Αγάπη Είναι

3

Φρέσκο, συγκινητικό και συναισθηματικά ειλικρινές οικογενειακό πορτρέτο λεπτών κινηματογραφικών αποχρώσεων.

Αγάπη Είναι

Βραβευμένη με Σεζάρ μικρού μήκους, η Κλερ Μπερζέ έκανε το «μεγάλο» ντεμπούτο της με μια συν-σκηνοθεσία, υπογράφοντας με τους Σαμουέλ Τεΐς και Μαρί Αματσουκελί το «Party Girl». Μια πραγματική ιστορία που δοκίμαζε, μέσα από ένα αντισυμβατικό δράμα καθυστερημένης ενηλικίωσης, τα μικροαστικά όρια της οικογενειακής ευτυχίας και απέσπασε τη Χρυσή Κάμερα στο Φεστιβάλ Κανών του 2014. Στο πρώτο βήμα της ως αυτόνομης σκηνοθέτιδας και σεναριογράφου, η Μπερζέ αφηγείται (και μοντάρει η ίδια) το πώς ακόμη ένας ενήλικας, ο πατέρας δύο κοριτσιών Μαριό, βλέπει τη ζωή του να αλλάζει ξαφνικά ρότα.

Στο «Party Girl» η 60χρονη Ανζελίκ ένιωθε την (εσωτερική ή κοινωνική;) ανάγκη να νοικοκυρευτεί, εδώ ο Μαριό αισθάνεται σοκαρισμένος από την απόφαση της συζύγου του να χωρίσουν. Μέχρι εκείνη να τα βρει με τον εαυτό της και να εγκατασταθεί κάπου μόνιμα, μεγαλώνει μόνος του τη 17χρονη Νικί και τη 14χρονη Φριντά, με την τελευταία να ρίχνει επάνω του όλο το φταίξιμο για την οικογενειακή αναστάτωση. Ανήμπορος να αντιμετωπίσει τα εφηβικά προβλήματά τους, εκείνος περιμένει τη γυναίκα του να γυρίσει πίσω, σε ένα φρέσκιας ματιάς οικογενειακό πορτρέτο λεπτών κινηματογραφικών αποχρώσεων.

Αγάπη Είναι - εικόνα 1

Η Μπερζέ κρατά τον Μαριό στο σεναριακό επίκεντρο, μοιράζει όμως το χρόνο της και στα υπόλοιπα μέλη του κουαρτέτου, κατασκευάζοντας ένα ανθρώπινο παζλ από «κομμάτια» που κινούνται παράλληλα, αντιπαρατίθενται, αλλάζουν θέσεις και δυναμική. Ένας πατέρας που προσπαθεί να ξεπεράσει το χωρισμό, δύο κορίτσια τα οποία ενηλικιώνονται χωρίς σημείο αναφοράς και μια γυναίκα η οποία ψάχνει καινούργιο προσανατολισμό στη ζωή της συνθέτουν ένα συγκινητικό και συναισθηματικά ειλικρινές κινηματογραφικό αίνιγμα, που προσπαθεί να συμπληρώσει τη φράση «αγάπη είναι…».

Διακριτική, με μετρημένες δραματικές κορυφώσεις και τονισμό των σωστών εκφραστικών ημιτονίων, η Μπερζέ αφήνει τους χαρακτήρες να βρουν μόνοι τους την –μπορεί σωστή, μπορεί και λάθος– απάντηση, χαρίζοντας στον Μπουλί Λανέρ («Σώμα με Σώμα», «Ο Μεγάλος Γύρος») έναν καλογραμμένο, συγκινητικό ρόλο, τον οποίο μετατρέπει αθόρυβα σε μία από τις εντυπωσιακότερες ερμηνείες της χρονιάς.

Γαλλία, Βέλγιο. 2018. Διάρκεια: 98΄. Διανομή: ONE FROM THE HEART.

Περισσότερες πληροφορίες

Αγάπη Είναι

C'est ça l' Amour
3
  • Δραματική
  • 2018
  • Διάρκεια: 98 '
  • Κλερ Μπερζέ

Σοκαρισμένος από την απόφαση της συζύγου του να χωρίσουν, ο Μαριό μεγαλώνει προσωρινά μόνος του τις δύο έφηβες κόρες του. Ανήμπορος να αντιμετωπίσει τα προβλήματά τους, νιώθει την έλλειψη της συζύγου του ολοένα και περισσότερο.

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Σινεμά

Οι ταινίες που έρχονται στις αίθουσες την Πέμπτη 23/5

Άντονι Χόπκινς, Ράσελ Κρόου και Ράιαν Ρέινολντς προσεχώς στις μαρκίζες των κινηματογράφων.

ΓΡΑΦΕΙ: ΓΙΑΝΝΗς ΚΑΝΤΕΑ-ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟς
19/05/2024

Αποχαιρετήστε τον Γιούργκεν Κλοπ με αυτό το must ντοκιμαντέρ

Οι άνθρωποι δούλεψαν στενά με τον σπουδαίο προπονητή της Λίβερπουλ μιλούν στα πέντε επεισόδια του "Jürgen".

77ο Φεστιβάλ Καννών: Ο Λάνθιμος διηγείται κατασκότεινες "Ιστορίες Καλοσύνης"

Επιστροφή στην εποχή του "Κυνόδοντα" και των "Άλπεων" για τον Έλληνα σκηνοθέτη, ο οποίος αν και εντυπωσιάζει με τη γεμάτη αυτοπεποίθηση δεξιοτεχνία του, κινδυνεύει να χάσει πολλούς από τους όψιμους θαυμαστές του.

Έρχονται κλασικά ιαπωνικά αριστουργήματα στα θερινά σινεμά

Ακίρα Κουροσάβα, Μίκιο Ναρούσε, Σοσέι Ιμαμούρα, Κένζι Μιζογκούτσι, Γιασουχίρο Όζου, Κον Ιτσικάουα, Κιγιόσι Κουροσάουα, Τακάσι Μίικε, Τεϊνοσουκε Κινουγκάσα, Χιρόσι Τετσιγκαχάρα & Μασάκι Κομπαγιάσι, σε ένα αφιέρωμα στους Ιαπωνικούς κινηματογραφικούς θησαυρούς.

Οι καλύτερες ταινίες που παίζουν τώρα στα σινεμά (15-22/5)

Μια λίστα με τις ιδανικότερες προτάσεις για κινηματογραφική έξοδο αυτήν την εβδομάδα.

Στο φεστιβάλ Αγών το σινεμά συναντά την αρχαιολογία

Ανακαλύψτε το πρόγραμμα της διοργάνωσης όπου η ιστορία εμπνέει τον κινηματογράφο.

77ο Φεστιβάλ Καννών: Το Megalo (χαμένο) στοίχημα του Φράνσις Κόπολα

Διπλά βραβευμένος με Χρυσό Φοίνικα, ο σκηνοθέτης του "Νονού" παρουσιάσε στις Κάννες το κινηματογραφικό σχέδιο στο οποίο επένδυσε σαράντα χρόνια από τη ζωή του. Το "Megalopolis", όμως, αποδείχτηκε δυστυχώς μια εκκωφαντική αποτυχία.