Απόστρατος

3

Βραβεία Κοινού και Νεότητας στο Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης για μια απόλυτα ορθογραφημένη δραμεντί με τολμηρή, εύστοχη όσο κι ευρηματική προσέγγιση στη σύγχρονη ελληνική πραγματικότητα.

Απόστρατος

Χαριτωμένο, αν και άνισο, το σκηνοθετικό ντεμπούτο του Ζαχαρία Μαυροειδή «Ο Ξεναγός» (2011) διέθετε μια χαλαρή, ανάλαφρη γοητεία, η οποία στον διπλά βραβευμένο στη Θεσσαλονίκη (Κοινού και Νεότητας) «Απόστρατο» έχει μετατραπεί σε αφηγηματική ωριμότητα που εκπλήσσει ευχάριστα. Όπως και η πικάντικη περιπέτεια ενηλικίωσης του «ξεναγού αρχιτεκτόνων» Ιάσονα έχει μετατραπεί στην απρόσμενη αναμέτρηση του ανώριμου τριαντάρη Άρη με το οικογενειακό, εθνικά υπερήφανο παρελθόν του. Διότι ο Μαυροειδής επιμένει να εστιάζει σε αποπροσανατολισμένους ήρωες, που αναζητούν ταυτότητα σε μια αθηναϊκή πραγματικότητα γεμάτη εκπλήξεις.

Έτσι, άλλα σχέδια έχει ο εισαγωγέας μηχανών εσπρέσο κι εργένης Γλυφαδιώτης Άρης Νικολόπουλος όταν μετακομίζει στο σπίτι του παππού του στου Παπάγου μέχρι να ορθοποδήσει οικονομικά κι εντελώς διαφορετικά εξελίσσεται η ζωή του στο αποστειρωμένο προάστιο των απόστρατων. Εκεί, ενώ θα προσπαθήσει να πιάσει την καλή με μια γερή παραγγελία, θα ξανασμίξει με παιδικούς φίλους αλλά και με έναν πρώην συναγωνιστή του παππού του, την ιστορία του οποίου αρχίζει να ανακαλύπτει με περιέργεια και απανωτές εκπλήξεις.

Απόστρατος - εικόνα 1

Αναγνωρίσιμες καταστάσεις, ρεαλιστικοί διάλογοι και ζωντανοί χαρακτήρες μετατρέπουν τις περιπέτειες του Άρη σε ένα κινηματογραφικά ορθογραφημένο σχόλιο πάνω στην καθημερινότητα της κρίσης, το οποίο είναι φιλικό προς το μεγάλο κοινό και ταυτόχρονα πρωτότυπο ως προς το πολιτικο-ιστορικό σχόλιό του. Διότι όλα όσα περιτριγυρίζουν τον ήρωα (η συνοικία του Παπάγου, ο στρατιωτικός παππούς, ο κομμουνιστής φίλος του) φέρνουν στο προσκήνιο μια αόρατη αντιπαράθεση που βιώνει, λόγω των πρόσφατων κοινωνικών αναταραχών, η Ελλάδα: τη σχέση της με το παρελθόν – ο Εμφύλιος, η Μεταπολίτευση, οι πασοκικές παχιές αγελάδες και η σύνδεσή τους με το χρεοκοπημένο παρόν.

Ο Άρης βιώνει αυτήν την κληρονομιά ως δέος και άχθος ταυτόχρονα, ενδύεται (σε μασκέ πάρτι!) τη στολή του παππού και μπαίνει στο πετσί του, για να φτάσει, μέσα από την αποκάλυψη ενός επώδυνου μυστικού, στην καλά κρυμμένη αλήθεια. Συγκινητική; Απομυθοποιητική; Απελευθερωτική; Όπως και να ’χει, αυτή θα προσγειωθεί στο σήμερα με τολμηρό και ειλικρινή τρόπο.

Ελλάδα. 2019. Διάρκεια: 99΄. Διανομή: ΔΑΝΑΟΣ.

Περισσότερες πληροφορίες

Απόστρατος

3
  • Δραματική
  • 2019
  • Διάρκεια: 99 '
  • Ζαχαρίας Μαυροειδής

Τριαντάρης εισαγωγέας μηχανών εσπρέσο, ο εργένης Γλυφαδιώτης Άρης μετακομίζει στο σπίτι του παππού του Αριστείδη στου Παπάγου μέχρι να ορθοποδήσει οικονομικά. Ξανασμίγει με παιδικούς φίλους αλλά και με έναν πρώην συναγωνιστή του παππού του, την ιστορία του οποίου αρχίζει να ανακαλύπτει με περιέργεια και απανωτές εκπλήξεις.

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Σινεμά

Οι ταινίες που έρχονται στις αίθουσες την Πέμπτη 23/5

Άντονι Χόπκινς, Ράσελ Κρόου και Ράιαν Ρέινολντς προσεχώς στις μαρκίζες των κινηματογράφων.

ΓΡΑΦΕΙ: ΓΙΑΝΝΗς ΚΑΝΤΕΑ-ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟς
19/05/2024

Αποχαιρετήστε τον Γιούργκεν Κλοπ με αυτό το must ντοκιμαντέρ

Οι άνθρωποι δούλεψαν στενά με τον σπουδαίο προπονητή της Λίβερπουλ μιλούν στα πέντε επεισόδια του "Jürgen".

77ο Φεστιβάλ Καννών: Ο Λάνθιμος διηγείται κατασκότεινες "Ιστορίες Καλοσύνης"

Επιστροφή στην εποχή του "Κυνόδοντα" και των "Άλπεων" για τον Έλληνα σκηνοθέτη, ο οποίος αν και εντυπωσιάζει με τη γεμάτη αυτοπεποίθηση δεξιοτεχνία του, κινδυνεύει να χάσει πολλούς από τους όψιμους θαυμαστές του.

Έρχονται κλασικά ιαπωνικά αριστουργήματα στα θερινά σινεμά

Ακίρα Κουροσάβα, Μίκιο Ναρούσε, Σοσέι Ιμαμούρα, Κένζι Μιζογκούτσι, Γιασουχίρο Όζου, Κον Ιτσικάουα, Κιγιόσι Κουροσάουα, Τακάσι Μίικε, Τεϊνοσουκε Κινουγκάσα, Χιρόσι Τετσιγκαχάρα & Μασάκι Κομπαγιάσι, σε ένα αφιέρωμα στους Ιαπωνικούς κινηματογραφικούς θησαυρούς.

Οι καλύτερες ταινίες που παίζουν τώρα στα σινεμά (15-22/5)

Μια λίστα με τις ιδανικότερες προτάσεις για κινηματογραφική έξοδο αυτήν την εβδομάδα.

Στο φεστιβάλ Αγών το σινεμά συναντά την αρχαιολογία

Ανακαλύψτε το πρόγραμμα της διοργάνωσης όπου η ιστορία εμπνέει τον κινηματογράφο.

77ο Φεστιβάλ Καννών: Το Megalo (χαμένο) στοίχημα του Φράνσις Κόπολα

Διπλά βραβευμένος με Χρυσό Φοίνικα, ο σκηνοθέτης του "Νονού" παρουσιάσε στις Κάννες το κινηματογραφικό σχέδιο στο οποίο επένδυσε σαράντα χρόνια από τη ζωή του. Το "Megalopolis", όμως, αποδείχτηκε δυστυχώς μια εκκωφαντική αποτυχία.