Μετά τα Μεσάνυχτα

5

Μεταφυσικό μυστήριο, υπαρξιακή απόγνωση και ένα υπνωτιστικό φιλμ-εφιαλτικός λαβύρινθος χτισμένος από τα (ανθρωπίνως ακατανόητα) παιχνίδια της μοίρας. Η καλύτερη βρετανική ταινία τρόμου, με την ερωτικότερη σκηνή στην κινηματογραφική ιστορία.

Μετά τα Μεσάνυχτα

Η αγαπημένη του Άλφρεντ Χίτσκοκ («Η Ταβέρνα της Τζαμάικα», «Ρεβέκκα», «Τα Πουλιά»), Βρετανίδα συγγραφέας Ντάφνι ντι Μοριέ προμηθεύει στον τολμηρό κι απρόβλεπτο Νίκολας Ρεγκ («Ο Άνθρωπος που Έπεσε στη Γη», «Η Δύναμη της Σάρκας») ένα εκτενές διήγημα πάνω στην εύθραυστη σχέση ενός ζευγαριού. Του Τζον και της Λόρα Μπάξτερ, οι οποίοι βρίσκονται στη Βενετία για τις εργασίες αναστήλωσης μιας εκκλησίας. Εκεί θα βιώσουν μια σειρά από παράξενες εμπειρίες, μετά τη συνάντησή τους με δυο ηλικιωμένες γυναίκες με πνευματιστικές ικανότητες οι οποίες ισχυρίζονται ότι επικοινωνούν με το πνεύμα της πρόσφατα χαμένης κόρης τους.

Παρελθόν, παρόν και μέλλον διασταυρώνονται σε ένα περιβάλλον σήψης και παρακμής, καθώς οράματα, αναμνήσεις και παρόντα γεγονότα ενώνονται σε ένα απειλητικό παζλ με φόντο τη χειμερινή, ημιφωτισμένη πόλη των Δόγηδων. Έναν τόπο όπου ο χρόνος έχει σταματήσει και η μοίρα στήνει τα ακατανόητα στους ανθρώπους παιχνίδια της, βγαλμένα από τους προσωπικούς πόθους και τους πλέον μύχιους φόβους τους. Είμαστε σε θέση να τους τιθασεύσουμε; Μπορούμε να αποκωδικοποιήσουμε τα σημάδια μιας μεταφυσικής «πλεκτάνης» που μας παρασύρει σ’ έναν αδιέξοδο λαβύρινθο;

Μετά τα Μεσάνυχτα - εικόνα 1

Χειριζόμενο ευρηματικά κι εντελώς πρωτότυπα την αντίληψη του κινηματογραφικού χρόνου, το «Μετά τα Μεσάνυχτα» είναι μια αντονιονική ματιά στην κρίση του σύγχρονου ζευγαριού (τραυματισμένου εξ αρχής από την απώλεια), το οποίο «παγιδεύεται» μέσα στο ζωντανό μαυσωλείο του δυτικού πολιτισμού (τη Βενετία) και σ’ έναν αναπόδραστο υπαρξιακό εφιάλτη. Με ένα φινάλε πραγματικό σοκ και την ερωτικότερη σκηνή στην κινηματογραφική ιστορία, το φιλμ του Νίκολας Ρεγκ αποτελεί μια αλησμόνητη κατάβαση στο σκοτεινότερο βάθος του ανθρώπινου υποσυνείδητου, εκεί όπου συγκατοικούν έρωτας και θάνατος.

Μ. Βρετανία. 1973. Διάρκεια: 110΄. Διανομή: SUMMER CLASSICS.

Περισσότερες πληροφορίες

Μετά τα Μεσάνυχτα

Don't Look Now
5
  • Τρόμου
  • 1973
  • Διάρκεια: 110 '
  • Νίκολας Ρεγκ

Το ζεύγος Μπάξτερ βρίσκεται στη Βενετία για τις εργασίες αναστήλωσης μιας εκκλησίας. Εκεί θα βιώσει μια σειρά από παράξενες εμπειρίες, μετά τη συνάντηση με δύο ηλικιωμένες με πνευματιστικές ικανότητες, οι οποίες ισχυρίζονται ότι επικοινωνούν με το πνεύμα της πρόσφατα χαμένης κόρης τους.

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Σινεμά

Οι ταινίες που έρχονται στις αίθουσες την Πέμπτη 23/5

Άντονι Χόπκινς, Ράσελ Κρόου και Ράιαν Ρέινολντς προσεχώς στις μαρκίζες των κινηματογράφων.

ΓΡΑΦΕΙ: ΓΙΑΝΝΗς ΚΑΝΤΕΑ-ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟς
19/05/2024

Αποχαιρετήστε τον Γιούργκεν Κλοπ με αυτό το must ντοκιμαντέρ

Οι άνθρωποι δούλεψαν στενά με τον σπουδαίο προπονητή της Λίβερπουλ μιλούν στα πέντε επεισόδια του "Jürgen".

77ο Φεστιβάλ Καννών: Ο Λάνθιμος διηγείται κατασκότεινες "Ιστορίες Καλοσύνης"

Επιστροφή στην εποχή του "Κυνόδοντα" και των "Άλπεων" για τον Έλληνα σκηνοθέτη, ο οποίος αν και εντυπωσιάζει με τη γεμάτη αυτοπεποίθηση δεξιοτεχνία του, κινδυνεύει να χάσει πολλούς από τους όψιμους θαυμαστές του.

Έρχονται κλασικά ιαπωνικά αριστουργήματα στα θερινά σινεμά

Ακίρα Κουροσάβα, Μίκιο Ναρούσε, Σοσέι Ιμαμούρα, Κένζι Μιζογκούτσι, Γιασουχίρο Όζου, Κον Ιτσικάουα, Κιγιόσι Κουροσάουα, Τακάσι Μίικε, Τεϊνοσουκε Κινουγκάσα, Χιρόσι Τετσιγκαχάρα & Μασάκι Κομπαγιάσι, σε ένα αφιέρωμα στους Ιαπωνικούς κινηματογραφικούς θησαυρούς.

Οι καλύτερες ταινίες που παίζουν τώρα στα σινεμά (15-22/5)

Μια λίστα με τις ιδανικότερες προτάσεις για κινηματογραφική έξοδο αυτήν την εβδομάδα.

Στο φεστιβάλ Αγών το σινεμά συναντά την αρχαιολογία

Ανακαλύψτε το πρόγραμμα της διοργάνωσης όπου η ιστορία εμπνέει τον κινηματογράφο.

77ο Φεστιβάλ Καννών: Το Megalo (χαμένο) στοίχημα του Φράνσις Κόπολα

Διπλά βραβευμένος με Χρυσό Φοίνικα, ο σκηνοθέτης του "Νονού" παρουσιάσε στις Κάννες το κινηματογραφικό σχέδιο στο οποίο επένδυσε σαράντα χρόνια από τη ζωή του. Το "Megalopolis", όμως, αποδείχτηκε δυστυχώς μια εκκωφαντική αποτυχία.