Με Άλλο Πρόσωπο

2

Αλληγορική ανατομία της σύγχρονης Πολωνίας, η οποία δεν μπορεί να ισορροπήσει ανάμεσα στην έντονη ειρωνεία, το υπαρξιακό ανθρώπινο δράμα και τα περιττά σκηνοθετικά τρικ.

Με Άλλο Πρόσωπο

Τακτική επισκέπτρια («Elles», «In the Name of») και διπλά βραβευμένη (Αργυρή Άρκτος σκηνοθεσίας για το «Body», Μεγάλο Βραβείο της Επιτροπής για το «Με Άλλο Πρόσωπο») στο φεστιβάλ Βερολίνου, η Μαλγκορζάτα Σουμόφσκα παραμένει μια ενδιαφέρουσα όσο και κινηματογραφικά άνιση ανατόμος της πολωνικής πραγματικότητας. Ένας από τους πυλώνες της τελευταίας, η καθολική Eκκλησία, μπαίνει συχνά στο στόχαστρό της, ποτέ όμως με διάθεση τόσο βιτριολικής κριτικής όσο στην τελευταία της ταινία.

Πανταχού παρών, από την οικογένεια ως τις κοινωνικές εκδηλώσεις, ο καθολικισμός αποτελεί σταθερό σημείο αναφοράς όλου του πολωνικού (εδώ και επαρχιακού) κοινωνικού γίγνεσθαι της ταινίας, αποκαλύπτοντας τη ματαιόδοξη, κακόγουστη και κυνική πλευρά του μέσα από την κατασκευή ενός γιγαντιαίου αγάλματος του Ιησού, του μεγαλύτερου στον κόσμο, στην κορυφή ενός ειδυλλιακού λόφου. Στις εργασίες ανέγερσής του συμμετέχει και ο Γιάτσεκ, ένας συνηθισμένος νεαρός που λατρεύει το heavy metal και διασκεδάζει ανέμελα με την αγαπημένη του Νταγκμάρα. Μέχρι που θα πέσει θύμα ενός εργατικού ατυχήματος, το οποίο θα τον παραμορφώσει.

Με Άλλο Πρόσωπο - εικόνα 1

Η Σουμόφσκα αναπτύσσει με κωμικοτραγικό τρόπο ζητήματα προσωπικής ταυτότητας και κοινωνικής αποδοχής σε μια αντικληρική σάτιρα η οποία προσπαθεί να λειτουργήσει και ως αποτελεσματική πολιτική αλληγορία (μια χώρα που αναζητά το αληθινό της πρόσωπο). Πίσω από τον απλοϊκό σαρκασμό κρύβει ειλικρινές συναίσθημα, αλλά η φιλοδοξία για κάτι πολύ πιο βαθύ και σύνθετο τη γεμίζει αχρείαστες διδακτικές και δημαγωγικές ευκολίες. Έτσι, αν και κατά στιγμές ευφυής, κυρίως στις χιουμοριστικές νότες της, η αλλόκοτη αυτή δραμεντί δεν βρίσκει ποτέ την ισορροπία ανάμεσα στην έντονη ειρωνεία, το υπαρξιακό ανθρώπινο δράμα και τα περιττά σκηνοθετικά τρικ (η επιλεκτική εστίαση, που δημιουργεί μια «οπτική του σωλήνα»).

Πολωνία. 2018. Διάρκεια: 91΄. Διανομή: SEVEN FILMS.

Περισσότερες πληροφορίες

Με Άλλο Πρόσωπο

Twarz / Mug
2
  • Κοινωνική
  • 2018
  • Διάρκεια: 91 '
  • Μαλγκορζάτα Ζουμόφσκα

Ο Γιάτσεκ είναι ένας νεαρός Πολωνός, λάτρης του heavy metal και ζευγάρι με την αγαπημένη του Νταγκμάρα. Δουλεύοντας στην κατασκευή ενός γιγαντιαίου αγάλματος του Ιησού, του μεγαλύτερου στον κόσμο, θα πέσει θύμα ενός εργατικού ατυχήματος, το οποίο θα τον παραμορφώσει.

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Σινεμά

Στο φεστιβάλ Αγών το σινεμά συναντά την αρχαιολογία

Ανακαλύψτε το πρόγραμμα της διοργάνωσης όπου η ιστορία εμπνέει τον κινηματογράφο.

ΓΡΑΦΕΙ: ΓΙΑΝΝΗς ΚΑΝΤΕΑ-ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟς
17/05/2024

77ο Φεστιβάλ Καννών: Το Megalo (χαμένο) στοίχημα του Φράνσις Κόπολα

Διπλά βραβευμένος με Χρυσό Φοίνικα, ο σκηνοθέτης του "Νονού" παρουσιάσε στις Κάννες το κινηματογραφικό σχέδιο στο οποίο επένδυσε σαράντα χρόνια από τη ζωή του. Το "Megalopolis", όμως, αποδείχτηκε δυστυχώς μια εκκωφαντική αποτυχία.

Το "Λώξη" δεν είναι μόνο ένα ντοκιμαντέρ για την πρώτη ηθοποιό με σύνδρομο Down

Οι σκηνοθέτες της ταινίας για την Λωξάνδρα Λούκας που έγραψε ιστορία παίζοντας στο Εθνικό Θέατρο, μιλούν στο "α" για το πολύτιμο φιλμ τους.

Ο Ρένος Χαραλαμπίδης για τα "Φτηνά Τσιγάρα"

"Έκλαιγα μόνος μου έξω από τις αίθουσες, εγκατέλειψα τα σχέδια μου" σχολίασε ο σκηνοθέτης και ηθοποιός.

Η Βίκυ Καγιά και η Σοφία Κόκκαλη είναι μητέρα και κόρη στο "Πολύδροσο" του The Boy

Οι συμπρωταγωνίστριες της νέας ταινίας του Αλέξανδρου Βούλγαρη μιλούν στο "α" για τη συμμετοχή τους στο ατμοσφαιρικό δράμα που ψηλαφεί τις έννοιες της μητρότητας και της απώλειας.

Τα οσκαρικά κοστούμια του "Poor Things" στο Μουσείο Μπενάκη

Οι εντυπωσιακές δημιουργίες της Χόλι Γουάντινγκτον έρχονται το καλοκαίρι στην Αθήνα.

Πολύδροσο

Ένα υπόκωφης έντασης και ανεπιτήδευτης ποίησης φιλμ, το οποίο συγκινεί, εξαντλεί, ωστόσο, τις κινηματογραφικές εκπλήξεις του, καθώς εγκλωβίζεται στη φόρμα.