Γαλιλαίος

2,5

Διασκευή του βιογραφικού θεατρικού του Μπέρτολτ Μπρεχτ με all star british cast, στo πλαίσιο του κινηματογραφικού πρότζεκτ «American Film Theatre».

Γαλιλαίος

Διασκευή του βιογραφικού θεατρικού του Μπέρτολτ Μπρεχτ με all star british cast, στo πλαίσιο του κινηματογραφικού πρότζεκτ «American Film Theatre».

Γαλιλαίος - εικόνα 1

Στo πλαίσιo του πρότζεκτ «American Film Theatre» του παραγωγού Έλι Λαντάου, όπου στην τριετία 1973-75 μια σειρά κλασικών θεατρικών έργων «μεταφράστηκαν κινηματογραφικά» από επώνυμους πρωταγωνιστές και δημιουργούς (ανάμεσά τους τα «Ο παγοπώλης έρχεται», «Ευαίσθητη ισορροπία» και «Οι τρεις αδελφές» από τους Τζον Φρανκενχάιμερ, Τόνι Ρίτσαρντσον και Λόρενς Ολίβιε, αντίστοιχα), το μέλος της μακαρθικής Μαύρης Λίστας Τζόζεφ Λόουζι («Ο Υπηρέτης», «Ο Μεσάζων») σκηνοθετεί τη ζωή και το έργο του Ιταλού αστρονόμου Γκαλιλέο Γκαλιλέι. Τον πρωτοσυναντάμε ως καθηγητή στο πανεπιστήμιο της Πάδοβας το 1609, όταν και ανακοινώνει την ανακάλυψη του τηλεσκοπίου.

Ακολουθούν πολλές ακόμα, όπως αυτές των δορυφόρων του Δία ή των ηλιακών κηλίδων, με κυρίαρχη την απόδειξη της θεωρίας του Κοπέρνικου πως η Γη περιστρέφεται γύρω από τον Ήλιο και συνεπώς δεν είναι το ακίνητο κέντρο του σύμπαντος. Κάτι που θα τον φέρει σε σύγκρουση με την Καθολική Εκκλησία, η οποία θα τον κατηγορήσει, αλλά και τιμωρήσει, για αιρετική διδασκαλία το 1633. Πρόκειται για μια δυναμική διασκευή του βιογραφικού θεατρικού του Μπέρτολτ Μπρεχτ με all star british cast (σε μικρούς ρόλους συναντάμε ανάμεσα σ’ άλλους τους Τζον Γκίλγουντ, Μάργκαρετ Λέιτον και Πάτρικ Μαγκί), βασισμένο εν πολλοίς στο ανέβασμα των Λόουζι και Μπρεχτ το 1947 στο Λος Άντζελες, με πρωταγωνιστή τον Τσαρλς Λότον.

Εδώ, η αντίστοιχη επιλογή του Τοπόλ («Ο Βιολιστής στη Στέγη») αποδεικνύεται μάλλον ακατάλληλη και η αποστασιοποιημένη ματιά του σκηνοθέτη αφήνει ανάμεικτες εντυπώσεις. Η ανάδειξη της θεατρικότητας από την ίδια την ταινία, για παράδειγμα, δεν είναι πάντα λειτουργική, τόσο όμως η πολιτική αλληγορία όσο και τα ερωτήματα περί ηθικής ευθύνης και επιστήμης παραμένουν σαφή, αιχμηρά και διαχρονικά.

ΗΠΑ., Μ. Βρετανία. 1975. Διάρκεια: 145΄. Διανομή: NEW STAR.

Περισσότερες πληροφορίες

Γαλιλαίος

Galileo
2,5
  • Δραματική
  • 1974
  • Διάρκεια: 145 '
  • Τζόζεφ Λόουζι

Η ζωή και το έργο του Ιταλού αστρονόμου Γκαλιλέο Γκαλιλέι από το 1609 και την ανακάλυψη του τηλεσκοίπου ως τις διώξεις του για αιρετική διδασκαλία τη δεκαετία του 1630.

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Σινεμά

Έρχεται το 8ο Φεστιβάλ Ισπανόφωνου Κινηματογράφου

Ανακαλύψτε τις πρώτες ταινίες που ανακοίνωσε η πληθωρική διοργάνωση.

ΓΡΑΦΕΙ: ΓΙΑΝΝΗς ΚΑΝΤΕΑ-ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟς
02/05/2024

Ο "Κασκαντέρ" και ο ακαταμάχητα κωμικός Ράιαν Γκόσλινγκ

Μετά την τρομερή επιτυχία της "Barbie", ο χολιγουντιανός σταρ επιστρέφει σε ένα ρόλο που μας θυμίζει τη μοναδική ικανότητά του να παραδίδει κωμικές ερμηνείες που συνδυάζουν τις κοφτερές ατάκες, τον αυτοσαρκασμό και την κανονικοποίηση της εύθραυστης αρρενωπότητας.

Ο Κασκαντέρ

Χιούμορ και δράση συνδυάζονται σε ένα κωμικό νεονουάρ με ξέφρενη παρωδιακή διάθεση. Άκρως κινηματογραφόφιλο και μεταμοντέρνα ευρηματικό, όσο και χαοτικά ανοικονόμητο.

Στον Ιστό του Τρόμου

Καλοκουρδισμένο, κλειστοφοβικό θρίλερ γεμάτο σασπένς, ένταση και ανατριχίλες, στο οποίο υπάρχει χώρος και μια ευθεία κοινωνικοπολιτική αλληγορία.

Γκάρφιλντ: Γάτος με Πέταλα

Το reboot των αστείων κατορθωμάτων του πιο cool σινε-γάτου ξεκινάει σαν ατακαριστή, μπριόζα κωμωδία καταστάσεων, για να εξελιχθεί σε μια ευρηματικότατη, αγωνιώδη και ξεκαρδιστική "Επικίνδυνη Αποστολή".

Το Χρώμα του Ροδιού

Ένα από τα διαχρονικά αριστουργήματα του ποιητικού σινεμά, το οποίο δημιουργεί ένα μεθυστικών αισθήσεων και συναρπαστικών συναισθημάτων κόσμο (ο αρμένικος πολιτισμός) χάρη στη δύναμη της καθαρής εικόνας.

Επιτέλους όλοι πια μιλάνε για τον Νίκο Παπατάκη

Το Cinobo παρουσιάζει τη φιλμογραφία του ασύγκριτου σκηνοθέτη στην πλατφόρμα του δίνοντας πρόσβαση σε ένα πολύτιμο και εν πολλοίς υποτιμημένο έργο.