Σε Πόλεμο

3

Στεφάν Μπριζέ και Βενσάν Λιντόν συνεργάζονται ξανά σε ένα κοινωνικοπολιτικό δράμα, το οποίο υιοθετεί μια ρεπορταζιακή αισθητική και μια αλά Κεν Λόουτς μαχητική στάση, αποκαλύπτοντας στο (τολμηρό) φινάλε μια συγκινητική ανθρώπινη τραγωδία.

Σε Πόλεμο

Η απάνθρωπη καπιταλιστική πραγματικότητα, εκφρασμένη μέσα από το αμοραλιστικό κυνήγι του κέρδους, επανέρχεται ως κεντρική ιδέα των ταινιών του Στεφάν Μπριζέ, ενός δημιουργού που διαφοροποιεί κατά περίπτωση το σκηνοθετικό του στιλ, από τον νταρντενικό «Νόμο της Αγοράς» στο δραματικό ρεαλισμό εποχής της «Ζωής Μιας Γυναίκας», μένει όμως πιστός στην πολιτική προσέγγιση της καθημε­ρινότητας. Έτσι στο «Σε Πόλεμο» την πλησιάζει μέσα από μια στρατευμένη και την ίδια στιγμή αποστασιοποιημένη ματιά, ένα ενδιαφέρον όσο και απαιτητικό (για τον θεατή) κινηματογραφικό πείραμα.

Ρεπορταζιακές εικόνες αποτυπώνουν τα γεγονότα που συνοδεύουν την απόφαση της εταιρείας Περέν, πρόσφατα εξαγορασμένης από τους Γερμανούς, να κλείσει το εργοστάσιό της στη Νοτιοδυτική Γαλλία. Παρά τις προ διετίας δεσμεύσεις των ιδιοκτητών, αυτοί αποφασίζουν να σταματήσουν τη λειτουργία της συγκεκριμένης μονάδας παραγωγής ανταλλακτικών αυτοκινήτων και να πετάξουν στο δρόμο 1.100 εργαζομένους.

Σε Πόλεμο - εικόνα 1

Ακολουθώντας τον Λοράν, έναν χωρισμένο 55άρη που περιμένει το πρώτο εγγόνι του και ηγείται των απεργιακών κινητοποιήσεων των εργατών, η κάμερα του Μπριζέ καταγράφει συναντήσεις, διαβουλεύσεις, συνεδριάσεις και πορείες με έναν πυρετώδη, ντοκιμαντερίστικο ρεαλισμό, ο οποίος, συνδυασμένος με –μυθοπλαστικό– τηλεοπτικό ρεπορτάζ, ρίχνει τον θεατή στην αρένα μιας ιλιγγιώδους εργασιακής και πολιτικής αντιπαράθεσης. Η ταινία επιμένει στις λεπτομέρειες των ατελείωτων συζητήσεων και αρνείται κάθε ψυχολογισμό, ενώ αφήνει τα γυμνά και διεξοδικά καταγεγραμμένα γεγονότα να μιλήσουν.

Αργά και σταδιακά η ένταση ανεβαίνει, η (ηθική και κοινωνική) δέσμευση του Λοράν αυξάνεται και η αληθινή διάσταση του πολιτικού «παιχνιδιού», βασισμένου εξολοκλήρου στους... νόμους της αγοράς, αποκαλύπτεται στην πλήρη διάστασή του. Ο Μπριζέ αποδεικνύεται άξιος διαχειριστής της κινηματογραφικής κληρονομιάς του Κεν Λόουτς, η οποία, πάντα επικεντρωμένη στον άνθρωπο, αποκαλύπτει στο (τολμηρό) φινάλε της ταινίας πως πίσω από κάθε πολιτικοκοινωνική αντιπαράθεση υπάρχει πάντα και τουλάχιστον μια συγκινητική προσωπική τραγωδία.

Γαλλία. 2018. Διάρκεια: 113΄. Διανομή: SEVEN FILMS.

Περισσότερες πληροφορίες

Σε Πόλεμο

En Guerre / At War
3
  • Κοινωνική
  • 2018
  • Διάρκεια: 113 '
  • Στεφάν Μπριζέ

Όταν η ιδιοκτησία μιας πολυεθνικής επιχείρησης αποφασίζει, παρά τις αρχικές υποσχέσεις, να κλείσει ένα εργοστάσιό της και να απολύσει 1.100 εργαζόμενους, ο Λοράν αναλαμβάνει την ηγεσία του αγώνα των εργατών για ανατροπή της απόφασης.

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Σινεμά

Πολύδροσο

Ένα υπόκωφης έντασης και ανεπιτήδευτης ποίησης φιλμ, το οποίο συγκινεί, εξαντλεί, ωστόσο, τις κινηματογραφικές εκπλήξεις του, καθώς εγκλωβίζεται στη φόρμα.

ΓΡΑΦΕΙ: ΓΙΑΝΝΗς ΚΑΝΤΕΑ-ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟς
16/05/2024

Βασιλιάδες του Κόσμου

Βραβείο καλύτερης ταινίας στο φεστιβάλ του Σαν Σεμπαστιάν για ένα σκληρό δράμα νεορεαλιστικής ειλικρίνειας, χρωματισμένο με πινελιές ονειρικής φαντασίας.

Η Άκρη του Νήματος

Τυποποιημένο crime thriller που δεν πρωτοτυπεί πουθενά.

Η Πόλη της Ασφάλτου

Ένα σενάριο "Πολ Σρέιντερ από τα Lidl" συρρικνώνει αυτή την υπαρξιακή περιπέτεια/ιστορία ενηλικίωσης σε μια απλοϊκή αμερικανιά με κοινωνικές αιχμές.

Boy Kills World

Ο "John Wick" δείχνει το δρόμο σε μια μελλοντολογική περιπέτεια της σειράς, γεμάτη καταιγιστική, χορογραφημένη βία και σαχλό (αυτο)σαρκαστικό χιούμορ.

Searching for Rodakis

Απλή όσο και επιμορφωτική εξιστόρηση μιας συγκινητικής διαδρομής στο πρόσφατο ελληνοτουρκικό παρελθόν.

Στην Παγίδα του Νόμου

Ένα απολαυστικό ποτ-πουρί σινεφιλικών αναφορών, από τις ταινίες απόδρασης μέχρι το γουέστερν, πλαισιώνει αισθητικά μια ιδιοσυγκρασιακή κωμωδία αντισυμβατικών χαρακτήρων.