Η προ-οσκαρική περίοδος δεν ορίζεται με ΦΕΚ –όπως για παράδειγμα η κυνηγητική στην Ελλάδα-, αλλά σίγουρα μόλις ξεκινήσουν οι αμερικανικές ενώσεις να δημοσιεύουν τις πρώτες λίστες με τα καλύτερα της χρονιάς, οι πάντες γνωρίζουν ότι έχει ανάψει το οσκαρικό παιχνίδι.
Για παράδειγμα, η ανακοίνωση των βραβείων της Ένωσης Κριτικών του Λος Άντζελες (μια από τις μεγαλύτερες στις Η.Π.Α.) την Κυριακή 6/12, έδωσε άμεσα τροφή στην οσκαρική κουβέντα. Η απόφαση να ανακηρύξουν το «Spotlight» (ένα βιογραφικό δράμα που εξιστορεί την αποκάλυψη από μια ομάδα δημοσιογράφων της Boston Globe ενός σκανδάλου παιδοφιλίας μέσα στους κύκλους της καθολικής εκκλησίας) ως καλύτερη ταινία της χρονιάς, ενδυνάμωσε ακόμη περισσότερο την ούτως ή άλλως υψηλή οσκαρική δυναμική της ταινίας. Μάλιστα, το φιλμ του Τομ Μακάρθι ταιριάζει απόλυτα με τον ομπαμικό αέρα δημοκρατικότητας που φυσά αυτήν τη στιγμή στο Χόλιγουντ (άρα και στην Ακαδημία), αλλά επίσης και με τον αγώνα που δίνουν τα Μ.Μ.Ε. παγκοσμίως για να ξανακερδίσουν την χαμένη τους αξιοπιστία μέσω κάποιων ηρωικών στιγμών.
Επιπλέον, οι κριτικοί του Λος Άντζελες επέλεξαν το «Mad Max: Ο Δρόμος της Οργής» ως δεύτερη καλύτερη ταινία και τον δημιουργό της Τζορτζ Μίλερ ως καλύτερο σκηνοθέτη του 2015, επιβεβαιώνοντας την πεποίθηση ότι η δυστοπική περιπέτεια θα μαζέψει αναπάντεχα πολλές οσκαρικές υποψηφιότητες. Στις ερμηνείες, τώρα, ο Μάικλ Φασμπέντερ ξεχώρισε στις πρώτες αντρικές ερμηνείες ως Στιβ Τζομπς (δεύτερος ο Γκέζα Ρέριγκ του «Γιού του Σαούλ» σε μια άκρως σινεφιλική επιλογή), ενώ το Α’ Γυναικείο πήγε στην Αγγλίδα ντίβα Σαρλότ Ράμπλινγκ («45 Χρόνια»).
Λίγες ώρες νωρίτερα, η Ένωση Κριτικών της Βοστόνης έδινε τις δικές της διακρίσεις: Το «Spotlight» πήρε και εκεί τον τίτλο της καλύτερης ταινίας (αλίμονο, οι συντοπίτες της Boston Globe πρωταγωνιστούν…), ενώ ο Τοντ Χέινς είναι αυτός που πήρε το βραβείο Kαλύτερης Sκηνοθεσίας για το «Carol». Στις ερμηνείες έδωσαν εξ’ ημισείας το Α’ Αντρικό στους Πολ Ντάνο («Love & Mercy») και Λεονάρντο ντι Κάπριο («Η Επιστροφή») –ακλόνητο οσκαρικό φαβορί φέτος-, ενώ η Σαρλότ Ράμπλινγκ μετά το Λος Άντζελες κατέκτησε και την Βοστόνη υποχρεώνοντας τους πάντες να την υπολογίζουν στην οσκαρική κούρσα.
Να θυμίσουμε ότι τις προηγούμενες μέρες, η Ένωση των νεοϋορκέζων κριτικών (η πιο αρτ κοινότητα της χώρας), ξεχώρισε τα καλύτερα της χρονιάς, με το στιλιζαρισμένο λεσβιακό δράμα του Τοντ Χέινς «Carol» να θριαμβεύει, κερδίζοντας τα βραβεία Καλύτερης Ταινίας, Σκηνοθεσίας, Σεναρίου και Φωτογραφίας…
Παρακάτω ακολουθούν αναλυτικά τα βραβεία των ενώσεων Λος Άντζελες και Βοστόνης, Νέας Υόρκης. Καλό θα είναι να πούμε και τις ημερομηνίες των βαριών οσκαρικών χαρτιών στη χώρα μας: «Η Επιστοφή» του Αλεχάντρο Γκονζάλες Ινιαρίτου κυκλοφορεί στις 21 Ιανουαρίου 2016, όπως και το «Steve Jobs» του Ντάνι Μπόιλ, ενώ το μέγιστο φαβορί «Spotlight» του Τομ ΜακΚάρθι στις 11 Φεβρουαρίου.
Τα βραβεία της Ένωσης Κριτικών Λος Άντζελες
Καλύτερη Ταινία: «Spotlight» - Τομ ΜακΚάρθι (2η θέση: «Mad Max: Ο Δρόμος της Οργής»)
Σκηνοθεσία: Τζορτζ Μίλερ - «Mad Max: Ο Δρόμος της Οργής» (2η θέση: Τοντ Χέινς - «Carol»)
Ά Αντρικός: Μάικλ Φασμπέντερ - «Steve Jobs» (2η θέση: Γκέζα Ρέριγκ - «Γιος του Σαούλ»)
Α’ Γυναικείος: Σάρλοτ Ράμπλινγκ - «45 Χρόνια» (2η θέση: Σίρσα Ρόναν - «Brooklyn»)
B' Ανδρικός: Μάικλ Σάνον - «99 Σπίτια» (2η θέση: Μαρκ Ράιλανς «Γέφυρα των Κατασκόπων»)
B' Γυναικείος: Αλίσια Βικάντερ - «Ex Machina» (2η θέση: Κρίστεν Στιούαρτ για το «Τα Σύννεφα του Σιλς Μαρία»)
Σενάριο: Τζος Σίνγκερ και Τομ ΜακΚάρθι - «Spotlight» (2η θέση: Τσάρλι Κάουφμαν - «Anomalisa»)
Animation: «Anomalisa» - Τσάρλι Κάουφμαν (2η θέση: «Τα Μυαλά που Κουβαλάς» - Πίτ Ντόκτερ)
Ξενόγλωσση Ταινία: «Ο Γιος του Σαούλ» - Λάζλο Νέμες (2η θέση: «Η Φυλή» - Μιροσλάβ Σλαμποσπίτσκι)
Ντοκιμαντέρ: «Amy: Το Κορίτσι Πίσω Από το Όνομα» - Ασίφ Καπάντια (2η θέση: «The Look of Silence» του Τζόσουα Οπενχάιμερ)
Μοντάζ: Χανκ Κόργουιν - «The Big Short» (2η θέση: Μάργκαρετ Σίξελ - «Mad Max: Ο Δρόμος της Οργής»)
Διεύθυνση Φωτογραφίας: Τζον Σιλ - «Mad Max: Ο Δρόμος της Οργής» (2η θέση: Εντ Λάχμαν - «Carol»)
Σκηνογραφία: Κόλιν Γκίμπσον - «Mad Max: Ο Δρόμος της Οργής» (2η θέση: Τζούντι Μπέκερ - «Carol»)
Μουσική: Κάρτερ Μπέργουελ - «Carol» & «Anomalisa» (2η θέση: Ένιο Μορικόνε για το «The Hateful Eight»)
Τα βραβεία της Ένωσης Κριτικών Βοστόνης
Καλύτερη Ταινία: «Spotlight»
Α' Αντρικός: (ισοψηφία) Πολ Ντάνο - «Love & Mercy» και Λεονάρντο Ντι Κάπριο - «Η Επιστροφή»
Α' Γυναικείος: Σαρλότ Ράμπλινγκ - «45 Χρόνια»
Β' Αντρικός: Μαρκ Ράιλανς - «Η Γέφυρα των Κατασκόπων»
Β' Γυναικείος: Κρίστεν Στίουαρτ - «Τα Σύννεφα του Σιλς Μαρία»
Σκηνοθεσία: Τοντ Χέινς - «Carol»
Σενάριο: Τζος Σίνγκερ και Τομ ΜακΚάρθι - «Spotlight»
Διεύθυνση Φωτογραφίας: Εντ Λάχμαν - «Carol»
Ντοκιμαντέρ: «Amy: Το Κορίτσι Πίσω Από το Όνομα» του Ασίφ Καπάντια
Ξενόγλωσση Ταινία: «The Look of Silence» του Τζόσουα Οπενχάιμερ
Animation: (ισοψηφία) «Anomalisa» & «Τα Μυαλά που Κουβαλάς»
Μοντάζ: Μάργκαρετ Σίξελ - «Mad Max: Ο Δρόμος της Οργής»
Πρωτοεμφανιζόμενος Σκηνοθέτης: Μάριελ Χέλερ («The Diary Of A Teenage Girl»)
Συνολικής Ερμηνείας: «Spotlight»
Μουσική: «Love & Mercy»
Τα βραβεία της Ένωσης Κριτικών Νέας Υόρκης
Καλύτερη Ταινία: «Carol» - Τοντ Χέινς
Σκηνοθεσία: Τοντ Χέινς - «Carol»
Α’ Γυναικείος: Σίρσα Ρόναν - «Brooklyn»
Α’ Αντρικός: Μάικλ Κίτον - «Spotlight»
Β' Γυναικείος: Κρίστεν Στίουαρτ - Τα Σύννεφα του Σιλς Μαρία Καλύτερος
Β' Ανδρικός: Μαρκ Ράιλανς - «Η Γέφυρα των Κατασκόπων»
Σενάριο: Φίλις Νέιγκι - «Carol» Διεύθυνση
Διεύθυνση Φωτογραφίας: Εντ Λάχμαν - «Carol»
Animation: «Τα Μυαλά που Κουβαλάς»
Ξενόγλωσση Ταινία: «Τιμπουκτού» - Αμπντεραμάν Σισακό
Ντοκιμαντέρ: «In Jackson Heights» Καλύτερη
Πρώτη Ταινία: «Ο Γιος του Σαούλ» - Λάζλο Νέμες