Βερολίνο, Σ’ Αγαπώ

1

Ανολοκλήρωτες σεναριακές ιδέες και ξέπνοη αφήγηση συναντούν τα γλυκανάλατα ρομαντικά κλισέ μιας εξουθενωμένης κινηματογραφικής συνταγής, η οποία απεικονίζει επιφανειακά την ίδια την πόλη που ήθελε να αποθεώσει.

Βερολίνο, Σ’ Αγαπώ

Αφού ταξίδεψε στο Παρίσι (2006), στη Νέα Υόρκη (2008) και στο Ρίο ντε Τζανέιρο (2014), η ανθολογία ταινιών «Cities of Love» επισκέπτεται τώρα το Βερολίνο. Η μεθυστική αύρα της ιστορικής γερμανικής πρωτεύουσας –εξαιτίας του πλήθους καλλιτεχνών που έχει εμπνεύσει, της πολύμορφης ανθρωπογεωγραφίας των κατοίκων της και της μυθικής νυχτερινής ζωής που προσφέρει– κάνει το Βερολίνο μια μητρόπολη όπου όλα μπορούν να συμβούν. Αυτή είναι και η κεντρική ιδέα που διατρέχει τις δέκα ιστορίες της ταινίας, σε συνδυασμό με εκείνη που θέλει τη δύναμη της αγάπης να υπερνικά τα πάντα.

Το εξωφρενικά απλό έως και αφελές concept καλούνται να φέρουν εις πέρας έντεκα διαφορετικοί σκηνοθέτες. Κι αν στις προηγούμενες ανθολογίες βλέπαμε ονόματα όπως οι αδερφοί Κοέν και ο Αλφόνσο Κουαρόν, εδώ αρκούμαστε, μεταξύ άλλων, στους Ντένις Γκάνσελ («Το Κύμα») και Πίτερ Τσέλσομ («Το Διάστημα Ανάμεσά μας»), επιλογή που έχει και το ανάλογο τίμημα.

Βερολίνο, Σ’ Αγαπώ - εικόνα 1

Καθώς στο «Βερολίνο, Σ’ Αγαπώ», με καθοδηγητή έναν πλανόδιο περφόρμερ άγγελο –μια αναφορά στα «Φτερά του Έρωτα»–, παρακολουθούμε μια αλληλουχία ανολοκλήρωτων ιδεών με τη μορφή κακογραμμένων σεναρίων δίχως συνοχή και με αισθητική εγγύτερη στην (τουριστική) διαφήμιση παρά στο σινεμά. Σαν εκτροχιασμένο U-Bahn, η ταινία αδυνατεί να κρατήσει τις ισορροπίες σε κάθε επίπεδο, επιτρέποντας στα κλισέ να οργιάσουν και στην υπομονή να εξαντληθεί με ραγδαίους ρυθμούς. Διότι, παράλληλα με τα γλυκανάλατα ρομάντζα, οι δημιουργοί θεώρησαν αναγκαίο να θίξουν γεγονότα της επικαιρότητας όπως η προσφυγική κρίση και περιστατικά σεξουαλικής παρενόχλησης, μέσω μιας αδικαιολόγητα ανώριμης, περιστασιακής κοινωνικής κριτικής.

Από τη δική τους πλευρά πρωτοκλασάτοι ηθοποιοί όπως η Έλεν Μίρεν και η Κίρα Νάιτλι αρκούνται στο να εκφέρουν βαριεστημένα τις άνοστες ατάκες τους, πρωταγωνιστώντας σε ιστορίες που θα μπορούσαν να συμβούν σε οποιαδήποτε πόλη του κόσμου. Εγώ πάντως, και μετά το τέλος της ταινίας, εξακολουθώ να αγαπώ το Βερολίνο.

Γερμανία. 2019. Διάρκεια: 120΄. Διανομή: TANWEER.

Περισσότερες πληροφορίες

Βερολίνο, Σ' Αγαπώ

Berlin, I Love You
1
  • Κοινωνική
  • 2019
  • Διάρκεια: 120 '
  • Νταϊάνα Άγκρον

Με φόντο το σύγχρονο Βερολίνο, δέκα μικρές ιστορίες εξυμνούν τη δύναμη της αγάπης και του έρωτα.

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Σινεμά

Οι ταινίες που έρχονται στις αίθουσες την Πέμπτη 23/5

Άντονι Χόπκινς, Ράσελ Κρόου και Ράιαν Ρέινολντς προσεχώς στις μαρκίζες των κινηματογράφων.

ΓΡΑΦΕΙ: ΓΙΑΝΝΗς ΚΑΝΤΕΑ-ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟς
19/05/2024

Αποχαιρετήστε τον Γιούργκεν Κλοπ με αυτό το must ντοκιμαντέρ

Οι άνθρωποι δούλεψαν στενά με τον σπουδαίο προπονητή της Λίβερπουλ μιλούν στα πέντε επεισόδια του "Jürgen".

77ο Φεστιβάλ Καννών: Ο Λάνθιμος διηγείται κατασκότεινες "Ιστορίες Καλοσύνης"

Επιστροφή στην εποχή του "Κυνόδοντα" και των "Άλπεων" για τον Έλληνα σκηνοθέτη, ο οποίος αν και εντυπωσιάζει με τη γεμάτη αυτοπεποίθηση δεξιοτεχνία του, κινδυνεύει να χάσει πολλούς από τους όψιμους θαυμαστές του.

Έρχονται κλασικά ιαπωνικά αριστουργήματα στα θερινά σινεμά

Ακίρα Κουροσάβα, Μίκιο Ναρούσε, Σοσέι Ιμαμούρα, Κένζι Μιζογκούτσι, Γιασουχίρο Όζου, Κον Ιτσικάουα, Κιγιόσι Κουροσάουα, Τακάσι Μίικε, Τεϊνοσουκε Κινουγκάσα, Χιρόσι Τετσιγκαχάρα & Μασάκι Κομπαγιάσι, σε ένα αφιέρωμα στους Ιαπωνικούς κινηματογραφικούς θησαυρούς.

Οι καλύτερες ταινίες που παίζουν τώρα στα σινεμά (15-22/5)

Μια λίστα με τις ιδανικότερες προτάσεις για κινηματογραφική έξοδο αυτήν την εβδομάδα.

Στο φεστιβάλ Αγών το σινεμά συναντά την αρχαιολογία

Ανακαλύψτε το πρόγραμμα της διοργάνωσης όπου η ιστορία εμπνέει τον κινηματογράφο.

77ο Φεστιβάλ Καννών: Το Megalo (χαμένο) στοίχημα του Φράνσις Κόπολα

Διπλά βραβευμένος με Χρυσό Φοίνικα, ο σκηνοθέτης του "Νονού" παρουσιάσε στις Κάννες το κινηματογραφικό σχέδιο στο οποίο επένδυσε σαράντα χρόνια από τη ζωή του. Το "Megalopolis", όμως, αποδείχτηκε δυστυχώς μια εκκωφαντική αποτυχία.