Το «Μικρό Ψάρι» σε ασπρόμαυρες εικόνες

Η έκθεση φωτογραφίας «Ταινίας Περιήγησις» κάνει εγκαίνια αυτήν την Τρίτη 11/11 (8 μ.μ.) στην Ταινιοθήκη­, εξερευνώντας τη μεταμόρφωση των τοπίων και των ­ηθοποιών στην τελευταία ταινία του Γιάννη Οικονομίδη «Το Μικρό Ψάρι».

Το «Μικρό Ψάρι» σε ασπρόμαυρες εικόνες

Η έκθεση φωτογραφίας «Ταινίας Περιήγησις» κάνει εγκαίνια αυτήν την Τρίτη 11/11 (8 μ.μ.) στην Ταινιοθήκη­, εξερευνώντας τη μεταμόρφωση των τοπίων και των ­ηθοποιών στην τελευταία ταινία του Γιάννη Οικονομίδη «Το Μικρό Ψάρι».

Το «Μικρό Ψάρι» σε ασπρόμαυρες εικόνες - εικόνα 1

Μήνας Γιάννη Οικονομίδη είναι αυτός που διανύουμε στην Ταινιοθήκη της Ελλάδος, με δύο events που φέρνουν το ιδιότυπο σινεμά του Έλληνα σκηνοθέτη σε πρώτο πλάνο. Καταρχάς το 8ο Φεστιβάλ Πρωτοποριακού Κινηματογράφου της Αθήνας, που ξεκινά αυτήν την Τετάρτη 12/11 και θα διαρκέσει δύο εβδομάδες, έχει ετοιμάσει ένα αφιέρωμα στο έργο του, παρουσιάζοντας την πλήρη φιλμογραφία του και οργανώνοντας Q&A με τον ίδιο και τους πρωταγωνιστές του Βαγγέλη Μουρίκη, Ερρίκο Λίτση, Κώστα Ξυκομηνό και αρκετούς ακόμη. Μία ημέρα νωρίτερα όμως, την Τρίτη 11/11 (8 μ.μ.), εγκαινιάζεται η φωτογραφική έκθεση «Ταινίας Περιήγησις», μια εικαστική εξερεύνηση των τοπίων και των προσώπων της τελευταίας ταινίας του Οικονομίδη «Το Μικρό Ψάρι», η οποία διαγωνίστηκε για τη Χρυσή Άρκτο στο περασμένο Φεστιβάλ Βερολίνου.

Κινηματογραφική μεταμόρφωση
Η Άννα-Μαρία Χατζηστεφάνου ξεκινά με την έκθεσή της ένα δημιουργικό διάλογο με το «Μικρό Ψάρι» του Έλληνα σκηνοθέτη. Η έμπειρη φωτογράφος κατέγραψε με το φακό της την προσωπική της ματιά πάνω στους σκηνικούς χώρους και τους χαρακτήρες/ηθοποιούς της ταινίας. «Πήγα ελάχιστες φορές στα γυρίσματα, μόνο και μόνο για γνωριστώ με τους ηθοποιούς. Αυτό που ήθελα ήταν να αντιπαραβάλω εικόνες από την προσωπική ζωή των πρωταγωνιστών και παγωμένα κάδρα της ταινίας, ώστε να δείξω τη μεταμόρφωση που προκαλεί η κινηματογραφική κάμερα. Κάποιες φορές­ αυτή είναι μεγάλη και άλλοτε ανεπαίσθητη, όπως στην περίπτωση­ του Βαγγέλη Μουρίκη», λέει η Άννα-Μαρία Χατζηστεφάνου, φανερώνοντας από την αρχή της κουβέντας τον καλλιτεχνικό της σκοπό.
Σε ό,τι αφορά τους σκηνικούς ­χώρους, η φωτογράφος τούς επισκέφθηκε εκτός γυρισμάτων, και μάλιστα σε διαφορετική εποχή, βγάζοντας τα τοπία εκτός κινηματογραφικού περιβάλλοντος, για να επινοήσει με τη σειρά της ένα δικό της κόσμο παράλληλο με αυτόν της ταινίας. Όσο για τα πιο ενδιαφέροντα μέρη γυρισμάτων του «Μικρού Ψαριού», σύμφωνα με την Άν.-Μ. Χατζηστεφάνου, ήταν «σίγουρα η Στοά 850 του Μουσείου Βωξίτη στη Φθιώτιδα, η οποία χρησιμοποιήθηκε για να γυριστεί η σκηνή της τρύπας από όπου θα γινόταν η απόδραση του Λεωνίδα. Εντυπωσιακό σκηνικό είναι και το Ολυμπιακό ­Χωριό, ένας αστικός ιστός απομονωμένος με κάγκελα από τον υπόλοιπο κόσμο».

Το «Μικρό Ψάρι» σε ασπρόμαυρες εικόνες - εικόνα 2

Η έκθεση στο χαρτί
Το φωτογραφικό υλικό της έκθεσης κυκλοφορεί και σε μορφή λευκώματος από τις εκδόσεις Γαβριηλίδη. Μια πολυτελής έκδοση 136 σελίδων, η οποία συνεχίζει στα βιβλιοπωλεία τον καλλιτεχνικό διάλογο τον οποίο πυροδότησε η ταινία του Γιάννη Οικονομίδη.

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Σινεμά

Οι καλύτερες ταινίες που παίζουν τώρα στα σινεμά (1/5-8/5)

Μια λίστα με τις ιδανικότερες προτάσεις για κινηματογραφική έξοδο αυτήν την εβδομάδα.

ΓΡΑΦΕΙ: ΓΙΑΝΝΗς ΚΑΝΤΕΑ-ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟς
03/05/2024

Έρχεται το 8ο Φεστιβάλ Ισπανόφωνου Κινηματογράφου

Ανακαλύψτε τις πρώτες ταινίες που ανακοίνωσε η πληθωρική διοργάνωση.

Ο "Κασκαντέρ" και ο ακαταμάχητα κωμικός Ράιαν Γκόσλινγκ

Μετά την τρομερή επιτυχία της "Barbie", ο χολιγουντιανός σταρ επιστρέφει σε ένα ρόλο που μας θυμίζει τη μοναδική ικανότητά του να παραδίδει κωμικές ερμηνείες που συνδυάζουν τις κοφτερές ατάκες, τον αυτοσαρκασμό και την κανονικοποίηση της εύθραυστης αρρενωπότητας.

Ο Κασκαντέρ

Χιούμορ και δράση συνδυάζονται σε ένα κωμικό νεονουάρ με ξέφρενη παρωδιακή διάθεση. Άκρως κινηματογραφόφιλο και μεταμοντέρνα ευρηματικό, όσο και χαοτικά ανοικονόμητο.

Στον Ιστό του Τρόμου

Καλοκουρδισμένο, κλειστοφοβικό θρίλερ γεμάτο σασπένς, ένταση και ανατριχίλες, στο οποίο υπάρχει χώρος και μια ευθεία κοινωνικοπολιτική αλληγορία.

Γκάρφιλντ: Γάτος με Πέταλα

Το reboot των αστείων κατορθωμάτων του πιο cool σινε-γάτου ξεκινάει σαν ατακαριστή, μπριόζα κωμωδία καταστάσεων, για να εξελιχθεί σε μια ευρηματικότατη, αγωνιώδη και ξεκαρδιστική "Επικίνδυνη Αποστολή".

Το Χρώμα του Ροδιού

Ένα από τα διαχρονικά αριστουργήματα του ποιητικού σινεμά, το οποίο δημιουργεί ένα μεθυστικών αισθήσεων και συναρπαστικών συναισθημάτων κόσμο (ο αρμένικος πολιτισμός) χάρη στη δύναμη της καθαρής εικόνας.