Ο Άνθρωπος Από τη Μασσαλία

2

Γουέστερν «αντηχήσεις» σε μια ρεαλιστική, αλλά αφηγηματικά διστακτική αστυνομική περιπέτεια του παλιού καιρού.

Ο Άνθρωπος Από τη Μασσαλία

Γουέστερν «αντηχήσεις» σε μια ρεαλιστική, αλλά αφηγηματικά διστακτική αστυνομική περιπέτεια του παλιού καιρού, η οποία αργεί απελπιστικά να αποκτήσει δραματικό (και θεαματικό) ενδιαφέρον.

Ο Άνθρωπος Από τη Μασσαλία - εικόνα 1

Στον βραβευμένο με 5 Όσκαρ «Άνθρωπο Από τη Γαλλία» («The French Connection») του 1971 ο Νεοϋορκέζος αστυνόμος «Ποπάι» Ντόιλ­ προσπαθούσε να εξαρθρώσει το κύκλωμα ενός Γάλλου μεγαλεμπόρου ναρκωτικών, τον οποίο στο σίκουελ του 1975 θα κυνηγήσει μέχρι τη Μασσαλία, όπου τελικά θα τον εξοντώσει. Το French Connection ήταν πράγματι μια σπείρα παγκόσμιας διακίνησης ναρκωτικών που έδρασε στη γαλλική μεγαλούπολη του Νότου τη δεκαετία του ’70, στα μέσα της οποίας μας μεταφέρει η βασισμένη σε αληθινά πρόσωπα και γεγο­νότα ταινία του Σεντρίκ Χιμένεζ (του πρωτότυπου πολιτικού θρίλερ «Aux Yeux de Tous»). Αφεντικό της πόλης είναι ο Τανί Ζαμπά, διακινώντας φορτία τόνων ηρωίνης που φτάνουν στις Ηνωμένες Πολιτείες. Καταφέρνοντας να παραμένει ασύλληπτος από την αστυνομία, κάποια στιγμή θα βρει απέναντί του τον φιλόδοξο ανακριτή Πιερ Μισέλ, ο οποίος βάζει σκοπό της ζωής του να τον κλείσει στη φυλακή.
Η πολυετής μονομαχία των δύο αντρών σκηνοθετείται σαν ένα μοντέρνο γουέστερν από τον ρεαλιστή Χιμένεζ, ο οποίος παίρνει ιδέες από τις γαλλικές αστυνομικές περιπέτειες της εποχής (Ζιοβανί, Λοτνέρ, Βερνέιγ), τον «Άνθρωπο Από τη Γαλλία» φυσικά, τον Σκορσέζε και το πιο πρόσφατο «Υπ’ Αριθμόν 1 Δημόσιος Κίνδυνος» με τον Βενσάν Κασέλ. Το σκηνικό­ που στήνει είναι πειστικό, αλλά με έναν παράξενο τρόπο δραματικά­ αποστασιοποιημένο, σαν η κάμερα­ να καταγράφει κάτι που την αφορά­ ελάχιστα. Ακόμη και το σενάριο αργεί να ρίξει στην πλοκή την (ενδιαφέρουσα) ιδέα της πολιτικής διαφθοράς, με την ταινία να ζεσταίνεται όταν κοντεύει σχεδόν να τελειώσει. Τουλάχιστον αυτό το κάνει με ένα θλιμμένα συγκινητικό τρόπο που παραλληλίζει έντεχνα τις πορείες σύγκρουσης των δύο ηρώων της, δυναμικά ερμηνευμένων από τους Ντιζαρντέν και Λελούς.

Γαλλία. 2014. Διάρκεια: 135΄. Διανομή: ODEON.

Περισσότερες πληροφορίες

Ο Άνθρωπος Από τη Μασσαλία

La French
2
  • Αστυνομική
  • 2014
  • Διάρκεια: 135 '
  • Σέντρικ Χιμένεθ

Ο Τανί Ζαμπά είναι ο αρχηγός της σπείρας που στη δεκαετία του ’70 ελέγχει το εμπόριο ναρκωτικών στη Μασσαλία, με φορτία τόνων ηρωίνης να φτάνουν ως τις Ηνωμένες Πολιτείες. Καταφέρνοντας να παραμένει ασύλληπτος από την αστυνομία, βρίσκει απέναντί του έναν φιλόδοξο ανακριτή, ο οποίος κάνει σκοπό της ζωής του να τον κλείσει φυλακή.

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Σινεμά

Οι ταινίες που ανυπομονούμε να δούμε στις αίθουσες τον Μάιο

Ο καινούριος Λάνθιμος, η "Furiosa" Άνια Τέιλορ-Τζόι και η κινηματογραφική εμφάνιση - έκπληξη της Βίκυς Καγιά προσεχώς στις μαρκίζες των κινηματογράφων.

ΓΡΑΦΕΙ: ΓΙΑΝΝΗς ΚΑΝΤΕΑ-ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟς
04/05/2024

Οι καλύτερες ταινίες που παίζουν τώρα στα σινεμά (1/5-8/5)

Μια λίστα με τις ιδανικότερες προτάσεις για κινηματογραφική έξοδο αυτήν την εβδομάδα.

Έρχεται το 8ο Φεστιβάλ Ισπανόφωνου Κινηματογράφου

Ανακαλύψτε τις πρώτες ταινίες που ανακοίνωσε η πληθωρική διοργάνωση.

Ο "Κασκαντέρ" και ο ακαταμάχητα κωμικός Ράιαν Γκόσλινγκ

Μετά την τρομερή επιτυχία της "Barbie", ο χολιγουντιανός σταρ επιστρέφει σε ένα ρόλο που μας θυμίζει τη μοναδική ικανότητά του να παραδίδει κωμικές ερμηνείες που συνδυάζουν τις κοφτερές ατάκες, τον αυτοσαρκασμό και την κανονικοποίηση της εύθραυστης αρρενωπότητας.

Ο Κασκαντέρ

Χιούμορ και δράση συνδυάζονται σε ένα κωμικό νεονουάρ με ξέφρενη παρωδιακή διάθεση. Άκρως κινηματογραφόφιλο και μεταμοντέρνα ευρηματικό, όσο και χαοτικά ανοικονόμητο.

Στον Ιστό του Τρόμου

Καλοκουρδισμένο, κλειστοφοβικό θρίλερ γεμάτο σασπένς, ένταση και ανατριχίλες, στο οποίο υπάρχει χώρος και μια ευθεία κοινωνικοπολιτική αλληγορία.

Γκάρφιλντ: Γάτος με Πέταλα

Το reboot των αστείων κατορθωμάτων του πιο cool σινε-γάτου ξεκινάει σαν ατακαριστή, μπριόζα κωμωδία καταστάσεων, για να εξελιχθεί σε μια ευρηματικότατη, αγωνιώδη και ξεκαρδιστική "Επικίνδυνη Αποστολή".