“Όλα στο Φως” στην 88η απονομή των Όσκαρ. “Spotlight” και Ντι Κάπριο οι μεγάλοι νικητές

Σε μια τελετή με έντονο κοινωνικοπολιτικό άρωμα εξαιτίας του εναρκτήριου λόγου του Κρις Ροκ, όλες οι προβλέψεις πήγαν περίπατο και το Όσκαρ Καλύτερης Ταινίας πήγε στο “Spotlight. Όλα στο Φως”. Πρώτο Όσκαρ για τον Ντι Κάπριο

“Όλα στο Φως” στην 88η απονομή των Όσκαρ. “Spotlight” και Ντι Κάπριο οι μεγάλοι νικητές

Σε τρία πράγματα γίναμε πιο σοφοί παρακολουθώντας την απονομή των 88ων Όσκαρ το βράδυ της 28ης Φεβρουαρίου. Πρώτα από όλα, ότι πρέπει να δίνουμε περισσότερη προσοχή στις διακρίσεις του Σωματείου Αμερικανών Ηθοποιών (SAG), αφού ήταν οι μόνες που είχαν προβλέψει σωστά τα δυο μεγάλα μπαμ της βραδιάς (η βράβευση του “Spotlight. Όλα στο Φως” και η μεγάλη ήττα του Σιλβέστερ Σταλόνε). Το δεύτερο, είναι ότι ο παρουσιαστής της βραδιάς Κρις Ροκ εκπροσωπώντας επάξια την Αφροαμερικανική κοινότητα του Χόλιγουντ έκανε έναν εύστοχο εναρκτήριο μονόλογο που ταρακούνησε την αμερικανική κοινή γνώμη. Τρίτο και βασικότερο είναι ότι, μετά από πολλά χρόνια, τα Όσκαρ επανέκτησαν την ταμπέλα του “απρόβλεπτου”, ένα τεράστιο κέρδος για τη γιορτή της μεγαλύτερης κινηματογραφικής βιομηχανίας του κόσμου.

“Όλα στο Φως” στην 88η απονομή των Όσκαρ. “Spotlight” και Ντι Κάπριο οι μεγάλοι νικητές - εικόνα 1
Ο Λεονάρντο ντι Κάπριο την στιγμή που εκφωνεί τον γεμάτο οικολογικά μηνύματα λόγο του για το πρώτο Όσκαρ της καριέρας του

Ας πάρουμε τα πράγματα από την αρχή όμως... Το “Spotlight. Όλα στο Φως” είναι ο μεγάλος νικητής της 88ης απονομής των Όσκαρ, κερδίζοντας κόντρα σε όλα τα προγνωστικά την κατηγορία της Καλύτερης Ταινίας. Πέρα από τα ποιοτικά στοιχεία της ταινίας, δυο ήταν κυρίως οι λόγοι που βοήθησαν το δημοσιογραφικό θρίλερ στο να κάνει τη μεγάλη ανατροπή. Από τη μία, ότι ο Αλεχάντρο Ινιάριτου είχε σαρώσει πέρσι με το “Birdman” τα αγαλματίδια, με τα μέλη της Ακαδημίας να θεωρούν παρατραβηγμένο το οσκαρικό repeat για τον Μεξικανό βιρτουόζο. Δεύτερο, ότι βρισκόμαστε στην ιστορική στιγμή όπου στην αμερικανική δημόσια σφαίρα βγαίνουν “όλα στο φως”. Στην περίοδο της διακυβέρνησης του Μπάρακ Ομπάμα, όλες οι κακοφορμισμένες πληγές της αμερικανικής κοινωνίας βγαίνουν από το χρονοντούλαπο της σύγχρονης ιστορίας για να συζητηθούν και ίσως -ποιος ξέρει;- να επουλωθούν στο μέλλον. Αυτό είναι και το γενικότερο μήνυμα του “Spotlight. Όλα στο Φως” που εκμεταλλεύτηκε το μομέντουμ: Τίποτα δεν πρέπει να μείνει στην αφάνεια, τίποτα δεν πρέπει να κρυφτεί κάτω από το κομφορμιστικό πέπλο του αμερικανικού ονείρου... Και ο οικοδεσπότης της βραδιάς Κρις Ροκ κινήθηκε στο ίδιο μήκος κύματος.

“Καλώς ήρθατε στα Όσκαρ. Τα κινηματογραφικά βραβεία των λευκών”. Η χλιαρή ανταπόκριση του κοινού στο “ιδιαίτερο” καλωσόρισμα του Αφροαμερικανού ηθοποιού δεν τον εμπόδισε από το να παραδώσει έναν καυστικό μονόλογο πάνω στο φυλετικό ζήτημα που υπάρχει στο Χόλιγουντ. “Αν η θέση του παρουσιαστή έβγαινε με υποψηφιότητες σίγουρα δεν θα έπαιρνα εγώ αυτή τη δουλειά” είπε ο ασυγκράτητος περφόρμερ. Ασκώντας κριτική από τη μία στους Αφροαμερικανούς καλλιτέχνες που προώθησαν την καμπάνια του μποϊκοταρίσματος των φετινών Όσκαρ πιέζοντάς τον να παραιτηθεί, αλλά κυρίως στο “φιλελεύθερο” Χόλιγουντ, ο Κρις Ροκ έριχνε λεκτικά βέλη προς κάθε κατεύθυνση. Η καλύτερη στιγμή του μονολόγου ήταν σίγουρα η αναφορά του σε μια εκδήλωση χρηματοδότησης του Ομπάμα στο Λος Άντζελες, όπου παραβρέθηκε σχεδόν ολόκληρο το Χόλιγουντ. Ο Κρις Ροκ θυμήθηκε πάνω στην σκηνή τι είπε στον Πρόεδρο των Η.Π.Α. “Βλέπεις όλους αυτούς τους σεναριογράφους, παραγωγούς και ηθοποιούς; Δεν παίρνουν στις ταινίες τους μαύρους και είναι οι καλύτεροι άνθρωποι στον κόσμο. Είναι φιλελεύθεροι!”. Φανταστείτε ότι τρία μόλις χρόνια πριν, ο Σεθ Μακφάρλαν πάνω στην ίδια σκηνή τραγουδούσε “Είδα τα βυζιά σου”... Ευτυχώς, τα Όσκαρ ασχολούνται πλέον με πιο σοβαρά θέματα από τα βυζιά των σταρ.

Ο καυστικός εναρκτήριος μονόλογος του Κρις Ροκ στα 88α Όσκαρ


Oscars 2016 : l'intro de Chris Rock από LePoint

“Όλα στο Φως” στην 88η απονομή των Όσκαρ. “Spotlight” και Ντι Κάπριο οι μεγάλοι νικητές - εικόνα 2
Ο Αλεχάντρο Ινιαρίτου έγινε ο τρίτος σκηνοθέτης που κερδίζει δυο συνεχόμενα Όσκαρ Σκηνοθεσίας στην ιστορία του θεσμού

Πάμε τώρα στις βραβεύσεις. Το “Spotlight. Όλα στο Φως” έκανε, όπως είπαμε και προηγουμένως, τη μεγάλη έκπληξη κερδίζοντας το Όσκαρ Καλύτερης Ταινίας, κλέβοντας το μεγάλο βραβείο πάνω στο νήμα από το φαβορί “Η Επιστροφή”. Το δημοσιογραφικό θρίλερ του Τομ Μακάρθι έφυγε από το Dolby Theater με μόλις ένα ακόμη αγαλματίδιο, αυτό για του Πρωτότυπου Σεναρίου. Το “Spotlight. Όλα στο Φως” γίνεται η πρώτη ταινία μετά το 1952 και το “Όγδοο Θαύμα” του Σεσίλ ντε Μιλ που κερδίζει τη μεγάλη κατηγορία της Καλύτερης Ταινίας, έχοντας συγκεντρώσει συνολικά δυο Όσκαρ. Αυτό νομίζω ότι λέει πολλά για το μέγεθος της έκπληξης.

Τώρα, την “Επιστροφή” κάθε άλλο παρά ηττημένη μπορείς να την πεις. Ο Αλεχάντρο Ινιαρίτου έγινε ο τρίτος σκηνοθέτης που κερδίζει δυο συνεχόμενα Όσκαρ Σκηνοθεσίας στην ιστορία του θεσμού, ενώ η πρώτη βράβευση του Λεονάρντο Ντι Κάπριο από την Ακαδημία είναι ένα ιστορικό κινηματογραφικό γεγονός. Επίσης, ο Διευθυντής Φωτογραφίας της ταινίας Εμάνουελ Λουμπέζκι έγινε ο πρώτος που κατακτά τρία συνεχόμενα αγαλματίδια στη συγκεκριμένη κατηγορία. Τρία βραβεία με ιστορικά ρεκόρ για την “Επιστροφή”.

Το “Mad Max: Ο Δρόμος της Όργής” ήταν ένας από τους νικητές της βραδιάς συγκεντρώνοντας έξι συνολικά βραβεία, όλα τους στις τεχνικές κατηγορίες. Ένας μικρός θρίαμβος για τον Τζορτζ Μίλερ και το προσωπικό του όραμα. Η βράβευση του Ένιο Μορικόνε είναι η οσκαρική δικαίωση για έναν συνθέτη που επηρέασε όσο λίγοι τη μουσική στην 7η Τέχνη. Τώρα, η αναπάντεχη ήττα του Σιλβέστερ Σταλόνε στην κατηγορία του Β' Αντρικού Ρόλου, μας προϊδέασε ότι η 88η απονομή των Όσκαρ θα έχει εκπλήξεις. Ο εξαιρετικός Μαρκ Ράιλανς («Η Γέφυρα των Κατασκόπων») έριξε στο καναβάτσο τον Σλάι σε μια από τις μεγαλύτερες οσκαρικές ανατροπές των τελευταίων χρόνων. Επίσης, η βράβευση του “Από Μηχανής” στην κατηγορία των Ειδικών Εφέ ήταν ένα ηχηρό χτύπημα για το πανάκριβο “Star Wars: Η Δύναμη Ξυπνάει” που μπορεί να κέρδισε τη μάχη του box office, αλλά έχασε κατά κράτος την οσκαρική.

Διαβάστε παρακάτω τους νικητές των 88ων Όσκαρ ανά κατηγορία.

Οι νικητές των 88ων Όσκαρ

Καλύτερη Ταινία
Spotlight. Όλα στο Φως

Σκηνοθεσία
Αλεχάντρο Ινιάριτου («Η Επιστροφή» )

Α΄ Αντρικός Ρόλος
Λεονάρντο Ντι Κάπριο («Η Επιστροφή» )

Α' Γυναικείος Ρόλος
Μπρι Λάρσον («Το Δωμάτιο» )

Β’ Αντρικός Ρόλος
Μαρκ Ράιλανς («Η Γέφυρα των Κατασκόπων»)

Β' Γυναικείος Ρόλος
Αλίσια Βικάντερ («Το Κορίτσι από τη Δανία» )

Πρωτότυπο Σενάριο
Τζος Σίνγκερ, Τομ ΜακΚάρθι («Spotlight» )

Διασκευασμένο Σενάριο
Άνταμ Μακ Κέι και Τσάρλς Ράντολφ («Το Μεγάλο Σορτάρισμα» )

Animation
Τα Μυαλά Που Κουβαλάς

Ξενόγλωσση Ταινία
«Ο Γιος του Σαούλ» του Λάσλο Νέμες

Ντοκιμαντέρ
«Amy: Το Κορίτσι Πίσω από το Όνομα» του Ασίφ Καπάντια

Μουσική
Ένιο Μορικόνε («Οι Μισητοί Οκτώ» )

Τραγούδι
«Writing’s On The Wall» («Spectre» )

Φωτογραφία
«Η Επιστροφή», Εμάνουελ Λουμπέσκι

Μοντάζ
«Mad Max: Ο Δρόμος της Οργής», Μάργκαρετ Σίξελ

Σκηνικά
«Mad Max: Ο Δρόμος της Οργής», Κόλιν Γκίμπσον, Λίζα Τόμσον

Κοστούμια
«Mad Max: Ο Δρόμος της Οργής», Τζένι Μπίβαν

Μέικ-Απ
«Mad Max: Ο Δρόμος της Οργής», Λέσλι Βάντερβαλτ, Έλκα Βαρντέγκα, Ντέμιαν Μάρτιν

Οπτικά Εφέ
«Από Μηχανής», Άντριου Γουάιτχαρστ, Πολ Νόρις, Μαρκ Άρντινγκτον, Σάρα Μπένετ

Ηχητικό Μιξάζ
«Mad Max: Ο Δρόμος της Οργής», Κρις Τζένκινς, Γκρεγκ Ράντλοφ, Μπεν Όσμο

Ηχητικό Μοντάζ
«Mad Max: Ο Δρόμος της Οργής», Μαρκ Μανγκίνι, Ντέιβιντ Γουάιτ

Ταινία Μικρού Μήκους
«Stutterer» των Μπέντζαμιν Κλίρι and Σερένα Άρμιταζ

Animation Μικρού Μήκους
«Bear Story» των Γκάμπριελ Οσόριο και Πάτο Εσκάλα

Ντοκιμαντέρ Μικρού Μήκους
«A Girl in the River: The Price of Forgiveness» της Σαρμίν Ομπέιντ-Σινουά

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Σινεμά

Ο "Κασκαντέρ" και ο ακαταμάχητα κωμικός Ράιαν Γκόσλινγκ

Μετά την τρομερή επιτυχία της "Barbie", ο χολιγουντιανός σταρ επιστρέφει σε ένα ρόλο που μας θυμίζει τη μοναδική ικανότητά του να παραδίδει κωμικές ερμηνείες που συνδυάζουν τις κοφτερές ατάκες, τον αυτοσαρκασμό και την κανονικοποίηση της εύθραυστης αρρενωπότητας.

ΓΡΑΦΕΙ: ΓΙΑΝΝΗς ΚΑΝΤΕΑ-ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟς
02/05/2024

Ο Κασκαντέρ

Χιούμορ και δράση συνδυάζονται σε ένα κωμικό νεονουάρ με ξέφρενη παρωδιακή διάθεση. Άκρως κινηματογραφόφιλο και μεταμοντέρνα ευρηματικό, όσο και χαοτικά ανοικονόμητο.

Στον Ιστό του Τρόμου

Καλοκουρδισμένο, κλειστοφοβικό θρίλερ γεμάτο σασπένς, ένταση και ανατριχίλες, στο οποίο υπάρχει χώρος και μια ευθεία κοινωνικοπολιτική αλληγορία.

Γκάρφιλντ: Γάτος με Πέταλα

Το reboot των αστείων κατορθωμάτων του πιο cool σινε-γάτου ξεκινάει σαν ατακαριστή, μπριόζα κωμωδία καταστάσεων, για να εξελιχθεί σε μια ευρηματικότατη, αγωνιώδη και ξεκαρδιστική "Επικίνδυνη Αποστολή".

Το Χρώμα του Ροδιού

Ένα από τα διαχρονικά αριστουργήματα του ποιητικού σινεμά, το οποίο δημιουργεί ένα μεθυστικών αισθήσεων και συναρπαστικών συναισθημάτων κόσμο (ο αρμένικος πολιτισμός) χάρη στη δύναμη της καθαρής εικόνας.

Επιτέλους όλοι πια μιλάνε για τον Νίκο Παπατάκη

Το Cinobo παρουσιάζει τη φιλμογραφία του ασύγκριτου σκηνοθέτη στην πλατφόρμα του δίνοντας πρόσβαση σε ένα πολύτιμο και εν πολλοίς υποτιμημένο έργο.

Οι 16 Ίριδες που διεκδικεί η "Φόνισσα" ήρθαν νομοτελειακά

Στις υποψηφιότητες της Ελληνικής Ακαδημίας Κινηματογράφου αποτυπώνεται η επιτυχία της ποιοτικής διασκευής της Εύας Νάθενα.