Διακοπές στη Βενετία

3,5

Μια κοσμοπολίτικη και οπτικά γοητευτική εκδοχή της «Σύντομης Συνάντησης» του ίδιου σκηνοθέτη. Τρυφερή όσο και γλυκόπικρη, ήταν υποψήφια για Όσκαρ σκηνοθεσίας και πρώτου γυναικείου ρόλου.

Διακοπές στη Βενετία

Η Τζέιν, μια μοναχική Αμερικανίδα, φτάνει για διακοπές στη Βενετία. Με συντροφιά μια κάμερα περιπλανιέται στην πόλη, όπου γνωρίζει τον Ρενάτο, έναν γοητευτικό έμπορο ο οποίος τη φλερτάρει. Ερωτευμένη κι έτοιμη να υποκύψει, μαθαίνει πως εκείνος είναι παντρεμένος. Μια κοσμοπολίτικη και οπτικά γοητευτική εκδοχή της «Σύντομης Συνάντησης» του ίδιου σκηνοθέτη. Τρυφερή όσο και γλυκόπικρη, ήταν υποψήφια για Όσκαρ σκηνοθεσίας και πρώτου γυναικείου ρόλου.

Διακοπές στη Βενετία - εικόνα 1

Δύο χρόνια πριν από τη «Γέφυρα του Ποταμού Κβάι», ο Ντέιβιντ Λιν («Ο Λόρενς της Αραβίας», «Δόκτωρ Ζιβάγκο») φεύγει για πρώτη φορά μακριά από τη Μ. Βρετανία, επιλέγοντας τη Βενετία για μια πιο κοσμοπολίτικη και πιο ανάλαφρη παραλλαγή της αριστουργηματικής του «Σύντομης Συνάντησης». Διασκευάζοντας ένα θεατρικό του Άρθουρ Λόρεντς (συγγραφέας του «West Side Story» και σεναριογράφος του «Τα Καλύτερά μας Χρόνια» και της «Θηλιάς» του Χίτσκοκ), ακολουθεί την Τζέιν, μια μοναχική 45άρα Αμερικανίδα, η οποία φτάνει για διακοπές στη Βενετία, πράγμα που ονειρευόταν χρόνια.

Με συντροφιά μια κάμερα, περιπλανιέται ανάμεσα στα κανάλια της πολύβουης, γραφικής πόλης (κινηματογραφημένη σε μαγευτικό Technicolor), όπου γνωρίζει τον Ρενάτο, έναν γοητευτικό έμπορο αντικών ο οποίος τη φλερτάρει. Ερωτευμένη κι έτοιμη να υποκύψει, μαθαίνει ξαφνικά πως εκείνος είναι παντρεμένος. Η Κάθριν Χέμπορν, εδώ στην έκτη οσκαρική της υποψηφιότητα, είναι αξεπέραστη ως συναισθηματική, ανέραστη όσο και πεισματάρα γυναίκα που αναζητά στη ζωή έναν έρωτα που να της αξίζει. Ο Ντέιβιντ Λιν, και αυτός οσκαρικός υποψήφιος ως σκηνοθέτης, της πασάρει έναν τυπικό Λατίνο εραστή, αντιπαραθέτοντας έτσι την ηθικοπλαστική λογική με το εφήμερο πάθος και την ανώδυνη πνευματική με την άμεσα σωματική απόλαυση.

Με μια αδιόρατα ειρωνική, διασκεδαστική όσο και μελαγχολική κομψότητα, απόλυτα συνυφασμένη με τον ’50s τρόπο με τον οποίο η άλλη πλευρά του Ατλαντικού εξιδανίκευε μεταπολεμικά τη ρομαντική Ευρώπη (στην επόμενη δεκαετία τα ηνία παίρνει το υπαρξιστικό Παρίσι). Χαρακτηριστική λεπτομέρεια ότι όλοι οι Αμερικανοί τουρίστες της ταινίας φωτογραφίζουν ή αγοράζουν διαρκώς αναμνηστικά, θέλοντας οπωσδήποτε «να πάρουν κάτι μαζί τους», ενώ οι ντόπιοι είναι απόλυτα πρόθυμοι να προσφέρουν – συμβολικά ακόμη και μια γαρδένια.

Μ. Βρετανία, ΗΠΑ. 1955. Διάρκεια: 100΄. Διανομή: ΣΠΕΝΤΖΟΣ FILM, SEVEN FILMS.

Περισσότερες πληροφορίες

Διακοπές στη Βενετία

Summertime
3,5
  • Κομεντί
  • 1955
  • Διάρκεια: 99 '
  • Ντέιβιντ Λιν

Η Τζέιν, μια μοναχική Αμερικανίδα, φτάνει για διακοπές στη Βενετία. Με συντροφιά μια κάμερα περιπλανιέται στην πόλη, όπου γνωρίζει τον Ρενάτο, έναν γοητευτικό έμπορο ο οποίος τη φλερτάρει. Ερωτευμένη κι έτοιμη να υποκύψει, μαθαίνει πως εκείνος είναι παντρεμένος.

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Σινεμά

Ο Κασκαντέρ

Χιούμορ και δράση συνδυάζονται σε ένα κωμικό νεονουάρ με ξέφρενη παρωδιακή διάθεση. Άκρως κινηματογραφόφιλο και μεταμοντέρνα ευρηματικό, όσο και χαοτικά ανοικονόμητο.

ΓΡΑΦΕΙ: ΧΡΗΣΤΟς ΜΗΤΣΗς
02/05/2024

Στον Ιστό του Τρόμου

Καλοκουρδισμένο, κλειστοφοβικό θρίλερ γεμάτο σασπένς, ένταση και ανατριχίλες, στο οποίο υπάρχει χώρος και μια ευθεία κοινωνικοπολιτική αλληγορία.

Γκάρφιλντ: Γάτος με Πέταλα

Το reboot των αστείων κατορθωμάτων του πιο cool σινε-γάτου ξεκινάει σαν ατακαριστή, μπριόζα κωμωδία καταστάσεων, για να εξελιχθεί σε μια ευρηματικότατη, αγωνιώδη και ξεκαρδιστική "Επικίνδυνη Αποστολή".

Το Χρώμα του Ροδιού

Ένα από τα διαχρονικά αριστουργήματα του ποιητικού σινεμά, το οποίο δημιουργεί ένα μεθυστικών αισθήσεων και συναρπαστικών συναισθημάτων κόσμο (ο αρμένικος πολιτισμός) χάρη στη δύναμη της καθαρής εικόνας.

Επιτέλους όλοι πια μιλάνε για τον Νίκο Παπατάκη

Το Cinobo παρουσιάζει τη φιλμογραφία του ασύγκριτου σκηνοθέτη στην πλατφόρμα του δίνοντας πρόσβαση σε ένα πολύτιμο και εν πολλοίς υποτιμημένο έργο.

Οι 16 Ίριδες που διεκδικεί η "Φόνισσα" ήρθαν νομοτελειακά

Στις υποψηφιότητες της Ελληνικής Ακαδημίας Κινηματογράφου αποτυπώνεται η επιτυχία της ποιοτικής διασκευής της Εύας Νάθενα.

Η σχέση του συγγραφέα Πολ Όστερ με τον κινηματογράφο

Θυμόμαστε τα βιβλία του εμβληματικού συγγραφέα που έγιναν ταινίες αλλά και τα φιλμ που ο ίδιος σκηνοθέτησε.