Το Ξεκίνημα της Μέρας

2,5

Η σταδιακή και σταθερή απανθρωποποίηση μιας κοινωνίας μέσα από ένα φεστιβαλικής κοπής ρεαλιστικό δράμα με προβλέψιμη εξέλιξη.

Το Ξεκίνημα της Μέρας

Ο 38χρονος Αλβανός ντοκιμαντερίστας Γκεντιάν Κότσι αφηγείται μια απόλυτα συνηθισμένη ιστορία: η Λέτα αδυνατεί να πληρώσει το νοίκι του σπιτιού στο οποίο μένει μαζί με το ενός έτους βρέφος της. Όταν αναλαμβάνει να φροντίζει την υπερήλικη και κατάκοιτη μητέρα μιας γνωστής της που φεύγει από την Αλβανία, γνωρίζει καλά πως αυτήν τη δουλειά πρέπει να την κρατήσει με οποιοδήποτε κόστος.

Η (αναμενόμενη) εξέλιξη της υπόθεσης μετατρέπει την κοινότοπη περίπτωση της Λέτα σε... πρωτοσέλιδο, με τον Κότσι να εστιάζει στο πώς οι χαμηλότονοι και φιλήσυχοι άνθρωποι της διπλανής πόρτας φτάνουν, στριμωγμένοι από μια «ανήθικη» πραγματικότητα, στα ακατάληπτα άκρα.

Κλειστοί χώροι ενός αλλοτριωμένου αστικού περιβάλλοντος (ο Ηλίας Αδάμης φωτογραφίζει σε γκρίζους και μελαγχολικούς καφέ τόνους), κοντινά πλάνα που εξωτερικεύουν την απόγνωση των χαρακτήρων, σχέσεις εξάρτησης και μια ρεαλιστική συνθήκη, η επιβίωση, η οποία έρχεται σε μετωπική σύγκρουση με τη συμπόνια, την κατανόηση και την αίσθηση δικαίου. Ο σχολαστικός ρεαλισμός του Κότσι περιγράφει αυτήν τη σταδιακή και σταθερή κοινωνική απανθρωποποίηση με τον πικρό, στιβαρό όσο και προβλέψιμο τρόπο ενός φεστιβαλικού δράματος.

Αλβανία, Ελλάδα. 2017. Διάρκεια: 85΄. Διανομή: SEVEN FILM.

Περισσότερες πληροφορίες

Το Ξεκίνημα της Μέρας

Daybreak
2,5
  • Δραματική
  • 2017
  • Διάρκεια: 85 '
  • Γκέντιαν Κότσι

Η Λέτα αδυνατεί να πληρώσει το νοίκι του σπιτιού στο οποίο μένει μαζί με το ενός έτους βρέφος της. Όταν αναλαμβάνει να φροντίζει την υπερήλικη και κατάκοιτη μητέρα μιας γνωστής της που φεύγει από την Αλβανία, γνωρίζει καλά πως αυτήν τη δουλειά πρέπει να την κρατήσει με οποιοδήποτε κόστος.

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Σινεμά

Στο φεστιβάλ Αγών το σινεμά συναντά την αρχαιολογία

Ανακαλύψτε το πρόγραμμα της διοργάνωσης όπου η ιστορία εμπνέει τον κινηματογράφο.

ΓΡΑΦΕΙ: ΓΙΑΝΝΗς ΚΑΝΤΕΑ-ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟς
17/05/2024

77ο Φεστιβάλ Καννών: Το Megalo (χαμένο) στοίχημα του Φράνσις Κόπολα

Διπλά βραβευμένος με Χρυσό Φοίνικα, ο σκηνοθέτης του "Νονού" παρουσιάσε στις Κάννες το κινηματογραφικό σχέδιο στο οποίο επένδυσε σαράντα χρόνια από τη ζωή του. Το "Megalopolis", όμως, αποδείχτηκε δυστυχώς μια εκκωφαντική αποτυχία.

Το "Λώξη" δεν είναι μόνο ένα ντοκιμαντέρ για την πρώτη ηθοποιό με σύνδρομο Down

Οι σκηνοθέτες της ταινίας για την Λωξάνδρα Λούκας που έγραψε ιστορία παίζοντας στο Εθνικό Θέατρο, μιλούν στο "α" για το πολύτιμο φιλμ τους.

Ο Ρένος Χαραλαμπίδης για τα "Φτηνά Τσιγάρα"

"Έκλαιγα μόνος μου έξω από τις αίθουσες, εγκατέλειψα τα σχέδια μου" σχολίασε ο σκηνοθέτης και ηθοποιός.

Η Βίκυ Καγιά και η Σοφία Κόκκαλη είναι μητέρα και κόρη στο "Πολύδροσο" του The Boy

Οι συμπρωταγωνίστριες της νέας ταινίας του Αλέξανδρου Βούλγαρη μιλούν στο "α" για τη συμμετοχή τους στο ατμοσφαιρικό δράμα που ψηλαφεί τις έννοιες της μητρότητας και της απώλειας.

Τα οσκαρικά κοστούμια του "Poor Things" στο Μουσείο Μπενάκη

Οι εντυπωσιακές δημιουργίες της Χόλι Γουάντινγκτον έρχονται το καλοκαίρι στην Αθήνα.

Πολύδροσο

Ένα υπόκωφης έντασης και ανεπιτήδευτης ποίησης φιλμ, το οποίο συγκινεί, εξαντλεί, ωστόσο, τις κινηματογραφικές εκπλήξεις του, καθώς εγκλωβίζεται στη φόρμα.