Σκοτεινός Ποταμός

3,5

Σκληρό και ψυχολογικά διεισδυτικό δράμα, υπόδειγμα σεναριακής λιτότητας, από τη σκηνοθέτιδα του «Εγωιστή Γίγαντα».

Σκοτεινός Ποταμός

Σκληρό και ψυχολογικά διεισδυτικό δράμα, υπόδειγμα σεναριακής λιτότητας, από τη σκηνοθέτιδα του «Εγωιστή Γίγαντα».

Σκοτεινός Ποταμός - εικόνα 1

Αληθινές ιστορίες, λογοτεχνικά έργα που διασκευάζονται ελεύθερα, το άγριο τοπίο του Γιορκσάιρ και μια τραυματική παιδική ηλικία αποτελούν τα βασικά κινηματογραφικά­ υλικά της Κλίο Μπάρναρντ, η οποία ξεκίνησε με το πολυβραβευμένο ντοκιμαντέρ «The Arbor» κι έγινε διεθνώς γνωστή με τον σπουδαίο «Εγωιστή Γίγαντα». Ενώ η τελευταία ταινία της εμπνεόταν χαλαρά από το ομώνυμο διήγημα του Όσκαρ Ουάιλντ, ο «Σκοτεινός Ποταμός» εκκινεί από κάποιες βασικές ιδέες του μυθιστορήματος της Ρόουζ Τρεμέιν «Trespass», τις οποίες φυτεύει στο αφιλόξενο­ έδαφος του Γιορκσάιρ στη Βορειο­ανατολική Αγγλία. Εκεί επιστρέφει ύστερα από 15 ολόκληρα χρόνια η Άλις αμέσως μόλις πληροφορείται το θάνατο του πατέρα της. Συνηθισμένη στις αγροτο-κτηνοτροφικές­ δουλειές, είναι αποφασισμένη­ να διεκδικήσει το μερίδιο στην οικογενειακή φάρμα που της είχε υποσχεθεί εκείνος κάποτε. Ο μεγαλύτερος αδερφός της όμως, ο οποίος δουλεύει εκεί από μικρό παιδί, αρνείται να της το παραχωρήσει.

Σκοτεινός Ποταμός - εικόνα 2

Με μια λιτή αμεσότητα που θυμίζει το «Κες» του Κεν Λόουτς, σημείο αναφοράς για τις ιστορίες ενηλικίωσης του βρετανικού σινεμά, με σιωπές που εξηγούν πολλά, βλέμματα που γεμίζουν εκκρεμότητα το επόμενο δευτερόλεπτο και φλας μπακ που εισβάλλουν στο παρόν στοιχειώνοντάς το, η Μπάρναρντ συγκλίνει τις παράλληλες πορείες δύο μοναχικών, πληγωμένων και πεισματάρηδων χαρακτήρων. Πρόκειται για ανθρώπους που η τραχύτητα του τοπίου έχει μετακομίσει στην ψυχή τους και είναι καταδικασμένοι να βάψουν με αίμα την καθαρτήρια πράξη η οποία θα τους λυτρώσει από την «προπατορική» αμαρτία. Μόνο που οι βιβλικές αναφορές έχουν εξοριστεί μακριά από το κινηματογραφικό Γιορκσάιρ της Μπάρναρντ, η οποία επιμένει σε ένα σκληρό, διεισδυτικό σινεμά χαρακτήρων. σεναριακά μινιμαλιστικό μα υποδειγματικά ακριβές, σκηνοθετικά προσανατολισμένο στο καθημερινό ανθρώπινο δράμα και άμεσα δεμένο με την ανθρωπογεωγραφία που το (καθ)ορίζει.

Μ. Βρετανία. 2017. Διάρκεια: 89΄. Διανομή: STRADA FILMS.

Περισσότερες πληροφορίες

Σκοτεινός Ποταμός

Dark River
3,5
  • Δραματική
  • 2017
  • Διάρκεια: 90 '
  • Κλίο Μπάρναρντ

Μετά το θάνατο του πατέρα της η Άλις επιστρέφει στην οικογενειακή φάρμα και διεκδικεί το μερίδιο που της είχε υποσχεθεί. Ο μεγαλύτερος αδερφός της όμως, ο οποίος δουλεύει εκεί από μικρό παιδί, αρνείται να της το παραχωρήσει.

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Σινεμά

Ο "Κασκαντέρ" και ο ακαταμάχητα κωμικός Ράιαν Γκόσλινγκ

Μετά την τρομερή επιτυχία της "Barbie", ο χολιγουντιανός σταρ επιστρέφει σε ένα ρόλο που μας θυμίζει τη μοναδική ικανότητά του να παραδίδει κωμικές ερμηνείες που συνδυάζουν τις κοφτερές ατάκες, τον αυτοσαρκασμό και την κανονικοποίηση της εύθραυστης αρρενωπότητας.

ΓΡΑΦΕΙ: ΓΙΑΝΝΗς ΚΑΝΤΕΑ-ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟς
02/05/2024

Ο Κασκαντέρ

Χιούμορ και δράση συνδυάζονται σε ένα κωμικό νεονουάρ με ξέφρενη παρωδιακή διάθεση. Άκρως κινηματογραφόφιλο και μεταμοντέρνα ευρηματικό, όσο και χαοτικά ανοικονόμητο.

Στον Ιστό του Τρόμου

Καλοκουρδισμένο, κλειστοφοβικό θρίλερ γεμάτο σασπένς, ένταση και ανατριχίλες, στο οποίο υπάρχει χώρος και μια ευθεία κοινωνικοπολιτική αλληγορία.

Γκάρφιλντ: Γάτος με Πέταλα

Το reboot των αστείων κατορθωμάτων του πιο cool σινε-γάτου ξεκινάει σαν ατακαριστή, μπριόζα κωμωδία καταστάσεων, για να εξελιχθεί σε μια ευρηματικότατη, αγωνιώδη και ξεκαρδιστική "Επικίνδυνη Αποστολή".

Το Χρώμα του Ροδιού

Ένα από τα διαχρονικά αριστουργήματα του ποιητικού σινεμά, το οποίο δημιουργεί ένα μεθυστικών αισθήσεων και συναρπαστικών συναισθημάτων κόσμο (ο αρμένικος πολιτισμός) χάρη στη δύναμη της καθαρής εικόνας.

Επιτέλους όλοι πια μιλάνε για τον Νίκο Παπατάκη

Το Cinobo παρουσιάζει τη φιλμογραφία του ασύγκριτου σκηνοθέτη στην πλατφόρμα του δίνοντας πρόσβαση σε ένα πολύτιμο και εν πολλοίς υποτιμημένο έργο.

Οι 16 Ίριδες που διεκδικεί η "Φόνισσα" ήρθαν νομοτελειακά

Στις υποψηφιότητες της Ελληνικής Ακαδημίας Κινηματογράφου αποτυπώνεται η επιτυχία της ποιοτικής διασκευής της Εύας Νάθενα.