Το Σενάριο που Άναψε Φωτιές

3

Σάτιρα της μεσανατολικής διαμάχης, η οποία διασκεδάζει, χωρίς σοβαροφάνεια, με τα φαρσικά τηλεοπτικά και φανατικά πολιτικά στερεότυπα.

Το Σενάριο που Άναψε Φωτιές

Από τους Παλαιστίνιους σκηνοθέτες που προσπαθούν, όπως ο Ελία Σουλεϊμάν, να δουν το άλυτο εθνικό ζήτημά τους με ανάλαφρο κινηματογραφικό τρόπο, ο Σαμέχ Ζοάμπι («Man Without a Cell Phone», «Under the Same Sun») δοκιμάζει στην τρίτη μεγάλου μήκους ταινία του να σχολιάσει την ισραηλινο-παλαιστινιακή διαμάχη μέσα από μια σαπουνόπερα. Πρόκειται για το «Τελ Αβίβ φλέγεται», το οποίο γυρίζεται στη Ραμάλα και παρακολουθείται τόσο από αραβόφωνους όσο και από Ισραηλινούς, και αφορά τις προσπάθειες μιας Παλαιστίνιας κατασκόπου να αποσπάσει μυστικά έγγραφα από έναν Ισραηλινό στρατηγό, τον οποίο ερωτεύεται.

Ο Παλαιστίνιος Σαλάμ, ανιψιός του παραγωγού, δουλεύει σε αυτό ως βοηθός παραγωγής, αλλά μια σειρά συγκυριών τον προβιβάζουν σε σεναριογράφο της σειράς. Παράλληλα, στο φυλάκιο ελέγχου που περνά καθημερινά στο δρόμο για τη Ραμάλα, γνωρίζεται με έναν Ισραηλινό αξιωματικό, του οποίου η οικογένεια παρακολουθεί φανατικά το σίριαλ. Για να την εντυπωσιάσει, εκβιάζει τον Σαλάμ και, όντας γεμάτος ιδέες, αρχίζει να επεμβαίνει στην πλοκή. Οι δύο μαζί δεν αργούν να εκτοξεύσουν την τηλεθέαση του «Το Τελ Αβίβ φλέγεται» στα ύψη.

Τα φαρσικά τηλεοπτικά στερεότυπα των καθημερινών σίριαλ αναμειγνύονται έξυπνα με τα φανατικά πολιτικά κλισέ του μεσανατολικού προβλήματος, προσφέροντας σε αυτήν την απλοϊκή στην ουσία της μα ζωηρή στον τόνο της κωμωδία μια διαφορετική οδό προσέγγισης μιας εκρηκτικής καθημερινότητας. Πώς αυτή αντανακλάται σε πολιτιστικό επίπεδο; Πώς αναπαράγεται ως –καλλιτεχνικό κι εμπορικό– θέαμα; Ο 44χρονος Ζοάμπι, Ισραηλινός αραβικής καταγωγής, επιχειρεί να κοιτάξει πίσω από τις γερά παγιωμένες αντιλήψεις και των δύο πλευρών, μεταφέροντας στον Σαλάμ ένα μέρος και από τη δική του προσπάθεια «εθνικής ισορροπίας».

Αναγνωρίζοντας τις εκατέρωθεν προκαταλήψεις, προτιμά να τις εμπλέξει στην εξέλιξη της πλοκής χωρίς να τις δείχνει με το δάχτυλο, προκρίνοντας τη διασκεδαστική σάτιρα από τη διδακτική καταγγελία. Έτσι, αν και κάποιες φορές οι λύσεις έρχονται μέσα από συναισθηματικές ευκολίες, η έλλειψη σοβαροφάνειας διατηρεί τα μπερδέματα του αφελούς Σαλάμ μέχρι τέλους διασκεδαστικά και την (ηθελημένα αμβλυμμένη) χιουμοριστική κριτική κινηματογραφικά αποτελεσματική.

Βέλγιο, Ισραήλ, Γαλλία. 2018. Διάρκεια: 100΄. Διανομή: SEVEN FILMS.

Περισσότερες πληροφορίες

Το Σενάριο που Άναψε Φωτιές

Tel Aviv on Fire
3
  • Κομεντί
  • 2018
  • Διάρκεια: 100 '
  • Ζαμέχ Ζοαμπί

Ο Παλαιστίνιος Σαλάμ προβιβάζεται από βοηθός παραγωγής σε σεναριογράφο μιας δημοφιλούς σαπουνόπερας. Στο φυλάκιο ελέγχου όμως, το οποίο περνά καθημερινά, γνωρίζεται με έναν Ισραηλινό αξιωματικό γεμάτο ιδέες για το σίριαλ. Μαζί εκτοξεύουν την τηλεθέασή του στα ύψη.

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Σινεμά

Έρχονται κλασικά ιαπωνικά αριστουργήματα στα θερινά σινεμά

Ακίρα Κουροσάβα, Μίκιο Ναρούσε, Σοσέι Ιμαμούρα, Κένζι Μιζογκούτσι, Γιασουχίρο Όζου, Κον Ιτσικάουα, Κιγιόσι Κουροσάουα, Τακάσι Μίικε, Τεϊνοσουκε Κινουγκάσα, Χιρόσι Τετσιγκαχάρα & Μασάκι Κομπαγιάσι, σε ένα αφιέρωμα στους Ιαπωνικούς κινηματογραφικούς θησαυρούς.

ΓΡΑΦΕΙ: ATHINORAMA TEAM
17/05/2024

Οι καλύτερες ταινίες που παίζουν τώρα στα σινεμά (15-22/5)

Μια λίστα με τις ιδανικότερες προτάσεις για κινηματογραφική έξοδο αυτήν την εβδομάδα.

Στο φεστιβάλ Αγών το σινεμά συναντά την αρχαιολογία

Ανακαλύψτε το πρόγραμμα της διοργάνωσης όπου η ιστορία εμπνέει τον κινηματογράφο.

77ο Φεστιβάλ Καννών: Το Megalo (χαμένο) στοίχημα του Φράνσις Κόπολα

Διπλά βραβευμένος με Χρυσό Φοίνικα, ο σκηνοθέτης του "Νονού" παρουσιάσε στις Κάννες το κινηματογραφικό σχέδιο στο οποίο επένδυσε σαράντα χρόνια από τη ζωή του. Το "Megalopolis", όμως, αποδείχτηκε δυστυχώς μια εκκωφαντική αποτυχία.

Το "Λώξη" δεν είναι μόνο ένα ντοκιμαντέρ για την πρώτη ηθοποιό με σύνδρομο Down

Οι σκηνοθέτες της ταινίας για την Λωξάνδρα Λούκας που έγραψε ιστορία παίζοντας στο Εθνικό Θέατρο, μιλούν στο "α" για το πολύτιμο φιλμ τους.

Ο Ρένος Χαραλαμπίδης για τα "Φτηνά Τσιγάρα"

"Έκλαιγα μόνος μου έξω από τις αίθουσες, εγκατέλειψα τα σχέδια μου" σχολίασε ο σκηνοθέτης και ηθοποιός.

Η Βίκυ Καγιά και η Σοφία Κόκκαλη είναι μητέρα και κόρη στο "Πολύδροσο" του The Boy

Οι συμπρωταγωνίστριες της νέας ταινίας του Αλέξανδρου Βούλγαρη μιλούν στο "α" για τη συμμετοχή τους στο ατμοσφαιρικό δράμα που ψηλαφεί τις έννοιες της μητρότητας και της απώλειας.