Κλέφτης Αλόγων

2,5

Υποβλητική η σκηνοθετική ατμόσφαιρα (βραβείο φωτογραφίας στο Φεστιβάλ Βερολίνου), η οποία δεν μπορεί να φορτίσει με ένταση κι ενδιαφέρον τη φλύαρη πλοκή.

Κλέφτης Αλόγων

Oσος κυνισμός περίσσευε από το ανατριχιαστικά ξεκαρδιστικό «Με Σειρά Εξαφάνισης», το οποίο ο ίδιος ο Χανς Πέτερ Μόλαντ διασκεύασε πρόσφατα ως αγγλόφωνη «Ψυχρή Καταδίωξη», τόση διάθεση για αληθινή, τρυφερή ανθρώπινη επαφή κατακλύζει τον «Κλέφτη Αλόγων». Την κινηματογραφική διασκευή ενός λογοτεχνικού μπεστ σέλερ του Περ Πέτερσον, το οποίο συμπλέκει μια δραματική ιστορία ενηλικίωσης κι έναν νοσταλγικό στοχασμό πάνω στο πέρασμα του χρόνου.

Και οι δύο αφορούν τον 67χρονο και χήρο πλέον Τροντ, ο οποίος στο τέλος του 1999 μετακομίζει σε ένα απομονωμένο χωριό της νορβηγικής ενδοχώρας (καινούργια χιλιετία, καινούργια ζωή). Ανακαλύπτοντας πως έχει για γείτονα έναν άντρα που γνώριζε όταν ήταν παιδί, ανακαλεί τα γεγονότα του καλοκαιριού του 1948, τα οποία του άλλαξαν τη ζωή. Τότε που μαζί με τον πατέρα του πέρασαν μερικές εβδομάδες στην ορεινή εξοχή κι ο έφηβος Τροντ ήρθε για πρώτη φορά σε μετωπική επαφή με τις έννοιες του θανάτου, της ζήλιας, της φιλίας, του ζην επικινδύνως, του έρωτα και της προδοσίας.

Κλέφτης Αλόγων - εικόνα 1

Με αφηγηματικό στιλιζάρισμα που φλερτάρει γρήγορα με την επιτηδευμένη μανιέρα, ο Μόλαντ ενώνει τις δύο ιστορίες με διαρκή φλας μπακ και όνειρα βγαλμένα από το παρελθόν, που αναστατώνουν τον ηλικιωμένο Τροντ. Στην προσπάθειά του να προσδώσει διηγηματική ένταση στο πώς ο ήρωας αφήνει πίσω την εποχή της αθωότητας, υπογραμμίζει με επαναλήψεις, αργές κινήσεις και πολλαπλές λήψεις τις «κρίσιμες στιγμές» και υπερτονίζει τον καταλυτικό ρόλο της φύσης, η οποία γίνεται πρωταγωνίστρια.

Ο βραβευμένος με Αργυρή Άρκτο στο Φεστιβάλ Βερολίνου για τη φωτογραφία του Ράσμους Βίντεμπεκ («Ο Έρωτας της Βασίλισσας», «Ο Μαύρος Πύργος») πασχίζει να φορτίσει με ένταση κι ενδιαφέρον τη φλύαρη πλοκή, αλλά τα ατμοσφαιρικά πλάνα του δεν μπορούν να δέσουν αρμονικά φροϊδικές αναφορές, ιστορική κριτική (η Σκανδιναβία του Β΄ Παγκοσμίου Πολέμου), ενδοοικογενειακές συγκρούσεις, υπαρξιακά ερωτήματα κι ένα συναρπαστικό δράμα. Τα καταφέρνει πολύ καλύτερα ένα κοντινό στον στωικό και καθυστερημένα συνειδητοποιημένο Στέλαν Σκάρσγκαρντ.

Νορβηγία, Σουηδία. 2019. Διάρκεια: 123΄. Διανομή: WEIRD WAVE.

Περισσότερες πληροφορίες

Κλέφτης Αλόγων

Ut Og Stjæle Hester / Out Stealing Horses
2,5
  • Δραματική
  • 2019
  • Διάρκεια: 123 '
  • Χανς Πέτερ Μόλαντ

Στο τέλος του 1999 ο 67χρονος Τροντ μετακομίζει σε ένα απομονωμένο χωριό της νορβηγικής ενδοχώρας. Ανακαλύπτοντας πως έχει για γείτονα έναν άντρα που γνώριζε όταν ήταν παιδί, ανακαλεί τα γεγονότα του καλοκαιριού του 1948, τα οποία του άλλαξαν τη ζωή.

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Σινεμά

Έρχονται κλασικά ιαπωνικά αριστουργήματα στα θερινά σινεμά

Ακίρα Κουροσάβα, Μίκιο Ναρούσε, Σοσέι Ιμαμούρα, Κένζι Μιζογκούτσι, Γιασουχίρο Όζου, Κον Ιτσικάουα, Κιγιόσι Κουροσάουα, Τακάσι Μίικε, Τεϊνοσουκε Κινουγκάσα, Χιρόσι Τετσιγκαχάρα & Μασάκι Κομπαγιάσι, σε ένα αφιέρωμα στους Ιαπωνικούς κινηματογραφικούς θησαυρούς.

ΓΡΑΦΕΙ: ATHINORAMA TEAM
17/05/2024

Οι καλύτερες ταινίες που παίζουν τώρα στα σινεμά (15-22/5)

Μια λίστα με τις ιδανικότερες προτάσεις για κινηματογραφική έξοδο αυτήν την εβδομάδα.

Στο φεστιβάλ Αγών το σινεμά συναντά την αρχαιολογία

Ανακαλύψτε το πρόγραμμα της διοργάνωσης όπου η ιστορία εμπνέει τον κινηματογράφο.

77ο Φεστιβάλ Καννών: Το Megalo (χαμένο) στοίχημα του Φράνσις Κόπολα

Διπλά βραβευμένος με Χρυσό Φοίνικα, ο σκηνοθέτης του "Νονού" παρουσιάσε στις Κάννες το κινηματογραφικό σχέδιο στο οποίο επένδυσε σαράντα χρόνια από τη ζωή του. Το "Megalopolis", όμως, αποδείχτηκε δυστυχώς μια εκκωφαντική αποτυχία.

Το "Λώξη" δεν είναι μόνο ένα ντοκιμαντέρ για την πρώτη ηθοποιό με σύνδρομο Down

Οι σκηνοθέτες της ταινίας για την Λωξάνδρα Λούκας που έγραψε ιστορία παίζοντας στο Εθνικό Θέατρο, μιλούν στο "α" για το πολύτιμο φιλμ τους.

Ο Ρένος Χαραλαμπίδης για τα "Φτηνά Τσιγάρα"

"Έκλαιγα μόνος μου έξω από τις αίθουσες, εγκατέλειψα τα σχέδια μου" σχολίασε ο σκηνοθέτης και ηθοποιός.

Η Βίκυ Καγιά και η Σοφία Κόκκαλη είναι μητέρα και κόρη στο "Πολύδροσο" του The Boy

Οι συμπρωταγωνίστριες της νέας ταινίας του Αλέξανδρου Βούλγαρη μιλούν στο "α" για τη συμμετοχή τους στο ατμοσφαιρικό δράμα που ψηλαφεί τις έννοιες της μητρότητας και της απώλειας.