Ο Άγγελος

3

Το αντισυμβατικό πορτρέτο ενός αληθινού εγκληματία σκιαγραφείται με στιλ, χιούμορ, ερωτισμό και χωρίς εύκολες ψυχολογικές απαντήσεις ή prêt-a-porter κοινωνιολογικές παρατηρήσεις.

Ο Άγγελος

«Ο δολοφόνος με το αγγελικό πρόσωπο» θα ταίριαζε γάντι ως τίτλος της βιογραφίας του Κάρλος Ρομπλέδο Πουτς, του πλέον διαβόητου serial killer της Αργεντινής ο οποίος το 1972, μόλις 20 χρονών τότε, συνελήφθη και καταδικάστηκε σε ισόβια κάθειρξη για σωρεία αδικημάτων, ανάμεσά τους και 11 φόνοι. Το νεαρό της ηλικίας του, το παιδικό, εντελώς αθώο παρουσιαστικό του και ο κυνισμός των πράξεών του τον κάνουν έναν ιδανικό κινηματογραφικό χαρακτήρα, ο οποίος ενσαρκώνει απόλυτα πειστικά τη γοητεία που ασκεί η βία στη σύγχρονη μεταμοντέρνα κοινωνία.

Έχοντας ως παραγωγό τον Πέδρο Αλμοδόβαρ, ο Αργεντίνος Λουίς Ορτέγκα («Caja Negra», «Lulu») επιχειρεί να σκιαγραφήσει το εξαιρετικά ενδιαφέρον πορτρέτο του, ξεκινώντας με μια σοφή σεναριακή επιλογή. Μένοντας πιστός στα βιογραφικά γεγονότα, αρνείται εξ αρχής να υιοθετήσει εύκολες ψυχολογικές απαντήσεις ή prêt-a-porter κοινωνιολογικές παρατηρήσεις. Ο 17χρονος Κάρλος εμφανίζεται μπροστά στην κάμερα ως ένας παράτολμος και κυνικός έφηβος, μέλος μιας τυπικής μικροαστικής οικογένειας, ο οποίος δεν διστάζει να πάρει αυτό που θέλει χρησιμοποιώντας κάθε θεμιτό ή αθέμιτο μέσο. Με το ίδιο θράσος που κλέβει ένα μηχανάκι θα προκαλέσει και τον μάγκα συμμαθητή του Ραμόν, ξέροντας πως αυτός είναι ο μοναδικός τρόπος για να κερδίσει, μαζί με μερικές μπουνιές, την εκτίμηση και τη συμπάθειά του.

Ο Άγγελος - εικόνα 1

Καθώς η αυτοσχέδια συμμορία των δυο τους, καθοδηγούμενη από τον ναρκομανή πατέρα του Ραμόν, επιδίδεται σταδιακά σε όλο και πιο αιματηρές κλοπές και διαρρήξεις, η αινιγματική προσωπικότητα του Κάρλος «ξεφλουδίζεται» στρώμα το στρώμα και παίρνει μορφή πινελιά την πινελιά. Με σπιρτόζικο σκηνοθετικό στιλ που υπονομεύει τη σοβαροφάνεια, αντισυμβατικό χιούμορ το οποίο αντιστέκεται στο δακρύβρεκτο, συμπονετικό δράμα κι έναν ερωτισμό που συνδέει όλους τους απαγορευμένους πόθους, ο Ορτέγκα κοιτάζει στα μάτια τον εξεγερμένο –χωρίς ταξική συνείδηση και ηθική πυξίδα– κατά πάντων ήρωά του. Ακολουθώντας τον στη διασκεδαστικά αυτοκαταστροφική πορεία του προς την απόλυτη μοναξιά αρνείται συνειδητά να τον κρίνει, φιλοδοξώντας απλά και μόνο να τον κατανοήσει.

Αργεντινή, Ισπανία. 2018. Διάρκεια: 118΄. Διανομή: SEVEN FILMS / STRADA FILMS.

Περισσότερες πληροφορίες

Ο Άγγελος

El Angel
3
  • Δραματική
  • 2018
  • Διάρκεια: 118 '
  • Λουίς Ορτέγκα

Πίσω από το παιδικό κι αθώο παρουσιαστικό του 17χρονου Κάρλος κρύβεται ένας αμετανόητος ληστής και κατά συρροή δολοφόνος.

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Σινεμά

Οι ταινίες που έρχονται στις αίθουσες την Πέμπτη 23/5

Άντονι Χόπκινς, Ράσελ Κρόου και Ράιαν Ρέινολντς προσεχώς στις μαρκίζες των κινηματογράφων.

ΓΡΑΦΕΙ: ΓΙΑΝΝΗς ΚΑΝΤΕΑ-ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟς
19/05/2024

Αποχαιρετήστε τον Γιούργκεν Κλοπ με αυτό το must ντοκιμαντέρ

Οι άνθρωποι δούλεψαν στενά με τον σπουδαίο προπονητή της Λίβερπουλ μιλούν στα πέντε επεισόδια του "Jürgen".

77ο Φεστιβάλ Καννών: Ο Λάνθιμος διηγείται κατασκότεινες "Ιστορίες Καλοσύνης"

Επιστροφή στην εποχή του "Κυνόδοντα" και των "Άλπεων" για τον Έλληνα σκηνοθέτη, ο οποίος αν και εντυπωσιάζει με τη γεμάτη αυτοπεποίθηση δεξιοτεχνία του, κινδυνεύει να χάσει πολλούς από τους όψιμους θαυμαστές του.

Έρχονται κλασικά ιαπωνικά αριστουργήματα στα θερινά σινεμά

Ακίρα Κουροσάβα, Μίκιο Ναρούσε, Σοσέι Ιμαμούρα, Κένζι Μιζογκούτσι, Γιασουχίρο Όζου, Κον Ιτσικάουα, Κιγιόσι Κουροσάουα, Τακάσι Μίικε, Τεϊνοσουκε Κινουγκάσα, Χιρόσι Τετσιγκαχάρα & Μασάκι Κομπαγιάσι, σε ένα αφιέρωμα στους Ιαπωνικούς κινηματογραφικούς θησαυρούς.

Οι καλύτερες ταινίες που παίζουν τώρα στα σινεμά (15-22/5)

Μια λίστα με τις ιδανικότερες προτάσεις για κινηματογραφική έξοδο αυτήν την εβδομάδα.

Στο φεστιβάλ Αγών το σινεμά συναντά την αρχαιολογία

Ανακαλύψτε το πρόγραμμα της διοργάνωσης όπου η ιστορία εμπνέει τον κινηματογράφο.

77ο Φεστιβάλ Καννών: Το Megalo (χαμένο) στοίχημα του Φράνσις Κόπολα

Διπλά βραβευμένος με Χρυσό Φοίνικα, ο σκηνοθέτης του "Νονού" παρουσιάσε στις Κάννες το κινηματογραφικό σχέδιο στο οποίο επένδυσε σαράντα χρόνια από τη ζωή του. Το "Megalopolis", όμως, αποδείχτηκε δυστυχώς μια εκκωφαντική αποτυχία.