Αγαπώντας, Πίνοντας και Τραγουδώντας

2,5

Αργυρή Άρκτος στο Βερολίνο για το κύκνειο άσμα ενός εμβληματικού δημιουργού, ο οποίος διασκευάζει ένα ακόμα θεατρικό του Άλαν Έικμπορν («Smoking/No Smoking», «Προσωπικοί Φόβοι σε Δημόσιους Χώρους») επαναλαμβάνοντας χαριτωμένα τον εαυτό του.

Αγαπώντας, Πίνοντας και Τραγουδώντας

Η ζωή τριών ζευγαριών στην εξοχή του Γιορκσάιρ θα αναστατωθεί όταν πληροφορηθούν πως ο κοινός τους φίλος Ράιλι, ο οποίος συμπεριφερόταν περίεργα τον τελευταίο καιρό, είναι βαριά άρρωστος. Αργυρή Άρκτος στο Βερολίνο για το κύκνειο άσμα ενός εμβληματικού δημιουργού, ο οποίος διασκευάζει ένα ακόμα θεατρικό του Άλαν Έικμπορν («Smoking/No Smoking», «Προσωπικοί Φόβοι σε Δημόσιους Χώρους») επαναλαμβάνοντας χαριτωμένα τον εαυτό του.

Αγαπώντας, Πίνοντας και Τραγουδώντας - εικόνα 1

Έχοντας συμπληρώσει τα 91 χρόνια και πιστός στους ανάλαφρους τόνους της τελευταίας περιόδου του, ο σκηνοθέτης του «Χιροσίμα, Αγάπη μου» κι ένας από τους κορυφαίους δημιουργούς στην κινηματογραφική ιστορία επέλεξε ένα θεατρικό του αγαπημένου του Άλαν Έικμπορν («Smoking/No Smoking», «Προσωπικοί Φόβοι σε Δημόσιους Χώρους») για να μας αποχαιρετήσει οριστικά. Όπως σχεδόν σε όλες τις πρόσφατες ταινίες του, τα όρια της σκηνής και της πραγματικότητας, δηλαδή της τέχνης και της αληθινής ζωής, μπερδεύονται ακόμη μία φορά.
Πρώτα από τους ίδιους­ τους φιλμικούς ήρωες, χομπίστες ηθοποιούς, και ύστερα από τον παιχνιδιάρη Ρενέ, ο οποίος τους στήνει μπροστά από ένα θεατρικό, ψεύτικο σκηνικό που αφαιρεί από το δράμα τους κάθε νατουραλιστική σοβαροφάνεια. Ποιο είναι όμως αυτό το δράμα που βασανίζει τρία μεσήλικα ζευγάρια στην εξοχή του Γιορκσάιρ; Μα η περίεργη τον τελευταίο καιρό συμπεριφορά του κοινού τους φίλου Ράιλι, για τον οποίο μαθαίνουν πως είναι βαριά άρρωστος.

Αγαπώντας, Πίνοντας και Τραγουδώντας - εικόνα 2

Το γεγονός αυτό θα πυροδοτήσει μια σειρά από συναντήσεις και συζητήσεις, μέσα από τις οποίες θα αποκαλυφθούν οι περίπλοκες σχέσεις όλων με τον «αόρατο» Ράιλι – αυτές των γυναικών να στηρίζονται στην ερωτική έλξη κι εκείνες των αντρών στην κρυφή αντιζηλία. Το αντικείμενο του πόθου τους θα παραμείνει όμως απόν και ο Ρενέ θα δει ως σκερτσόζα κωμωδία όλα αυτά τα οποία στην αρχή της κινηματογραφικής καριέρας του εξελίσσονταν σαν υπαρξιακή τραγωδία (η απώλεια, η μνήμη, ο βιωμένος χρόνος, η απωθημένη επιθυμία).
Θεματικές στις οποίες επανέρχεται διαρκώς τον τελευταίο καιρό με παρόμοιο, χαριτωμένο, μα εσωστρεφή τρόπο, ο οποίος περιλαμβάνει πάντα το ίδιο καστ, την ίδια τεχνική αποστασιοποίησης (εδώ μπαίνουν εμβόλιμα και κόμικς σκίτσα του Μπλατς) κι ένα σταθερά ειρωνικό βλέμμα πάνω σε χαρακτήρες και καταστάσεις. Χαρακτήρες οι οποίοι καταφεύγουν στην τέχνη για να εκφράσουν όσα δεν μπορούν στην «τακτοποιημένη», μεσοαστική πραγματικότητά­ τους και (συχνά αποδραματοποιη­μένες) καταστάσεις οι οποίες τους φέρνουν απρόοπτα μπροστά στις κωμικοτραγικές αλήθειες της ζωής.

Γαλλία. 2014. Διάρκεια: 108΄. Διανομή: STRADA FILMS.

Περισσότερες πληροφορίες

Αγαπώντας, Πίνοντας και Τραγουδώντας

Aimer, Boire et Chanter
2,5
  • Κομεντί
  • 2014
  • Διάρκεια: 108 '
  • Αλέν Ρενέ

Η ζωή τριών ζευγαριών στην εξοχή του Γιορκσάιρ θα αναστατωθεί όταν πληροφορηθούν πως ο κοινός τους φίλος Ράιλι, ο οποίος συμπεριφερόταν περίεργα τον τελευταίο καιρό, είναι βαριά άρρωστος.

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Σινεμά

Ο "Κασκαντέρ" και ο ακαταμάχητα κωμικός Ράιαν Γκόσλινγκ

Μετά την τρομερή επιτυχία της "Barbie", ο χολιγουντιανός σταρ επιστρέφει σε ένα ρόλο που μας θυμίζει τη μοναδική ικανότητά του να παραδίδει κωμικές ερμηνείες που συνδυάζουν τις κοφτερές ατάκες, τον αυτοσαρκασμό και την κανονικοποίηση της εύθραυστης αρρενωπότητας.

ΓΡΑΦΕΙ: ΓΙΑΝΝΗς ΚΑΝΤΕΑ-ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟς
02/05/2024

Ο Κασκαντέρ

Χιούμορ και δράση συνδυάζονται σε ένα κωμικό νεονουάρ με ξέφρενη παρωδιακή διάθεση. Άκρως κινηματογραφόφιλο και μεταμοντέρνα ευρηματικό, όσο και χαοτικά ανοικονόμητο.

Στον Ιστό του Τρόμου

Καλοκουρδισμένο, κλειστοφοβικό θρίλερ γεμάτο σασπένς, ένταση και ανατριχίλες, στο οποίο υπάρχει χώρος και μια ευθεία κοινωνικοπολιτική αλληγορία.

Γκάρφιλντ: Γάτος με Πέταλα

Το reboot των αστείων κατορθωμάτων του πιο cool σινε-γάτου ξεκινάει σαν ατακαριστή, μπριόζα κωμωδία καταστάσεων, για να εξελιχθεί σε μια ευρηματικότατη, αγωνιώδη και ξεκαρδιστική "Επικίνδυνη Αποστολή".

Το Χρώμα του Ροδιού

Ένα από τα διαχρονικά αριστουργήματα του ποιητικού σινεμά, το οποίο δημιουργεί ένα μεθυστικών αισθήσεων και συναρπαστικών συναισθημάτων κόσμο (ο αρμένικος πολιτισμός) χάρη στη δύναμη της καθαρής εικόνας.

Επιτέλους όλοι πια μιλάνε για τον Νίκο Παπατάκη

Το Cinobo παρουσιάζει τη φιλμογραφία του ασύγκριτου σκηνοθέτη στην πλατφόρμα του δίνοντας πρόσβαση σε ένα πολύτιμο και εν πολλοίς υποτιμημένο έργο.

Οι 16 Ίριδες που διεκδικεί η "Φόνισσα" ήρθαν νομοτελειακά

Στις υποψηφιότητες της Ελληνικής Ακαδημίας Κινηματογράφου αποτυπώνεται η επιτυχία της ποιοτικής διασκευής της Εύας Νάθενα.