Η Γυνή να Φοβήται τον Άνδρα

3

Μια από τις καλύτερες ταινίες του ελληνικού σινεμά επιχρωματίζεται με τεχνική αρτιότητα, προσπάθεια που μπορεί να τη φρεσκάρει και να μην την «προσβάλλει» αισθητικά, αλλά σίγουρα δεν της προσφέρει τίποτα κινηματογραφικά.

Η Γυνή να Φοβήται τον Άνδρα

Μια από τις καλύτερες ταινίες του ελληνικού σινεμά επιχρωματίζεται με τεχνική αρτιότητα, προσπάθεια που μπορεί να τη φρεσκάρει και να μην την «προσβάλλει» αισθητικά, αλλά σίγουρα δεν της προσφέρει τίποτα κινηματογραφικά.

Η Γυνή να Φοβήται τον Άνδρα - εικόνα 1

Επ’ αφορμή της συμπλήρωσης μισού αιώνα από την ίδρυση της εταιρείας Καραγιάννης - Καρατζόπουλος, μια από τις καλύτερες ταινίες του ελληνικού σινεμά επιστρέφει στις αίθουσες όπως δεν την έχουμε ξαναδεί ποτέ: επιχρωματισμένη! Κοινωνικά οξυδερκής, σεναριακά υποδειγματική (διασκευή θεατρικού του ίδιου του Τζαβέλλα) και σκηνοθετικά αξεπέραστη (μάθημα ντεκουπάζ και κινηματογραφικής αφήγησης), η συγκινητική σάτιρα του μεταπολεμικού ελληνικού μικροαστισμού «Η Γυνή να Φοβήται τον Άνδρα» δοκιμάζεται τώρα σε ένα τολμηρό, αν και μάλλον ετεροχρονισμένο, πείραμα.
Η διεθνής προσπάθεια επιχρωματισμού ασπρόμαυρων ταινιών που ξεκίνησε τη δεκαετία του ’80 εγκαταλείφθηκε γρήγορα απ’ όλους ως εμπορικά ασύμφορη και καλλιτεχνικά αναποτελεσματική. Η περίπτωση της «Γυνής…» επιβεβαιώνει το γιατί, αν και σε τεχνικό επίπεδο η δουλειά (των West Wing Studios της Φλόριντα) στη λεπτομέρεια είναι εντυπωσιακή. Ειδικά τα εξωτερικά γενικά πλάνα είναι χάρμα οφθαλμών, ξαναζωντανεύοντας μια πολύχρωμη Αθήνα των ’60s. Η ταινία, όμως, είναι φωτισμένη και σκηνογραφημένη ασπρόμαυρη, μια πρωτότυπη εικόνα πολύ πιο δυνατή εκφραστικά και ρεαλιστικά. Ο επιχρωματισμός μπορεί λοιπόν να τη φρεσκάρει και εν τέλει να μην την «προσβάλλει» αισθητικά, αλλά σίγουρα δεν της προσφέρει τίποτα κινηματογραφικά.

Ελλάδα. 1965. Διάρκεια: 105΄. Διανομή: ΣΠΕΝΤΖΟΣ FILM.

Περισσότερες πληροφορίες

Η Γυνή Να Φοβήται τον Άνδρα

3
  • Κομεντί
  • 1965
  • Διάρκεια: 101 '
  • Γιώργος Τζαβέλλας

Ένας χωρισμένος πλέον δημόσιος υπάλληλος θυμάται τη μακροχρόνια σχέση με τη γυναίκα του, στην οποία προτού παντρευτούν φερόταν αυταρχικά. Την ημέρα του γάμου τους, όμως, εκείνη αποφασίζει να… πατήσει πόδι.

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Σινεμά

Οι ταινίες που έρχονται στις αίθουσες την Πέμπτη 23/5

Άντονι Χόπκινς, Ράσελ Κρόου και Ράιαν Ρέινολντς προσεχώς στις μαρκίζες των κινηματογράφων.

ΓΡΑΦΕΙ: ΓΙΑΝΝΗς ΚΑΝΤΕΑ-ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟς
19/05/2024

Αποχαιρετήστε τον Γιούργκεν Κλοπ με αυτό το must ντοκιμαντέρ

Οι άνθρωποι δούλεψαν στενά με τον σπουδαίο προπονητή της Λίβερπουλ μιλούν στα πέντε επεισόδια του "Jürgen".

77ο Φεστιβάλ Καννών: Ο Λάνθιμος διηγείται κατασκότεινες "Ιστορίες Καλοσύνης"

Επιστροφή στην εποχή του "Κυνόδοντα" και των "Άλπεων" για τον Έλληνα σκηνοθέτη, ο οποίος αν και εντυπωσιάζει με τη γεμάτη αυτοπεποίθηση δεξιοτεχνία του, κινδυνεύει να χάσει πολλούς από τους όψιμους θαυμαστές του.

Έρχονται κλασικά ιαπωνικά αριστουργήματα στα θερινά σινεμά

Ακίρα Κουροσάβα, Μίκιο Ναρούσε, Σοσέι Ιμαμούρα, Κένζι Μιζογκούτσι, Γιασουχίρο Όζου, Κον Ιτσικάουα, Κιγιόσι Κουροσάουα, Τακάσι Μίικε, Τεϊνοσουκε Κινουγκάσα, Χιρόσι Τετσιγκαχάρα & Μασάκι Κομπαγιάσι, σε ένα αφιέρωμα στους Ιαπωνικούς κινηματογραφικούς θησαυρούς.

Οι καλύτερες ταινίες που παίζουν τώρα στα σινεμά (15-22/5)

Μια λίστα με τις ιδανικότερες προτάσεις για κινηματογραφική έξοδο αυτήν την εβδομάδα.

Στο φεστιβάλ Αγών το σινεμά συναντά την αρχαιολογία

Ανακαλύψτε το πρόγραμμα της διοργάνωσης όπου η ιστορία εμπνέει τον κινηματογράφο.

77ο Φεστιβάλ Καννών: Το Megalo (χαμένο) στοίχημα του Φράνσις Κόπολα

Διπλά βραβευμένος με Χρυσό Φοίνικα, ο σκηνοθέτης του "Νονού" παρουσιάσε στις Κάννες το κινηματογραφικό σχέδιο στο οποίο επένδυσε σαράντα χρόνια από τη ζωή του. Το "Megalopolis", όμως, αποδείχτηκε δυστυχώς μια εκκωφαντική αποτυχία.