Σε Τέσσερις Χρόνους

2,5

Παθιασμένες ερμηνείες συναντούν ανολοκλήρωτους χαρακτήρες σε μια αφηγηματικά πρωτότυπη ανατομία της γυναικείας ψυχολογίας, χωρίς όμως την απαιτούμενη συνοχή και την κινηματογραφική καθαρότητα.

Σε Τέσσερις Χρόνους

Τέσσερις γυναικείοι χαρακτήρες, από την παιδική ηλικία μέχρι την ενήλικη ζωή, τέσσερις διαφορετικές ιστορίες οι οποίες συναντιούνται με απρόοπτο τρόπο. Παθιασμένες ερμηνείες συναντούν ανολοκλήρωτους χαρακτήρες σε μια αφηγηματικά πρωτότυπη ανατομία της γυναικείας ψυχολογίας, χωρίς όμως την απαιτούμενη συνοχή και την κινηματογραφική καθαρότητα.

Σε Τέσσερις Χρόνους - εικόνα 1

Ένα μικρό κορίτσι αντιμέτωπο με μια ανείπωτη τραγωδία. Μια ανυπότακτη έφηβη προσπαθεί απεγνωσμένα να δραπετεύσει από το βίαιο, μίζερο και ανδροκρατούμενο επαρχιακό περιβάλλον της. Μια νεαρή γυναίκα μετακομίζει στο Παρίσι και μπλέκει σε μια παράξενη σχέση με έναν τζογαδόρο του ιπποδρόμου. Τέλος, μια δασκάλα που προσπαθεί να μείνει έγκυος από τον φίλο της ­δέχεται επίσκεψη από μια παλιά –άρτι αποφυλακισθείσα– γνωστή της, η οποία απαιτεί τα λεφτά «που της ανήκουν». Καθώς η ταινία περνά από τον έναν χαρακτήρα στον άλλον και αλλάζει χρονικές περιόδους, χρειάζεται μία και πλέον ώρα για να αρχίσει να βγάζει νόημα αυτό το φωτισμένο από πολλαπλές γωνίες πορτρέτο μιας αποφασιστικής μα εγκλωβισμένης σε μια αναπόδραστη μοίρα γυναίκας, την οποία συναντούμε σε τέσσερις διαφορετικές φάσεις της ζωής της. Σπασμωδικές, φιλότιμες, ενστικτώδεις, απελπισμένες, ψύχραιμες, ωφελιμιστικές...

Οι αντιδράσεις της Ρενέ/Σάντρα/Καρίν/Κίκι αλλάζουν σύμφωνα με τις προσωπικές ανάγκες της, αλλά κυρίως ανάλογα με τις απαιτήσεις του καταπιεστικού περιβάλλοντός της. Ο Αρνό ντε Παλιέρ («Ο Θρύλος του Μάικλ Κόλχαας») δυσκολεύεται να της προσδώσει ιδεολογική σαφήνεια –ένας κόσμος βίαιης ανασφάλειας και γοητευτικής απληστίας–, αφιερώνοντας τα εκφραστικά, «κλειστοφοβικά» γκρο πλάνα του σχεδόν αποκλειστικά στις παθιασμένες ηρωίδες του οι οποίες, παρά την έντιμη προσπάθεια των τεσσάρων πρωταγωνιστριών, αδυνατούν (δεν προλαβαίνουν;) να μας βάλουν βαθιά στο δράμα τους και να γίνουν ειλικρινά ενδιαφέρουσες. Επιπλέον, οι πρωτότυπες αφηγηματικές επιλογές της ταινίας (φυσιογνωμικά διαφορετικοί ηθοποιοί υποδύονται τον ίδιο χαρακτήρα, η ιστορία εξελίσσεται από το παρόν προς το παρελθόν και πάλι­ όχι «γραμμικά») προσδίδουν στο στόρι μια ιδιότυπη εκκρεμότητα, ­αλλά συσκοτίζουν τα κίνητρα, διαταράσσουν τη συνοχή και αφήνουν ανολοκλήρωτη μια αντισυμβατική όσο και κινηματογραφικά τολμηρή προσπάθεια ανατομίας της γυναικείας ψυχολογίας.

Γαλλία. 2016. Διάρκεια: 111΄. Διανομή: WEIRD WAVE.

Περισσότερες πληροφορίες

Σε Τέσσερις Χρόνους

Orpheline / Orphan
2,5
  • Δραματική
  • 2016
  • Διάρκεια: 111 '
  • Αρνό ντε Παλιέρ

Τέσσερις γυναικείοι χαρακτήρες, από την παιδική ηλικία μέχρι την ενήλικη ζωή, τέσσερις διαφορετικές ιστορίες οι οποίες συναντιούνται με απρόοπτο τρόπο.

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Σινεμά

Ο Κασκαντέρ

Χιούμορ και δράση συνδυάζονται σε ένα κωμικό νεονουάρ με ξέφρενη παρωδιακή διάθεση. Άκρως κινηματογραφόφιλο και μεταμοντέρνα ευρηματικό, όσο και χαοτικά ανοικονόμητο.

ΓΡΑΦΕΙ: ΧΡΗΣΤΟς ΜΗΤΣΗς
02/05/2024

Στον Ιστό του Τρόμου

Καλοκουρδισμένο, κλειστοφοβικό θρίλερ γεμάτο σασπένς, ένταση και ανατριχίλες, στο οποίο υπάρχει χώρος και μια ευθεία κοινωνικοπολιτική αλληγορία.

Γκάρφιλντ: Γάτος με Πέταλα

Το reboot των αστείων κατορθωμάτων του πιο cool σινε-γάτου ξεκινάει σαν ατακαριστή, μπριόζα κωμωδία καταστάσεων, για να εξελιχθεί σε μια ευρηματικότατη, αγωνιώδη και ξεκαρδιστική "Επικίνδυνη Αποστολή".

Το Χρώμα του Ροδιού

Ένα από τα διαχρονικά αριστουργήματα του ποιητικού σινεμά, το οποίο δημιουργεί ένα μεθυστικών αισθήσεων και συναρπαστικών συναισθημάτων κόσμο (ο αρμένικος πολιτισμός) χάρη στη δύναμη της καθαρής εικόνας.

Επιτέλους όλοι πια μιλάνε για τον Νίκο Παπατάκη

Το Cinobo παρουσιάζει τη φιλμογραφία του ασύγκριτου σκηνοθέτη στην πλατφόρμα του δίνοντας πρόσβαση σε ένα πολύτιμο και εν πολλοίς υποτιμημένο έργο.

Οι 16 Ίριδες που διεκδικεί η "Φόνισσα" ήρθαν νομοτελειακά

Στις υποψηφιότητες της Ελληνικής Ακαδημίας Κινηματογράφου αποτυπώνεται η επιτυχία της ποιοτικής διασκευής της Εύας Νάθενα.

Η σχέση του συγγραφέα Πολ Όστερ με τον κινηματογράφο

Θυμόμαστε τα βιβλία του εμβληματικού συγγραφέα που έγιναν ταινίες αλλά και τα φιλμ που ο ίδιος σκηνοθέτησε.