Ο Υποψήφιος

2,5

Η κοφτερή σεναριακή πένα του Ράιτμαν («Juno», «Ραντεβού στον Αέρα») ηρωοποιεί εύκολα μια φιλελεύθερη χαμένη ευκαιρία, μένοντας στην επιφάνεια μιας σειράς πολύπλοκων ιστορικοπολιτικών γεγονότων.

Ο Υποψήφιος

Μάχη για την πρωτοκαθεδρία των συνταγματικών εξουσιών και σημείο καμπής για τη σύγχρονη αμερικανική Ιστορία, το σκάνδαλο Γουότεργκεϊτ αποτέλεσε μια οδυνηρή ήττα της δεύτερης από την τέταρτη εξουσία, η οποία από τη δεκαετία του ’70 και μετά ισχυροποιείται όλο και περισσότερο, επηρεάζοντας πλέον καθοριστικά τις πολιτικές εξελίξεις σε ολόκληρο τον δυτικό κόσμο.

Σαρκαστικός απέναντί της, όπως και σε όλα τα διαπλεκόμενα συμφέροντα που κινούν την καπιταλιστική μηχανή («Thank You for Smoking»), ο τετράκις υποψήφιος για Όσκαρ Τζέισον Ράιτμαν («Juno», «Ραντεβού στον Αέρα») επιτίθεται για άλλη μία φορά με πικρόχολο –αν και σαφώς σοβαρότερο– ύφος στην αθέατη πλευρά της πολιτικής, επιλέγοντας την υπόθεση Γκάρι Χαρτ ως την αρχή του τέλους του «καθαρού» πολιτικού λόγου.

Ο Υποψήφιος - εικόνα 1

Νεαρός και προοδευτικός γερουσιαστής του Κολοράντο, ο Γκάρι Χαρτ ήταν το 1987 το απόλυτο φαβορί για το χρίσμα του Δημοκρατικού Κόμματος και ο πιθανότερος 41ος πρόεδρος των ΗΠΑ. Με μια καταιγιστικών ρυθμών αφήγηση, η οποία μοιράζει το δραματικό ενδιαφέρον στο ανθρώπινο μελίσσι που περιστοιχίζει τον αντισυμβατικών μεθόδων υποψήφιο, ο Ράιτμαν μας παρασύρει στον πυρετό της προεκλογικής εκστρατείας, περιγράφει τις περίπλοκες σχέσεις πολιτικών και δημοσιογράφων και φέρνει τους πάντες προ των ευθυνών τους όταν ένα ειδησεογραφικό λαβράκι εμφανίζεται από το πουθενά: μια ανώνυμη πληροφορία βάζει μια κίτρινη φυλλάδα του Μαϊάμι σε υποψίες και γρήγορα η είδηση μιας εξωσυζυγικής σχέσης του Χαρτ, ο οποίος βρίσκεται σε σιωπηρή διάσταση με τη σύζυγό του, γεμίζει τα πρωτοσέλιδα.

Παρά την επιμονή του τελευταίου, η πολιτική παραμερίζεται και η σκανδαλολογία παίρνει τον πρώτο λόγο, με την κοφτερή σεναριακή πένα του Ράιτμαν να ηρωοποιεί εύκολα μια φιλελεύθερη χαμένη ευκαιρία, χωρίς η αφηγηματική επιδεξιότητά του να προχωρά πέρα από την επιφάνεια μιας σειράς πολύπλοκων ιστορικοπολιτικών γεγονότων. Θέλοντας να φωτίσει κάθε πλευρά της βρόμικης υπόθεσης, η πικρή σάτιρά του αναλώνει χρόνο και δραματική ενέργεια σε δεύτερους χαρακτήρες, απλοποιεί απαντήσεις και αφήνει τον χαρακτήρα του Χαρτ ένα αναπάντητο μυστήριο, περιορίζοντας τον κινηματογραφικό αντίκτυπό της σε μια καλοστημένη μα προφανή καταγγελία.

2018. Διάρκεια: 113΄. Διανομή: FEELGOOD ENT.

Περισσότερες πληροφορίες

Ο Υποψήφιος

The Front Runner
2,5
  • Δραματική
  • 2018
  • Διάρκεια: 113 '
  • Τζέισον Ράιτμαν

Το 1987 ο νεαρός και προοδευτικός γερουσιαστής Γκάρι Χαρτ είναι το απόλυτο φαβορί για το προεδρικό χρίσμα του Δημοκρατικού Κόμματος. Μέχρι που μια εξωσυζυγική του σχέση αποκαλύπτεται, βάζοντας την πολιτική ατζέντα στην άκρη.

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Σινεμά

Στο φεστιβάλ Αγών το σινεμά συναντά την αρχαιολογία

Ανακαλύψτε το πρόγραμμα της διοργάνωσης όπου η ιστορία εμπνέει τον κινηματογράφο.

ΓΡΑΦΕΙ: ΓΙΑΝΝΗς ΚΑΝΤΕΑ-ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟς
17/05/2024

77ο Φεστιβάλ Καννών: Το Megalo (χαμένο) στοίχημα του Φράνσις Κόπολα

Διπλά βραβευμένος με Χρυσό Φοίνικα, ο σκηνοθέτης του "Νονού" παρουσιάσε στις Κάννες το κινηματογραφικό σχέδιο στο οποίο επένδυσε σαράντα χρόνια από τη ζωή του. Το "Megalopolis", όμως, αποδείχτηκε δυστυχώς μια εκκωφαντική αποτυχία.

Το "Λώξη" δεν είναι μόνο ένα ντοκιμαντέρ για την πρώτη ηθοποιό με σύνδρομο Down

Οι σκηνοθέτες της ταινίας για την Λωξάνδρα Λούκας που έγραψε ιστορία παίζοντας στο Εθνικό Θέατρο, μιλούν στο "α" για το πολύτιμο φιλμ τους.

Ο Ρένος Χαραλαμπίδης για τα "Φτηνά Τσιγάρα"

"Έκλαιγα μόνος μου έξω από τις αίθουσες, εγκατέλειψα τα σχέδια μου" σχολίασε ο σκηνοθέτης και ηθοποιός.

Η Βίκυ Καγιά και η Σοφία Κόκκαλη είναι μητέρα και κόρη στο "Πολύδροσο" του The Boy

Οι συμπρωταγωνίστριες της νέας ταινίας του Αλέξανδρου Βούλγαρη μιλούν στο "α" για τη συμμετοχή τους στο ατμοσφαιρικό δράμα που ψηλαφεί τις έννοιες της μητρότητας και της απώλειας.

Τα οσκαρικά κοστούμια του "Poor Things" στο Μουσείο Μπενάκη

Οι εντυπωσιακές δημιουργίες της Χόλι Γουάντινγκτον έρχονται το καλοκαίρι στην Αθήνα.

Πολύδροσο

Ένα υπόκωφης έντασης και ανεπιτήδευτης ποίησης φιλμ, το οποίο συγκινεί, εξαντλεί, ωστόσο, τις κινηματογραφικές εκπλήξεις του, καθώς εγκλωβίζεται στη φόρμα.