Φελίξ & Μέιρα

3

Σινεμά της λεπτομέρειας και των χαμηλών τόνων, το οποίο κερδίζει με τον υποδόριο τρόπο που στήνει τις μικρές, έντεχνες ανατροπές του.

Φελίξ & Μέιρα

Σινεμά της λεπτομέρειας και των χαμηλών τόνων, το οποίο κερδίζει με τον υποδόριο τρόπο που στήνει τις μικρές, έντεχνες ανατροπές του.

Φελίξ & Μέιρα - εικόνα 1

Διευρύνοντας την προβληματική που ανέπτυξε στις δυο πρώτες ταινίες του («Demain», «Jo for Jonathan») πάνω στις σύγχρονες, βασανιστικά περίπλοκες οικογενειακές σχέσεις, ο γαλλόφωνος Καναδός Μαξίμ Ζιρού φέρνει τώρα κοντά δυο ανθρώπους με εντελώς διαφορετικές οικογενειακές εξαρτήσεις: έναν σαραντάχρονο ο οποίος ζει μόνος, βασισμένος σε μια πατρική κληρονομιά που του εξασφαλίζει την ανεξαρτησία του, και μια νεαρή μητέρα, μέλος της φανατικής ορθόδοξης εβραϊκής (χασιδικής) κοινότητας του Μόντρεαλ. Από τη μια ο Φελίξ λοιπόν, ο οποίος κυκλοφορεί μάλλον απαθής μέσα σε μια άτονη, χωρίς εκπλήξεις καθημερινότητα και από την άλλη η εγκλωβισμένη σε ένα απομονωμένο μικροσύμπαν Μέιρα, στην οποία απαγορεύεται ακόμα και να ακούσει «μοντέρνα» μουσική. Οι δυο τους θα ανταμώσουν τυχαία και θα αρχίσουν να συναντιούνται μυστικά, συνάπτοντας μια παράξενη πλατωνική σχέση.

Φελίξ & Μέιρα - εικόνα 2

Ο Ζιρού υιοθετεί μια χαμηλών ταχυτήτων αφήγηση, η οποία δίνει έμφαση στις λεπτομέρειες, στις σιωπές και στα όσα οι χαρακτήρες κρατούν για τον εαυτό τους, αμήχανοι για το πώς θα εκφραστούν «σωστά». πολύ περισσότερο, ειλικρινά. Η κυριαρχία των άτονων χρωμάτων και μιας αίσθησης κενού χώρου (στα εσωτερικά όσο και εξωτερικά πλάνα) που περιβάλλει τους δύο ερωτικούς συνωμότες ενισχύει την ιδέα της αδύνατης επικοινωνίας, περιγράφοντας ένα «εξαϋλωμένο» αστικό τοπίο, αφιλόξενο για κάθε ανθρώπινη επαφή. Αντίθετα όμως απ’ ό,τι μοιάζει να στήνεται στο εσωτερικό αυτού του ψυχολογικού δράματος, το «Φελίξ & Μέιρα» προχωρά μακρύτερα από τις αρχικές μας προβλέψεις – δυο άνθρωποι καταφέρνουν να βρουν κοινή διέξοδο από ένα συναισθηματικό αδιέξοδο στο οποίο είχαν εγκλωβιστεί.

Κοιτά πίσω από το πρώτο ξέσπασμα των ανομολόγητων παθών, φέρνει μπροστά τα αόρατα συναισθήματα που δένουν ουσιαστικά και όχι τυπολατρικά τους ανθρώπους, μιλά για το πώς ο πραγματικός έρωτας μπορεί να κρύβεται μέσα στις απαγορεύσεις και πώς, μακριά από θρησκευτικούς, εθνικούς και φυλετικούς περιορισμούς, θα είναι πάντα δεμένος με τις έννοιες της θυσίας και της αυταπάρνησης. Κι όσο απλό είναι το να τον νιώσεις, τόσο περίπλοκο είναι, συχνά, να τον εκφράσεις…

Καναδάς. 2014. Διάρκεια: 105΄. Διανομή: NEO FILMS.

Περισσότερες πληροφορίες

Φελίξ & Μέιρα

Felix et Meira
3
  • Κοινωνική
  • 2014
  • Διάρκεια: 105 '
  • Μαξίμ Ζιρού

Ένας ελεύθερος άντρας και μια παντρεμένη Εβραία της χασιδικής κοινότητας συναντιούνται στο σύγχρονο Μόντρεαλ και αναπτύσσουν μια ιδιαίτερη, έξω από τους κανόνες, ερωτική σχέση.

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Σινεμά

Οι ταινίες που έρχονται στις αίθουσες την Πέμπτη 23/5

Άντονι Χόπκινς, Ράσελ Κρόου και Ράιαν Ρέινολντς προσεχώς στις μαρκίζες των κινηματογράφων.

ΓΡΑΦΕΙ: ΓΙΑΝΝΗς ΚΑΝΤΕΑ-ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟς
19/05/2024

Αποχαιρετήστε τον Γιούργκεν Κλοπ με αυτό το must ντοκιμαντέρ

Οι άνθρωποι δούλεψαν στενά με τον σπουδαίο προπονητή της Λίβερπουλ μιλούν στα πέντε επεισόδια του "Jürgen".

77ο Φεστιβάλ Καννών: Ο Λάνθιμος διηγείται κατασκότεινες "Ιστορίες Καλοσύνης"

Επιστροφή στην εποχή του "Κυνόδοντα" και των "Άλπεων" για τον Έλληνα σκηνοθέτη, ο οποίος αν και εντυπωσιάζει με τη γεμάτη αυτοπεποίθηση δεξιοτεχνία του, κινδυνεύει να χάσει πολλούς από τους όψιμους θαυμαστές του.

Έρχονται κλασικά ιαπωνικά αριστουργήματα στα θερινά σινεμά

Ακίρα Κουροσάβα, Μίκιο Ναρούσε, Σοσέι Ιμαμούρα, Κένζι Μιζογκούτσι, Γιασουχίρο Όζου, Κον Ιτσικάουα, Κιγιόσι Κουροσάουα, Τακάσι Μίικε, Τεϊνοσουκε Κινουγκάσα, Χιρόσι Τετσιγκαχάρα & Μασάκι Κομπαγιάσι, σε ένα αφιέρωμα στους Ιαπωνικούς κινηματογραφικούς θησαυρούς.

Οι καλύτερες ταινίες που παίζουν τώρα στα σινεμά (15-22/5)

Μια λίστα με τις ιδανικότερες προτάσεις για κινηματογραφική έξοδο αυτήν την εβδομάδα.

Στο φεστιβάλ Αγών το σινεμά συναντά την αρχαιολογία

Ανακαλύψτε το πρόγραμμα της διοργάνωσης όπου η ιστορία εμπνέει τον κινηματογράφο.

77ο Φεστιβάλ Καννών: Το Megalo (χαμένο) στοίχημα του Φράνσις Κόπολα

Διπλά βραβευμένος με Χρυσό Φοίνικα, ο σκηνοθέτης του "Νονού" παρουσιάσε στις Κάννες το κινηματογραφικό σχέδιο στο οποίο επένδυσε σαράντα χρόνια από τη ζωή του. Το "Megalopolis", όμως, αποδείχτηκε δυστυχώς μια εκκωφαντική αποτυχία.