Οι Μητέρες μας

3

Χρυσή Κάμερα στις Κάνες για μια στρατευμένη στα μηνύματά της, αλλά κινηματογραφικά τίμια προσπάθεια αφύπνισης της ιστορικής συνείδησης μιας χώρας.

Οι Μητέρες μας

Ο μοντέρ («Ηφαίστειο» του Χάιρο Μπουσταμάντε) και πρωτοεμφανιζόμενος σκηνοθέτης Σεζάρ Ντίαζ έχει το μάτι για εκείνες τις οπτικές συνθέσεις που, χωρίς να εντυπωσιάζουν τον θεατή, δημιουργούν μια ιδιαίτερη συναισθηματική ατμόσφαιρα. Ένας ανθρώπινος σκελετός «συναρμολογείται» στο νεκροτομείο, μάνα και γιος αγκαλιάζονται στο διάδρομο ενός νοσοκομείου, ένα αυτοκίνητο διασχίζει αργά έναν ορεινό χωματόδρομο, μια γυναίκα αφηγείται αποτρόπαιες πράξεις με σταθερή φωνή και ψύχραιμο βλέμμα…

Βρισκόμαστε στη Γουατεμάλα του 2018, όπου ο νεαρός ανθρωπολόγος Ερνέστο δουλεύει ως ιατροδικαστής που ταυτοποιεί τις σορούς ανθρώπων οι οποίοι μέχρι τότε θεωρούνταν αγνοούμενοι. Κι ενώ η χώρα συγκλονίζεται από τη δίκη των αξιωματικών που εμπλέκονται σε εγκλήματα κατά τη διάρκεια του εμφυλίου, μια γυναίκα από την επαρχία τον επισκέπτεται με άλλη μία ιστορία βασανιστηρίων κι εν ψυχρώ εκτελέσεων. Η ιστορία της όμως προσφέρει στον Ερνέστο πληροφορίες που θα τον οδηγήσουν στα χνάρια του αντάρτη πατέρα του, τον οποίο δεν γνώρισε ποτέ. Ή μήπως όλα αυτά είναι ευσεβείς πόθοι, όπως του επισημαίνει η μητέρα του, η οποία είναι φειδωλή στις λεπτομέρειες της σχέσης της με τον νεκρό σύζυγό της;

Οι Μητέρες μας - εικόνα 1

Λιτό σινεμά, που επικεντρώνεται στους ανθρώπους και στην αδυναμία τους να χειριστούν το επώδυνο παρελθόν τους, με τον Σέζαρ Ντίαζ να επιλέγει τον απλούστερο και τιμιότερο τρόπο για να σχολιάσει την προσπάθεια αφύπνισης της ιστορικής συνείδησης της χώρας του. Τοποθετεί τους χαρακτήρες του μπροστά σε προβλέψιμα διλήμματα και τους οδηγεί σε ένα ευκολοδιάβατο μονοπάτι συνειδητοποίησης, σερβίροντας στον θεατή σαφή και ξεκάθαρα συμπεράσματα. Η σκηνοθετική προσέγγισή του όμως είναι διακριτικά περίτεχνη (Χρυσή Κάμερα στις Κάνες) και η ματιά του καθαρτικά τρυφερή, ενώ το εξομολογητικό φινάλε δύσκολα θα αφήσει κάποιον ασυγκίνητο.

Γουατεμάλα, Βέλγιο. 2019. Διάρκεια: 78΄. Διανομή: ONE FROM THE HEART.

Περισσότερες πληροφορίες

Οι Μητέρες μας

Nuestras Madres
3
  • Δραματική
  • 2019
  • Διάρκεια: 78 '
  • Σεζάρ Ντίαζ

Στην Γουατεμάλα του 2018 ο νεαρός Ερνέστο δουλεύει ως ιατροδικαστής, ταυτοποιώντας σωρούς με ανθρώπους που μέχρι εκείνη τη στιγμή θεωρούνταν αγνοούμενοι. Κι ενώ η χώρα συγκλονίζεται από τη δίκη των στρατιωτικών που εμπλέκονται σε εγκλήματα κατά τη διάρκεια του πρόσφατου εμφυλίου, μια πληροφορία θα οδηγήσει τον Ερνέστο στα χνάρια του αντάρτη πατέρα του, τον οποίο δεν γνώρισε ποτέ.

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Σινεμά

Οι ταινίες που έρχονται στις αίθουσες την Πέμπτη 23/5

Άντονι Χόπκινς, Ράσελ Κρόου και Ράιαν Ρέινολντς προσεχώς στις μαρκίζες των κινηματογράφων.

ΓΡΑΦΕΙ: ΓΙΑΝΝΗς ΚΑΝΤΕΑ-ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟς
19/05/2024

Αποχαιρετήστε τον Γιούργκεν Κλοπ με αυτό το must ντοκιμαντέρ

Οι άνθρωποι δούλεψαν στενά με τον σπουδαίο προπονητή της Λίβερπουλ μιλούν στα πέντε επεισόδια του "Jürgen".

77ο Φεστιβάλ Καννών: Ο Λάνθιμος διηγείται κατασκότεινες "Ιστορίες Καλοσύνης"

Επιστροφή στην εποχή του "Κυνόδοντα" και των "Άλπεων" για τον Έλληνα σκηνοθέτη, ο οποίος αν και εντυπωσιάζει με τη γεμάτη αυτοπεποίθηση δεξιοτεχνία του, κινδυνεύει να χάσει πολλούς από τους όψιμους θαυμαστές του.

Έρχονται κλασικά ιαπωνικά αριστουργήματα στα θερινά σινεμά

Ακίρα Κουροσάβα, Μίκιο Ναρούσε, Σοσέι Ιμαμούρα, Κένζι Μιζογκούτσι, Γιασουχίρο Όζου, Κον Ιτσικάουα, Κιγιόσι Κουροσάουα, Τακάσι Μίικε, Τεϊνοσουκε Κινουγκάσα, Χιρόσι Τετσιγκαχάρα & Μασάκι Κομπαγιάσι, σε ένα αφιέρωμα στους Ιαπωνικούς κινηματογραφικούς θησαυρούς.

Οι καλύτερες ταινίες που παίζουν τώρα στα σινεμά (15-22/5)

Μια λίστα με τις ιδανικότερες προτάσεις για κινηματογραφική έξοδο αυτήν την εβδομάδα.

Στο φεστιβάλ Αγών το σινεμά συναντά την αρχαιολογία

Ανακαλύψτε το πρόγραμμα της διοργάνωσης όπου η ιστορία εμπνέει τον κινηματογράφο.

77ο Φεστιβάλ Καννών: Το Megalo (χαμένο) στοίχημα του Φράνσις Κόπολα

Διπλά βραβευμένος με Χρυσό Φοίνικα, ο σκηνοθέτης του "Νονού" παρουσιάσε στις Κάννες το κινηματογραφικό σχέδιο στο οποίο επένδυσε σαράντα χρόνια από τη ζωή του. Το "Megalopolis", όμως, αποδείχτηκε δυστυχώς μια εκκωφαντική αποτυχία.