόσμενη δίοδο φυγής. Με οδηγούς το ένστικτό της, ένα ποίημα του Τζελαλεντίν Ρουμί και τη φωτιά ως οπτικό σύμβολο καταστροφής και λύτρωσης μαζί, η Παρί θα μετατρέψει τελικά την επώδυνη περιπλάνησή της σ’ ένα απελευθερωτικό εσωτερικό ταξίδι, το οποίο οδήγησε αυτό το πολλά υποσχόμενο σκηνοθετικό ντεμπούτο μέχρι το «Πανόραμα» του Φεστιβάλ Βερολίνου.

Ελλάδα, Γαλλία. 2020. Διάρκεια: 101΄. Διανομή: HERETIC.

Περισσότερες πληροφορίες

Παρί

Pari
3
  • Δραματική
  • 2020
  • Διάρκεια: 101 '
  • Σιαμάκ Ετεμάντι

Ένα ζευγάρι Ιρανών έρχονται στην Αθήνα για να επισκεφτούν τον γιο τους, ο οποίος σπουδάζει στο πανεπιστήμιο. Εκείνος, όμως, έχει εξαφανιστεί, σβήνοντας κάθε ίχνος του.

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Σινεμά

Οι ταινίες που έρχονται στις αίθουσες την Πέμπτη 23/5

Άντονι Χόπκινς, Ράσελ Κρόου και Ράιαν Ρέινολντς προσεχώς στις μαρκίζες των κινηματογράφων.

ΓΡΑΦΕΙ: ΓΙΑΝΝΗς ΚΑΝΤΕΑ-ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟς
19/05/2024

Αποχαιρετήστε τον Γιούργκεν Κλοπ με αυτό το must ντοκιμαντέρ

Οι άνθρωποι δούλεψαν στενά με τον σπουδαίο προπονητή της Λίβερπουλ μιλούν στα πέντε επεισόδια του "Jürgen".

77ο Φεστιβάλ Καννών: Ο Λάνθιμος διηγείται κατασκότεινες "Ιστορίες Καλοσύνης"

Επιστροφή στην εποχή του "Κυνόδοντα" και των "Άλπεων" για τον Έλληνα σκηνοθέτη, ο οποίος αν και εντυπωσιάζει με τη γεμάτη αυτοπεποίθηση δεξιοτεχνία του, κινδυνεύει να χάσει πολλούς από τους όψιμους θαυμαστές του.

Έρχονται κλασικά ιαπωνικά αριστουργήματα στα θερινά σινεμά

Ακίρα Κουροσάβα, Μίκιο Ναρούσε, Σοσέι Ιμαμούρα, Κένζι Μιζογκούτσι, Γιασουχίρο Όζου, Κον Ιτσικάουα, Κιγιόσι Κουροσάουα, Τακάσι Μίικε, Τεϊνοσουκε Κινουγκάσα, Χιρόσι Τετσιγκαχάρα & Μασάκι Κομπαγιάσι, σε ένα αφιέρωμα στους Ιαπωνικούς κινηματογραφικούς θησαυρούς.

Οι καλύτερες ταινίες που παίζουν τώρα στα σινεμά (15-22/5)

Μια λίστα με τις ιδανικότερες προτάσεις για κινηματογραφική έξοδο αυτήν την εβδομάδα.

Στο φεστιβάλ Αγών το σινεμά συναντά την αρχαιολογία

Ανακαλύψτε το πρόγραμμα της διοργάνωσης όπου η ιστορία εμπνέει τον κινηματογράφο.

77ο Φεστιβάλ Καννών: Το Megalo (χαμένο) στοίχημα του Φράνσις Κόπολα

Διπλά βραβευμένος με Χρυσό Φοίνικα, ο σκηνοθέτης του "Νονού" παρουσιάσε στις Κάννες το κινηματογραφικό σχέδιο στο οποίο επένδυσε σαράντα χρόνια από τη ζωή του. Το "Megalopolis", όμως, αποδείχτηκε δυστυχώς μια εκκωφαντική αποτυχία.