Η Ομορφιά της Ύπαρξης

3,5

Ο Σουηδός δημιουργός ανατρέχει και πάλι στο μοναδικό στιλιζάρισμά του και αναδεικνύει την απρόοπτη γοητεία του υπαρξιακού άγχους, ακονίζει το μαύρο χιούμορ του, ενώ αφήνει χώρο να παρεισφρήσει διακριτικά η θαλπωρή που σώζει την ανθρωπότητα στους κυνικούς καιρούς που διανύουμε.

Η Ομορφιά της Ύπαρξης

Σε ένα σύμπαν άχρονο όπου οι εποχές είναι ρευστές και η ανθρωπότητα μοιάζει να έχει απολέσει τη θέρμη της, ο Ρόι Άντερσον αναζητά την αφανή γοητεία της υπαρξιακής ανησυχίας που εισβάλλει στη ρουτίνα, κερδίζοντας με την καινούργια του ταινία βραβείο σκηνοθεσίας στο Φεστιβάλ Βενετίας. Διαδοχικές αυτοτελείς βινιέτες με κοινή συνισταμένη την έννοια της θνητότητας απεικονίζονται με το μοναδικό στιλ του Σουηδού auteur, ο οποίος στήνει την κάμερά του σαν καβαλέτο και τα πλάνα του μοιάζουν με tableaux vivants σε ψυχρές, γκρίζες αποχρώσεις.

Μπορεί ν’ ακούγεται σαν μια επανάληψη γνώριμων μοτίβων της φιλμογραφίας του, τα οποία τελειοποίησε στην «ανθρώπινη τριλογία» του και ειδικά στο «Ένα Περιστέρι Έκατσε σε Ένα Κλαδί Συλλογιζόμενο την Ύπαρξή του» (2014), ο 77χρονος Σουηδός όμως καταφέρνει να διευρύνει τη δημιουργική παλέτα του. Όλες οι ιστορίες της ταινίας εκκινούν από μια απόρριψη, είτε συμβολική όπως στην πρώτη που τοποθετείται τον Σεπτέμβριο, όταν η αισιοδοξία του καλοκαιριού έχει εξανεμιστεί και η ελπίδα σιγοσβήνει, είτε κυριολεκτική, όπως σε αυτήν με πρωταγωνιστή έναν ιερέα ο οποίος έχει χάσει την πίστη του και παλεύει να την ξαναβρεί με τη βοήθεια ενός ψυχολόγου.

Η Ομορφιά της Ύπαρξης - εικόνα 1

Ο Άντερσον συνδυάζει το ξάφνιασμα του απροσδόκητου με το μαύρο χιούμορ του παράλογου, την ώρα που σε κάθε βινιέτα εντείνεται το αίσθημα της δυσβάσταχτης ήττας. Ο σκηνοθέτης, όμως, δεν βρίσκει καταφύγιο στο πεσιμισμό, όπως οι ζωγράφοι του Νέου Αντικειμενισμού από τους οποίους επηρεάζεται. Σε μια από τις πιο λυρικές συλλήψεις του εμφανίζει ένα σφιχταγκαλιασμένο αιωρούμενο ζευγάρι για να συμβολίσει το μοναδικό πράγμα που τελικά έχει σημασία: τη συνεύρεση, τη συντροφικότητα, τη ζωή δηλαδή του ενός μέσα από τον άλλο.

Σουηδία, Γερμανία, Νορβηγία. 2019. Διάρκεια: 78΄. Διανομή: AMA FILMS.

Περισσότερες πληροφορίες

Η Ομορφιά της Ύπαρξης

Om det Oändliga / About Endlessness
3,5
  • Σινεφίλ
  • 2019
  • Διάρκεια: 78 '
  • Ρόι Άντερσον

Μια συρραφή αυτοτελών ιστοριών σε διαφορετικές εποχές με κοινή θεματική τη θνητότητα.

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Σινεμά

Έρχονται κλασικά ιαπωνικά αριστουργήματα στα θερινά σινεμά

Ακίρα Κουροσάβα, Μίκιο Ναρούσε, Σοσέι Ιμαμούρα, Κένζι Μιζογκούτσι, Γιασουχίρο Όζου, Κον Ιτσικάουα, Κιγιόσι Κουροσάουα, Τακάσι Μίικε, Τεϊνοσουκε Κινουγκάσα, Χιρόσι Τετσιγκαχάρα & Μασάκι Κομπαγιάσι, σε ένα αφιέρωμα στους Ιαπωνικούς κινηματογραφικούς θησαυρούς.

ΓΡΑΦΕΙ: ATHINORAMA TEAM
17/05/2024

Οι καλύτερες ταινίες που παίζουν τώρα στα σινεμά (15-22/5)

Μια λίστα με τις ιδανικότερες προτάσεις για κινηματογραφική έξοδο αυτήν την εβδομάδα.

Στο φεστιβάλ Αγών το σινεμά συναντά την αρχαιολογία

Ανακαλύψτε το πρόγραμμα της διοργάνωσης όπου η ιστορία εμπνέει τον κινηματογράφο.

77ο Φεστιβάλ Καννών: Το Megalo (χαμένο) στοίχημα του Φράνσις Κόπολα

Διπλά βραβευμένος με Χρυσό Φοίνικα, ο σκηνοθέτης του "Νονού" παρουσιάσε στις Κάννες το κινηματογραφικό σχέδιο στο οποίο επένδυσε σαράντα χρόνια από τη ζωή του. Το "Megalopolis", όμως, αποδείχτηκε δυστυχώς μια εκκωφαντική αποτυχία.

Το "Λώξη" δεν είναι μόνο ένα ντοκιμαντέρ για την πρώτη ηθοποιό με σύνδρομο Down

Οι σκηνοθέτες της ταινίας για την Λωξάνδρα Λούκας που έγραψε ιστορία παίζοντας στο Εθνικό Θέατρο, μιλούν στο "α" για το πολύτιμο φιλμ τους.

Ο Ρένος Χαραλαμπίδης για τα "Φτηνά Τσιγάρα"

"Έκλαιγα μόνος μου έξω από τις αίθουσες, εγκατέλειψα τα σχέδια μου" σχολίασε ο σκηνοθέτης και ηθοποιός.

Η Βίκυ Καγιά και η Σοφία Κόκκαλη είναι μητέρα και κόρη στο "Πολύδροσο" του The Boy

Οι συμπρωταγωνίστριες της νέας ταινίας του Αλέξανδρου Βούλγαρη μιλούν στο "α" για τη συμμετοχή τους στο ατμοσφαιρικό δράμα που ψηλαφεί τις έννοιες της μητρότητας και της απώλειας.