Το Μάθημα

3,5

Μάθημα νταρντενικής λιτότητας, κοινωνικής ανάλυσης και πολιτικής οξυδέρκειας με πολλά διεθνή φεστιβαλικά βραβεία.

Το Μάθημα

Μάθημα νταρντενικής λιτότητας, κοινωνικής ανάλυσης και πολιτικής οξυδέρκειας με πολλά διεθνή φεστιβαλικά βραβεία.

Το Μάθημα - εικόνα 1

Όλα ξεκινούν από την εξουσία: ο λόγος του δασκάλου σε μια τάξη δημοτικού είναι σχεδόν ισοδύναμος με αυτόν του Θεού. Μπορεί να εμπνεύσει και να καθοδηγήσει τους μικρούς μαθητές, μπορεί να τους καταπιέσει και να τους αποπροσανατολίσει. Η Ναντέζντα έχει τις καλύτερες των προθέσεων και όταν αποφασίζει να ανακαλύψει τον μικροκλέφτη της τάξης, είναι για να δώσει σε όλους ένα μάθημα περί δικαίου, αδίκου και συλλογικής ευθύνης.

Επικεντρώνει όλη της την ενέργεια στο να τον πείσει να αποκαλυφθεί, τη στιγμή κατά την οποία η (εξωσχολική) ζωή την τραβάει όλο και πιο βαθιά σε μια επικίνδυνη παγίδα που απειλεί να τη φέρει στη θέση των μαθητών της. Γιατί ο ρέμπελος άντρας της έχει φάει τα λεφτά που του αφήνει εδώ και πολύ καιρό για να πληρώσει τις δόσεις του σπιτιού στην τράπεζα, η οποία είναι τώρα έτοιμη να το κατασχέσει. Πέφτοντας από το ένα αδιέξοδο στο άλλο, ένας αγώνας δρόμου ξεκινά για τη δυναμική, αλλά απελπισμένη Ναντέζντα, η οποία δανείζεται από τοκογλύφους, μεγαλώνει κι άλλο τις επώδυνες υποχρεώσεις της και παγιδεύεται γρήγορα σε έναν απόλυτα αναπόδραστο φαύλο κύκλο.

Το Μάθημα - εικόνα 2

Όλα ξεκινούν από την εξουσία: αυτή του νόμου, των τραπεζών, του ισχυροτέρου (τοκογλύφοι - γκάνγκστερ), του άντρα συζύγου, του δασκάλου… Οι πρωτοεμφανιζόμενοι Κριστίνα Γκρόζεβα και Πέταρ Βαλτσάνοφ εγείρουν ηθικά διλήμματα σε μια κοινωνία χωρίς ηθικές αξίες, τη διαδοχική κατάρρευση των οποίων αντιμετωπίζει έκπληκτη η νομοταγής ηρωίδα τους, υποχρεωμένη από ένα σημείο και μετά να γίνει κι αυτή συνένοχη στο έγκλημα – κυριολεκτικά και μεταφορικά.

Η αδιέξοδη πορεία της, δαιδαλώδης μέσα στις κοινωνικές στενωπούς που συναντά διαρκώς μπροστά της, διατηρεί ένα διακριτικό χιούμορ ακόμα κι όταν η πλοκή ανεβάζει την αγωνία στα επίπεδα ενός αγχωτικού θρίλερ. Ταυτόχρονα, το ντοκιμαντερίστικο, νταρντενικό σκηνοθετικό ύφος κρατά την πλοκή και τους χαρακτήρες προσγειωμένους γερά στη σύγχρονη βουλγάρικη καθημερινότητα, σε έναν ωμό, ειρωνικό και συγκινητικά πικρό κινηματογραφικό συνδυασμό, φορτωμένο με πολλές διεθνείς φεστιβαλικές διακρίσεις (Σαν Σεμπαστιάν, Γκέτεμποργκ, Θεσσαλονίκη, Σόφια).

Βουλγαρία, Ελλάδα. 2014. Διάρκεια: 111΄. Διανομή: ΣΠΕΝΤΖΟΣ FILM, SEVEN FILMS.

Περισσότερες πληροφορίες

Το Μάθημα

Urok / The Lesson
3,5
  • Δραματική
  • 2014
  • Διάρκεια: 111 '
  • Κριστίνα Γκρόζεβα

Σε μια επαρχιακή πόλη της Βουλγαρίας μια καθηγήτρια αναζητά αυτόν που έκλεψε λεφτά από το συμμαθητή του για να του δώσει ένα μάθημα πάνω στο σωστό και το λάθος. Εκείνη, όμως, ξέρει τι πρέπει να κάνει όταν βρεθεί σε ανάλογη θέση;

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Σινεμά

Ο Κασκαντέρ

Χιούμορ και δράση συνδυάζονται σε ένα κωμικό νεονουάρ με ξέφρενη παρωδιακή διάθεση. Άκρως κινηματογραφόφιλο και μεταμοντέρνα ευρηματικό, όσο και χαοτικά ανοικονόμητο.

ΓΡΑΦΕΙ: ΧΡΗΣΤΟς ΜΗΤΣΗς
02/05/2024

Στον Ιστό του Τρόμου

Καλοκουρδισμένο, κλειστοφοβικό θρίλερ γεμάτο σασπένς, ένταση και ανατριχίλες, στο οποίο υπάρχει χώρος και μια ευθεία κοινωνικοπολιτική αλληγορία.

Γκάρφιλντ: Γάτος με Πέταλα

Το reboot των αστείων κατορθωμάτων του πιο cool σινε-γάτου ξεκινάει σαν ατακαριστή, μπριόζα κωμωδία καταστάσεων, για να εξελιχθεί σε μια ευρηματικότατη, αγωνιώδη και ξεκαρδιστική "Επικίνδυνη Αποστολή".

Το Χρώμα του Ροδιού

Ένα από τα διαχρονικά αριστουργήματα του ποιητικού σινεμά, το οποίο δημιουργεί ένα μεθυστικών αισθήσεων και συναρπαστικών συναισθημάτων κόσμο (ο αρμένικος πολιτισμός) χάρη στη δύναμη της καθαρής εικόνας.

Επιτέλους όλοι πια μιλάνε για τον Νίκο Παπατάκη

Το Cinobo παρουσιάζει τη φιλμογραφία του ασύγκριτου σκηνοθέτη στην πλατφόρμα του δίνοντας πρόσβαση σε ένα πολύτιμο και εν πολλοίς υποτιμημένο έργο.

Οι 16 Ίριδες που διεκδικεί η "Φόνισσα" ήρθαν νομοτελειακά

Στις υποψηφιότητες της Ελληνικής Ακαδημίας Κινηματογράφου αποτυπώνεται η επιτυχία της ποιοτικής διασκευής της Εύας Νάθενα.

Η σχέση του συγγραφέα Πολ Όστερ με τον κινηματογράφο

Θυμόμαστε τα βιβλία του εμβληματικού συγγραφέα που έγιναν ταινίες αλλά και τα φιλμ που ο ίδιος σκηνοθέτησε.