Ακριβώς το Τέλος του Κόσμου

2

Τρία Σεζάρ (σκηνοθεσίας, α΄ αντρικού ρόλου, μοντάζ) και Μεγάλο Βραβείο της Επιτροπής στις Κάνες για ένα θεατρικά στημένο και αδιέξοδα φλύαρο ψυχόδραμα δωματίου, βασισμένο σε θεατρικό του Ζαν-Λικ Λαγκάρς.

Ακριβώς το Τέλος του Κόσμου

Έπειτα από 12 χρόνια ένας συγγραφέας επιστρέφει στο πατρικό του σκοπεύοντας να κάνει μια σοβαρή ανακοίνωση στην οικογένειά του, η συγκέντρωση της οποίας εξελίσσεται σε μια διαρκή, σκληρή αντιπαράθεση των μελών της. Τρία Σεζάρ (σκηνοθεσίας, α΄ αντρικού ρόλου, μοντάζ) και Μεγάλο Βραβείο της Επιτροπής στις Κάνες για ένα θεατρικά στημένο και αδιέξοδα φλύαρο ψυχόδραμα δωματίου, βασισμένο σε θεατρικό του Ζαν-Λικ Λαγκάρς.

Ακριβώς το Τέλος του Κόσμου - εικόνα 1

Συνεχίζοντας να γυρίζει ταινίες σε καταιγιστικούς ρυθμούς, να συλλέγει βραβεία και να σπαταλά το ταλέντο του σε αυτάρεσκη επίδειξη διαρκείας, ο 28χρονος Γαλλοκαναδός Ξαβιέ Ντολάν έφυγε από το προηγούμενο Φεστιβάλ Κανών με το Μεγάλο Βραβείο της Επιτροπής και το τελευταίο φιλμ του από την πρόσφατη απονομή των Σεζάρ με τρεις δια­κρίσεις: α΄ αντρικού ρόλου για τον Γκασπάρ Ουλιέλ, σκηνοθεσίας και μοντάζ για τον ίδιο. Αλλάζοντας κάθε φορά στιλ –από το «Σκότωσα τη Μητέρα μου» στο «Λόρενς για Πάντα» και από εκεί στο «Mommy»–, στο «Ακριβώς το Τέλος του Κόσμου» («Δεν είναι παρά το τέλος του κόσμου» η σωστή απόδοση) ο Ντολάν διασκευάζει ένα θεατρικό έργο του cult συγγρα­φέα Ζαν-Λικ Λαγκάρς, ο οποίος καταξιώθηκε στο γαλλικό σανίδι τα τελευταία χρόνια, μετά το θάνατό του από AIDS το 1995.

Ακριβώς το Τέλος του Κόσμου - εικόνα 2

Με βιωματικά στοιχεία, αυτό αναφέρεται σε έναν συγγραφέα που έπειτα από 12 χρόνια απουσίας επιστρέφει στο πατρικό του σκοπεύοντας να κάνει μια σοβαρή ανακοίνωση στην οικογένειά του, η συγκέντρωση της οποίας εξελίσσεται σε μια διαρκή, ανθρωποφάγο αντιπαράθεση των μελών της. Από τους τσακωμούς, τις εξομολογήσεις και τα αποκαλυπτικά φλας μπακ αναδύεται ένας μικρόκοσμος που δεν μπορεί να διαχειριστεί τα πάθη και τις ανασφάλειές του, οι οποίες χοροπηδούν στο πανί με τον πιο φλύαρο και υστερικό τρόπο. Προσπαθώντας να σκηνοθετήσει το σπίτι της οικογενειακής διαμάχης σαν ένα λαβύρινθο αντίστοιχο του εσωτερικού κόσμου των πρωταγωνιστών του, με διαρκή κοντινά πλάνα κι ένα στιλιζαρισμένο διάλογο, ο Ντολάν περισώζει ελάχιστα πράγματα από το σκληρό στην όψη, μα λεπτό σαν φύλλο χαρτί, αβαθές και πεζό πρώτο υλικό του. Το οποίο θα φαινόταν ακόμη πιο αναιμικό χωρίς την υποστήριξη του σπουδαίου, πρώτης διαλογής ερμηνευτικού επιτελείου του.

Γαλλία. 2016. Διάρκεια: 97΄. Διανομή: SEVEN FILMS.

Περισσότερες πληροφορίες

Ακριβώς το Τέλος του Κόσμου

Juste la Fin du Monde
2
  • Δραματική
  • 2016
  • Διάρκεια: 97 '
  • Ξαβιέ Ντολάν

Έπειτα από 12 χρόνια ένας συγγραφέας επιστρέφει στο πατρικό του σκοπεύοντας να κάνει μια σοβαρή ανακοίνωση στην οικογένειά του, η συγκέντρωση της οποίας εξελίσσεται σε μια διαρκή, σκληρή αντιπαράθεση των μελών της.

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Σινεμά

Οι καλύτερες ταινίες που παίζουν τώρα στα σινεμά (1/5-8/5)

Μια λίστα με τις ιδανικότερες προτάσεις για κινηματογραφική έξοδο αυτήν την εβδομάδα.

ΓΡΑΦΕΙ: ΓΙΑΝΝΗς ΚΑΝΤΕΑ-ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟς
03/05/2024

Έρχεται το 8ο Φεστιβάλ Ισπανόφωνου Κινηματογράφου

Ανακαλύψτε τις πρώτες ταινίες που ανακοίνωσε η πληθωρική διοργάνωση.

Ο "Κασκαντέρ" και ο ακαταμάχητα κωμικός Ράιαν Γκόσλινγκ

Μετά την τρομερή επιτυχία της "Barbie", ο χολιγουντιανός σταρ επιστρέφει σε ένα ρόλο που μας θυμίζει τη μοναδική ικανότητά του να παραδίδει κωμικές ερμηνείες που συνδυάζουν τις κοφτερές ατάκες, τον αυτοσαρκασμό και την κανονικοποίηση της εύθραυστης αρρενωπότητας.

Ο Κασκαντέρ

Χιούμορ και δράση συνδυάζονται σε ένα κωμικό νεονουάρ με ξέφρενη παρωδιακή διάθεση. Άκρως κινηματογραφόφιλο και μεταμοντέρνα ευρηματικό, όσο και χαοτικά ανοικονόμητο.

Στον Ιστό του Τρόμου

Καλοκουρδισμένο, κλειστοφοβικό θρίλερ γεμάτο σασπένς, ένταση και ανατριχίλες, στο οποίο υπάρχει χώρος και μια ευθεία κοινωνικοπολιτική αλληγορία.

Γκάρφιλντ: Γάτος με Πέταλα

Το reboot των αστείων κατορθωμάτων του πιο cool σινε-γάτου ξεκινάει σαν ατακαριστή, μπριόζα κωμωδία καταστάσεων, για να εξελιχθεί σε μια ευρηματικότατη, αγωνιώδη και ξεκαρδιστική "Επικίνδυνη Αποστολή".

Το Χρώμα του Ροδιού

Ένα από τα διαχρονικά αριστουργήματα του ποιητικού σινεμά, το οποίο δημιουργεί ένα μεθυστικών αισθήσεων και συναρπαστικών συναισθημάτων κόσμο (ο αρμένικος πολιτισμός) χάρη στη δύναμη της καθαρής εικόνας.