Στη Σκιά του Φόβου

3,5

Υποβλητικό θρίλερ τρόμου, που συνδυάζει μια απειλητική ιστορία φαντασμάτων με μια έξυπνη πολιτικοκοινωνική αλληγορία.

Στη Σκιά του Φόβου

Υποβλητικό θρίλερ τρόμου, που συνδυάζει μια απειλητική ιστορία φαντασμάτων με μια έξυπνη πολιτικοκοινωνική αλληγορία.

Στη Σκιά του Φόβου - εικόνα 1

Ιστορία φαντασμάτων και χρονικό μιας κοινωνίας σε αναταραχή, το «Στη Σκιά του Φόβου» είναι πολύ περισσότερα πράγματα από την «πρώτη ιρανική ταινία τρόμου». Συμπαραγωγή με τη Βρετανία (η οποία τη στέλνει στα ξενόγλωσσα Όσκαρ), το σκηνοθετικό ντεμπούτο του κατοίκου Λονδίνου πλέον Μπαμπάκ Ανβάρι χρησιμοποιεί όλα τα μοτίβα αυτού του «φτηνού» κινηματογραφικού είδους, αξιοποιώντας τα πλήρως μέσα σε ένα συγκεκριμένο ιστορικό πλαίσιο. τον τελευταίο χρόνο του πολέμου Ιράν-Ιράκ, η λήξη του οποίου θα ισχυροποιήσει το καθεστώς των φανατικών ισλαμιστών της Τεχεράνης και θα δημιουργήσει ένα καινούργιο γεωπολιτικό status quo στην περιοχή.

Στη Σκιά του Φόβου - εικόνα 2

Έτσι, στην ιρανική πρωτεύουσα­ του 1988 η Σιντέχ και η κόρη της ζουν κάτω από πολλαπλές απειλές. Οι αρχές απαγορεύουν στην πρώην ακτιβίστρια μητέρα να συνεχίσει τις σπουδές της και την επιπλήττουν για το ντύσιμό της, περιορίζοντας την ελευθερία της μέσα στο διαμέρισμά της. Εκεί μπορεί να βγάλει το μαντίλι αλλά και να κάνει κρυφά αερόμπικ με τις κασέτες της Τζέιν Φόντα καθώς ακόμη και η χρήση βίντεο είναι απαγορευμένη. Ταυτόχρονα, ενώ η πόλη βομβαρδίζεται ακατάπαυστα από τις ιρακινές δυνάμεις και οι πάντες την εγκαταλείπουν, η μικρή αρχίζει να αρρωσταίνει όλο και περισσότερο.

Όταν, λοιπόν, η Σιντέχ διαπιστώνει πως κάτι απόκοσμο κυκλοφορεί στο διαμέρισμά τους, ο Ανβάρι έχει χτίσει μεθοδικά ένα υποβλητικό κλίμα εξωτερικής απειλής κι επιβεβλημένου φόβου που «γεννά» φαντάσματα, βγαλμένα από το παρελθόν της ηρωίδας, της πολυκατοικίας της, της ίδιας της χώρας της. Πρόκειται για μια έξυπνη αλληγορία για τη θέση της γυναίκας, το νόημα της ανεξαρτησίας και τον κοινωνικό­ τρόμο, σκηνοθετημένη με πίστη στους κανόνες της ταινίας τρόμου, χωρίς όμως ίχνος κλισέ, υπερβολής κι ευκολίας.

Ιράν, Μ. Βρετανία. 2016. Διάρκεια: 84΄. Διανομή: SEVEN FILMS.

Περισσότερες πληροφορίες

Στη Σκιά του Φόβου

Under the Shadow
3,5
  • Τρόμου
  • 2016
  • Διάρκεια: 84 '
  • Μπαμπάκ Ανβάρι

Η Σιντέχ και η κόρη της ζουν στην Τεχεράνη του 1988, η οποία βομβαρδίζεται ακατάπαυστα από τις ιρακινές δυνάμεις. Ενώ φίλοι και συγγενείς εγκαταλείπουν την πόλη και η μικρή αρρωσταίνει όλο και περισσότερο, η Σιντέχ διαπιστώνει πως κάτι απόκοσμο κυκλοφορεί στο διαμέρισμά τους.

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Σινεμά

77ο Φεστιβάλ Καννών: Ο Λάνθιμος διηγείται κατασκότεινες "Ιστορίες Καλοσύνης"

Επιστροφή στην εποχή του "Κυνόδοντα" και των "Άλπεων" για τον Έλληνα σκηνοθέτη, ο οποίος αν και εντυπωσιάζει με τη γεμάτη αυτοπεποίθηση δεξιοτεχνία του, κινδυνεύει να χάσει πολλούς από τους όψιμους θαυμαστές του.

ΓΡΑΦΕΙ: ΧΡΗΣΤΟς ΜΗΤΣΗς
18/05/2024

Έρχονται κλασικά ιαπωνικά αριστουργήματα στα θερινά σινεμά

Ακίρα Κουροσάβα, Μίκιο Ναρούσε, Σοσέι Ιμαμούρα, Κένζι Μιζογκούτσι, Γιασουχίρο Όζου, Κον Ιτσικάουα, Κιγιόσι Κουροσάουα, Τακάσι Μίικε, Τεϊνοσουκε Κινουγκάσα, Χιρόσι Τετσιγκαχάρα & Μασάκι Κομπαγιάσι, σε ένα αφιέρωμα στους Ιαπωνικούς κινηματογραφικούς θησαυρούς.

Οι καλύτερες ταινίες που παίζουν τώρα στα σινεμά (15-22/5)

Μια λίστα με τις ιδανικότερες προτάσεις για κινηματογραφική έξοδο αυτήν την εβδομάδα.

Στο φεστιβάλ Αγών το σινεμά συναντά την αρχαιολογία

Ανακαλύψτε το πρόγραμμα της διοργάνωσης όπου η ιστορία εμπνέει τον κινηματογράφο.

77ο Φεστιβάλ Καννών: Το Megalo (χαμένο) στοίχημα του Φράνσις Κόπολα

Διπλά βραβευμένος με Χρυσό Φοίνικα, ο σκηνοθέτης του "Νονού" παρουσιάσε στις Κάννες το κινηματογραφικό σχέδιο στο οποίο επένδυσε σαράντα χρόνια από τη ζωή του. Το "Megalopolis", όμως, αποδείχτηκε δυστυχώς μια εκκωφαντική αποτυχία.

Το "Λώξη" δεν είναι μόνο ένα ντοκιμαντέρ για την πρώτη ηθοποιό με σύνδρομο Down

Οι σκηνοθέτες της ταινίας για την Λωξάνδρα Λούκας που έγραψε ιστορία παίζοντας στο Εθνικό Θέατρο, μιλούν στο "α" για το πολύτιμο φιλμ τους.

Ο Ρένος Χαραλαμπίδης για τα "Φτηνά Τσιγάρα"

"Έκλαιγα μόνος μου έξω από τις αίθουσες, εγκατέλειψα τα σχέδια μου" σχολίασε ο σκηνοθέτης και ηθοποιός.