Στο Σκοτάδι

1,5

Ψυχολογικό δράμα με θριλερίστικο άγγιγμα, του οποίου η υποβλητική ατμόσφαιρα δεν υποστηρίζεται από το εσωστρεφές, αυτάρεσκα μπερδεμένο κι εξυπνακίστικο σενάριο.

Στο Σκοτάδι

Έχοντας χάσει την όρασή της, η Ίνγκριντ απομονώνεται σπίτι της και αποξενώνεται όλο και περισσότερο από τον άντρα της, ο οποίος μοιάζει αδύναμος να τη βοηθήσει. Παραδομένη στις σκέψεις της, αρχίζει να αναρωτιέται για πράγματα τα οποία βρίσκονται στο όριο πραγματικότητας και φαντασίας. Ψυχολογικό δράμα με θριλερίστικο άγγιγμα, του οποίου η υποβλητική ατμόσφαιρα δεν υποστηρίζεται από το εσωστρεφές, αυτάρεσκα μπερδεμένο κι εξυπνακίστικο σενάριο.

Στο Σκοτάδι - εικόνα 1

Έχοντας εντυπωσιακά διαπιστευτήρια ως σεναριογράφος («Reprise» και «Όσλο, 31 Αυγούστου» του Γιόακιμ Τρίερ­), ο Νορβηγός Έσκιλ Βογκτ περνά για πρώτη φορά πίσω από την κάμερα για ένα ψυχολογικό δράμα με θριλερίστικο άγγιγμα και στοιχεία φανταστικού σινεμά. Το δραματικό κομμάτι επικεντρώνεται στην Ίνγκριντ, μια όμορφη 35άρα η οποία χάνει ξαφνικά την όρασή της και απομονώνεται. Διστακτική στο να βγει από το σπίτι, αποξενώνεται όλο και περισσότερο από τον άντρα της, ο οποίος μοιάζει αδύναμος να τη βοηθήσει. Παραδομένη στις σκέψεις της, αρχίζει να αναρωτιέται για πράγματα τα οποία βρίσκονται στο όριο πραγματικότητας και φαντασίας.

Παράλληλα παρακολουθούμε τη μοναχική καθημερινότητα ενός άνεργου, ψυχολογικά ασταθούς τύπου κολλημένου με το διαδικτυακό πορνό κι εκείνη της χωρισμένης μητέρας ενός μικρού κοριτσιού­. Οι πορείες τους, μαζί με αυτήν του συζύγου της Ίνγκριντ, θα διασταυρωθούν με έναν παράξενο τρόπο, που αφορά ένα αφήγημα το οποίο η τυφλή βασική ηρωίδα γράφει στον υπολογιστή της. Τι είναι αλήθεια και τι ψέματα, λοιπόν, απ’ όλα όσα εξελίσσονται στην οθόνη και σταδιακά υπακούουν όλο και λιγότερο στην τετράγωνη λογική;

Στο Σκοτάδι - εικόνα 2

Ψάχνοντας ανάμεσα στα μπερδεμένα αφηγηματικά κομμάτια, ανακαλύπτεις τελικά πως πίσω από την ψυχρή και μυστηριώδη κινηματογραφική επιφάνεια δεν βρίσκεται παρά η προσπάθεια μιας γυναίκας που χάνει την πραγματικότητα κυριολεκτικά μπροστά στα μάτια της να την ανασυνθέσει εγκεφαλικά, παγιδευμένη στις ανασφάλειες και στα απωθημένα της.
Ο τρόπος που διαλέγει να τα εξιστορήσει όλα αυτά ο Βογκτ όμως, αν και υποβλητικά ατμοσφαιρικός –η φωτογραφία είναι του δικού μας Θύμιου Μπακατάκη («Κυνόδοντας»)–, είναι εσωστρεφής, επιτηδευμένος και αυτάρεσκα εξυπνακίστικος. Με «αποδομητικές» πινελιές σκανδιναβικού χιούμορ, καταντά έως κι εκνευριστικός.

Νορβηγία. 2014. Διάρκεια: 96΄. Διανομή: STRADA FILMS.

Περισσότερες πληροφορίες

Στο Σκοτάδι

Blind
1,5
  • Δραματική
  • 2014
  • Διάρκεια: 96 '
  • Έσκιλ Βογκτ

Έχοντας χάσει την όρασή της, η Ίνγκριντ απομονώνεται σπίτι της και αποξενώνεται όλο και περισσότερο από τον άντρα της, ο οποίος μοιάζει αδύναμος να τη βοηθήσει. Παραδομένη στις σκέψεις της, αρχίζει να αναρωτιέται για πράγματα τα οποία βρίσκονται στο όριο πραγματικότητας και φαντασίας.

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Σινεμά

Η Βίκυ Καγιά και η Σοφία Κόκκαλη είναι μητέρα και κόρη στο "Πολύδροσο" του The Boy

Οι συμπρωταγωνίστριες της νέας ταινίας του Αλέξανδρου Βούλγαρη μιλούν στο "α" για τη συμμετοχή τους στο ατμοσφαιρικό δράμα που ψηλαφεί τις έννοιες της μητρότητας και της απώλειας.

ΓΡΑΦΕΙ: ΓΙΑΝΝΗς ΚΑΝΤΕΑ-ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟς
16/05/2024

Τα οσκαρικά κοστούμια του "Poor Things" στο Μουσείο Μπενάκη

Οι εντυπωσιακές δημιουργίες της Χόλι Γουάντινγκτον έρχονται το καλοκαίρι στην Αθήνα.

Πολύδροσο

Ένα υπόκωφης έντασης και ανεπιτήδευτης ποίησης φιλμ, το οποίο συγκινεί, εξαντλεί, ωστόσο, τις κινηματογραφικές εκπλήξεις του, καθώς εγκλωβίζεται στη φόρμα.

Βασιλιάδες του Κόσμου

Βραβείο καλύτερης ταινίας στο φεστιβάλ του Σαν Σεμπαστιάν για ένα σκληρό δράμα νεορεαλιστικής ειλικρίνειας, χρωματισμένο με πινελιές ονειρικής φαντασίας.

Η Άκρη του Νήματος

Τυποποιημένο crime thriller που δεν πρωτοτυπεί πουθενά.

Η Πόλη της Ασφάλτου

Ένα σενάριο "Πολ Σρέιντερ από τα Lidl" συρρικνώνει αυτή την υπαρξιακή περιπέτεια/ιστορία ενηλικίωσης σε μια απλοϊκή αμερικανιά με κοινωνικές αιχμές.

Boy Kills World

Ο "John Wick" δείχνει το δρόμο σε μια μελλοντολογική περιπέτεια της σειράς, γεμάτη καταιγιστική, χορογραφημένη βία και σαχλό (αυτο)σαρκαστικό χιούμορ.