Αποδημητικά Πουλιά

3

Παράδοση και λαϊκός πολιτισμός από τη μια, εκσυγχρονισμός και καπιταλισμός από την άλλη, συγκρούονται σε μια εικαστικά μεγαλόπρεπη και ατμοσφαιρικά δυσοίωνη saga ανόδου και πτώσης από τους δημιουργούς του «Στην Αγκαλιά του Φιδιού».

Αποδημητικά Πουλιά

Aιώνες τώρα τα αποδημητικά πουλιά ακολουθούν απαρέγκλιτα τους νόμους της φύσης, κάνουν το ίδιο κάθε εποχή ταξίδι και υπερίπτανται μιας πραγματικότητας που εξελίσσεται ερήμην τους. Μιας πραγματικότητας που στα μάτια των ανθρώπων μοιάζει σπουδαία, κοσμοϊστορική, για τη φύση, όμως, φαντάζει μάταιη και πλήρως αδιάφορη. Ο Κολομβιανός Σίρο Γκέρα εξέτασε με ποιητικό τρόπο αυτή τη σχέση στο υποψήφιο για ξενόγλωσσο Όσκαρ «Στην Αγκαλιά του Φιδιού» (2015), τοποθετώντας την πρωτότυπα στο πλαίσιο αντιπαράθεσης δυτικού πολιτισμού και πρωτόγονης αγνότητας.

Επανερχόμενος στο ίδιο θέμα και εμπνεόμενος ξανά από μια πραγματική ιστορία, μας μεταφέρει τώρα στα τέλη της δεκαετίας του ’60 και στη βόρεια Κολομβία, όπου ένας νέος άντρας παντρεύεται μια όμορφη ιθαγενή και γίνεται μέλος της μητριαρχικής οικογένειάς της, δεμένης με τις παραδόσεις και τα έθιμα της φυλής. Για να εξασφαλίσει την προίκα, όμως, αναγκάζεται να μπλεχτεί με το εμπόριο μαριχουάνας, συνεχίζοντας και μετά το γάμο τις επικερδείς δραστηριότητές του, κάτι το οποίο θα αλλάξει στο πέρασμα των χρόνων τη ζωή της οικογένειάς του, αρχικά με πολυτελή και τελικά με τραγικό τρόπο.

Αποδημητικά Πουλιά - εικόνα 1

Η άνοδος και η πτώση του Ραπαγιέτ θυμίζει σε πολλά σημεία εκείνη του Τόνι Μοντάνα στον «Σημαδεμένο», μόνο που οι Σίρο Γκέρα και Κριστίνα Γκαγιέγκο (παραγωγός και βοηθός μοντέζ στην «Αγκαλιά…») ξεσκαρτάρουν από την ιστορία κάθε βίαιη γραφικότητα και φλασάτη υπερβολή. Την προσεγγίζουν με μια τελετουργικών ρυθμών αφήγηση και μια εικαστικά μεγαλόπρεπη εικονογραφία, εστιάζοντας στη διαβρωτική, κι όχι μετωπική, σύγκρουση της παράδοσης και του λαϊκού πολιτισμού με τον εκσυγχρονισμό και τις ανίκητες καπιταλιστικές πρακτικές.

Σε έναν κόσμο όπου τα όνειρα αποκτούν υλική υπόσταση και τα σημάδια της φύσης καθορίζουν τις ανθρώπινες πράξεις, η –δεμένη πάντα με τα ήθη των νέων καιρών– εισβολή της απληστίας, της προδοσίας και του ατομικισμού θα αλλάξουν προαιώνιες ισορροπίες, σε μια ατμοσφαιρικά δυσοίωνη saga με καθαρή εθνογραφική ματιά και βαθιά πολιτική άποψη.

Κολομβία, Δανία, Μεξικό. 2018. Διάρκεια: 125΄. Διανομή: ΔΑΝΑΟΣ.

Περισσότερες πληροφορίες

Αποδημητικά Πουλιά

Pajaros de Verano / Birds of Passage
3
  • Δραματική
  • 2018
  • Διάρκεια: 125 '
  • Σίρο Γκέρα

Στα τέλη της δεκαετίας του ’60 μια οικογένεια Κολομβιανών ιθαγενών μπλέκεται με το εμπόριο μαριχουάνας, κάτι που θα αλλάξει τη ζωή των μελών της με πολυτελή, αλλά και τραγικό τρόπο.

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Σινεμά

Τζέσικα Χάουσνερ: "Υπάρχει μια κοινωνικά υστερική εμμονή για ομορφιά"

Η Αυστριακή σκηνοθέτρια του "Club Zero" μιλάει για τη στιλάτη και διεισδυτική σάτιρά της με πρωταγωνίστρια τη Μία Γουασικόφσκα, η οποία έκανε πρεμιέρα στο περσινό Φεστιβάλ Καννών.

ΓΡΑΦΕΙ: ΧΡΗΣΤΟς ΜΗΤΣΗς
09/05/2024

Το Βασίλειο του Πλανήτη των Πιθήκων

Σίκουελ με ποιότητες ικανές να διατηρήσουν το ικανοποιητικό επίπεδο του αναβιωτικού franchise, το οποίο όμως αποδυναμώνεται από την ανοικονόμητη σκηνοθεσία και το άνισο γράψιμό του.

Club Zero

Κοινωνική σάτιρα με έντονα σαρδόνιο χιούμορ και weird σκηνοθετικό στιλιζάρισμα. Αν και θεματικά ενδιαφέρουσα, η ψυχρότητά της μοιάζει εκβιαστική και η πικρή ειρωνεία της επιτηδευμένη.

Επιστροφή στην Εποχή των Δεινοσαύρων

Ανήλικη σε όλα της περιπέτεια φαντασίας, στην οποία κανείς θεατής άνω των οκτώ χρονών δεν γελά, δεν αγωνιά και δεν εντυπωσιάζεται.

Detective Conan: Το Μαύρο Υποβρύχιο

Γνωριμία με ένα εξαιρετικά πετυχημένο στην Ιαπωνία franchise anime, το οποίο έχει αισίως φτάσει στην 27η ταινία του και έχει πλέον βάλει μπροστά τον αυτόματο πιλότο.

Sobibor

Μια συναρπαστική αληθινή ιστορία, η οποία αποτυπώνεται στην οθόνη με σκηνοθετική αρτιότητα, αλλά και παλιομοδίτικη μελοδραματική υπερβολή.

The Big Father

Απίστευτα αδέξια και σκανδαλωδώς αφελής κοινωνική σάτιρα, στην οποία είναι σχεδόν αδύνατον να ξεχωρίσεις τα ηθελημένα από τα ακούσια αστεία.