Μην Ανησυχείς, δε θα Φτάσει Μακριά με τα Πόδια

2

Ο Γκας Βαν Σαντ βιογραφεί τον Τζον Κάλαχαν με άχρωμο, στατικό και αγιοποιητικό τρόπο, ποντάροντας τα πάντα στην εξαιρετική για ακόμη μία φορά ερμηνεία του Γιόακιν Φίνιξ.

Μην Ανησυχείς, δε θα Φτάσει Μακριά με τα Πόδια

Ο Γκας Βαν Σαντ βιογραφεί τον Τζον Κάλαχαν με άχρωμο, στατικό και αγιοποιητικό τρόπο, ποντάροντας τα πάντα στην εξαιρετική για ακόμη μία φορά ερμηνεία του Γιόακιν Φίνιξ.

Μην Ανησυχείς, δε θα Φτάσει Μακριά με τα Πόδια - εικόνα 1

Από το «Δικό μου Αϊντάχο» και τον «Ελέφαντα» στις «Τελευταίες Μέρες» και στο «Milk», οι πρωταγωνιστές των ταινιών του Γκας Βαν Σαντ είναι ήρωες που έρχονται αντιμέτωποι με τα όριά τους αλλά και με αυτά του συστήματος, αναζητώντας απελπισμένα διέξοδο από έναν ασφυκτικό και αδιάφορο για τις ανάγκες τους κοινωνικό περίγυρο. Ένας από αυτούς είναι και ο γεννημένος το 1951 Τζον Κάλαχαν, θύμα σεξουαλικής κακοποίησης στα οκτώ του χρόνια και αλκοολικός από την εφηβεία του. Σαν να μην έφταναν όλα αυτά, στα 21 του μένει τετραπληγικός ύστερα από αυτοκινητικό ατύχημα και συνεχίζει να αντιμετωπίζει τον γολγοθά του με φουλ αλκοολούχο κυνισμό.

Μην Ανησυχείς, δε θα Φτάσει Μακριά με τα Πόδια - εικόνα 2

Βασισμένος στην αυτοβιογραφία του με τον αυτοσαρκαστικό τίτλο «Μην ανησυχείς, δε θα φτάσει μακριά με τα πόδια», ο Βαν Σαντ ενδιαφέρεται να μεταφέρει στην οθόνη τον τρόπο με τον οποίο ο «ξεγραμμένος» αυτός χαρακτήρας μετέτρεψε τη σκοτεινή οπτική του απέναντι στη ζωή σε καλλιτεχνικό έργο, χωρίς να συμβιβαστεί στο ελάχιστο. Έτσι, ενώ παρακολουθούμε σε φλας μπακ τις τελευταίες ώρες που ο Κάλαχαν στάθηκε όρθιος (την ημέρα του ατυχήματος), ο ενεστώτας της αφήγησης αφορά τη γνωριμία του ανάπηρου πλέον ήρωα με έναν ιδιόρρυθμο πλούσιο, ο οποίος γίνεται ο απροσδόκητος σπόνσοράς του, και τη Σουηδή φυσικοθεραπεύτριά του, την οποία κι ερωτεύεται. Αυτοί τον πείθουν να δοκιμάσει, μέσω των Ανώνυμων Αλκοολικών, να απεξαρτηθεί και ο Κάλαχαν ανακαλύπτει πως με τα αντισυμβατικά, προκλητικά και γεμάτα μαύρο χιούμορ σκίτσα του μπορεί να μετατρέψει την αυτολύπησή του σε κάτι λυτρωτικά δημιουργικό.

Αυτή η πορεία προς το φως εξιστορείται άχρωμα από έναν διδακτικά αισιό­δοξο Γκας Βαν Σαντ, ο οποίος αφήνει τα πολιτικά ανορθόδοξα καρτούν του Κάλαχαν και το ταλέντο του Γιόακιν Φίνιξ να βγάλουν μόνα τους τα κάστανα από τη φωτιά. Είναι, λοιπόν, στιγμές που ιερόσυλες αλήθειες μετατρέπονται σε βαθιά ανθρωπιά με συγκινητικό τρόπο, όμως στο σύνολό της η ταινία δεν ξεπερνάει ποτέ το επίπεδο μιας ανώδυνης και αγιοποιητικής βιογραφίας τηλεοπτικής κοπής.

ΗΠΑ, Γαλλία. 2018. Διάρκεια: 114΄. Διανομή: SEVEN FILMS.

Περισσότερες πληροφορίες

Μην Ανησυχείς, δε θα Φτάσει Μακριά με τα Πόδια

Don't Worry, He Won't Get Far on Foot
2
  • Δραματική
  • 2018
  • Διάρκεια: 114 '
  • Γκας Βαν Σαντ

Όταν ο Τζον Κάλαχαν, ο οποίος έχει μείνει τετραπληγικός ύστερα από αυτοκινητικό ατύχημα, δέχεται να μπει σε πρόγραμμα απεξάρτησης από το αλκοόλ, ανακαλύπτει το ταλέντο του ως ανατρεπτικού, προκλητικού καρτουνίστα.

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Σινεμά

Στο φεστιβάλ Αγών το σινεμά συναντά την αρχαιολογία

Ανακαλύψτε το πρόγραμμα της διοργάνωσης όπου η ιστορία εμπνέει τον κινηματογράφο.

ΓΡΑΦΕΙ: ΓΙΑΝΝΗς ΚΑΝΤΕΑ-ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟς
17/05/2024

77ο Φεστιβάλ Καννών: Το Megalo (χαμένο) στοίχημα του Φράνσις Κόπολα

Διπλά βραβευμένος με Χρυσό Φοίνικα, ο σκηνοθέτης του "Νονού" παρουσιάσε στις Κάννες το κινηματογραφικό σχέδιο στο οποίο επένδυσε σαράντα χρόνια από τη ζωή του. Το "Megalopolis", όμως, αποδείχτηκε δυστυχώς μια εκκωφαντική αποτυχία.

Το "Λώξη" δεν είναι μόνο ένα ντοκιμαντέρ για την πρώτη ηθοποιό με σύνδρομο Down

Οι σκηνοθέτες της ταινίας για την Λωξάνδρα Λούκας που έγραψε ιστορία παίζοντας στο Εθνικό Θέατρο, μιλούν στο "α" για το πολύτιμο φιλμ τους.

Ο Ρένος Χαραλαμπίδης για τα "Φτηνά Τσιγάρα"

"Έκλαιγα μόνος μου έξω από τις αίθουσες, εγκατέλειψα τα σχέδια μου" σχολίασε ο σκηνοθέτης και ηθοποιός.

Η Βίκυ Καγιά και η Σοφία Κόκκαλη είναι μητέρα και κόρη στο "Πολύδροσο" του The Boy

Οι συμπρωταγωνίστριες της νέας ταινίας του Αλέξανδρου Βούλγαρη μιλούν στο "α" για τη συμμετοχή τους στο ατμοσφαιρικό δράμα που ψηλαφεί τις έννοιες της μητρότητας και της απώλειας.

Τα οσκαρικά κοστούμια του "Poor Things" στο Μουσείο Μπενάκη

Οι εντυπωσιακές δημιουργίες της Χόλι Γουάντινγκτον έρχονται το καλοκαίρι στην Αθήνα.

Πολύδροσο

Ένα υπόκωφης έντασης και ανεπιτήδευτης ποίησης φιλμ, το οποίο συγκινεί, εξαντλεί, ωστόσο, τις κινηματογραφικές εκπλήξεις του, καθώς εγκλωβίζεται στη φόρμα.