Rio, I Love you

1,5

Γραφική, αλλά ανέμπνευστη και διεκπεραιωτική συνέχεια των «Paris, Je t’Aime» και «New York, I Love you».

Rio, I Love you

Εννιά ιστορίες έρωτα, ζήλιας, φαντασίας, χορού, εκδίκησης και… θαυμάτων, οι οποίες εξελίσσονται σε διαφορετικές συνοικίες του Ρίο Ντε Τζανέιρο. Γραφική, αλλά ανέμπνευστη και διεκπεραιωτική συνέχεια των «Paris, Je t’Aime» και «New York, I Love you».

Rio, I Love you - εικόνα 1

Μετά το Παρίσι (2006) και τη Νέα Υόρκη (2008), το κινηματογραφικό concept «Cities of love» κατηφορίζει στο Ρίο ντε Ζανέιρο, απόλυτα hot μετά το φετινό Μουντιάλ ποδοσφαίρου και πριν από τους επόμενους Ολυμπιακούς Αγώνες, οι οποίοι θα διοργανωθούν στη γραφική μεγαλούπολη­ το 2016. Η συνταγή δοκιμασμένη (έδεσε πολύ καλύτερα την πρώτη­ φορά), το ντεκόρ ιδανικό, οι κινηματογραφικές αφορμές αμέτρητες – από τη μουσική, το χορό και το ποδόσφαιρο μέχρι τις φαβέλες, τις ατελείωτες παραλίες, την εγκληματικότητα και τις έντονες κοινωνικές αντιθέσεις.
Η αλήθεια είναι πως κάποια από αυτά τα θέματα περνούν μπροστά από το φακό των εννιά σκηνοθετών που έχουν αναλάβει να αποκαλύψουν τις κρυμμένες όψεις της πόλης –στη διεθνή εκδοχή απουσιάζει το επεισόδιο του Βραζιλιάνου Χοσέ Παντίγια («RoboCop»)–, το τελικό αποτέλεσμα όμως είναι αφόρητα τουριστικό, αφού ακόμη και το ελάχιστο δραματικό ενδιαφέρον έχει χαθεί μέσα στο φολκλόρ, στη σεναριακή ευκολία και την απουσία κινηματογραφικής τόλμης.

Rio, I Love you - εικόνα 2

Χωρίς υπερβολή, οι περισσότερες από τις μικρού μήκους ταινίες του πακέτου θα κόβονταν ακόμη και από το Διαγωνιστικό­ Τμήμα της Δράμας. Η ιστορία αντρικής φιλίας του Στέφαν Έλιοτ­ («I love you») και συζυγικής εκδίκησης του Πάολο Σορεντίνο­ («Grumari») αγγίζουν τα όρια της ανοησίας, ενώ το «Texas» του Γκιγέρμο Αριάγα και το «Pas de deux» του Κάρλος Σαλντάνα (του animation «Ρίο») είναι απολύτως αδιάφορα.
Μια αδύναμη ιδέα δεν μπορεί να στηρίξει το βαμπιρικό «Vidigal» του Κορεάτη Ιμ Σανγκ-Σου, ούτε το αφελές «Dona Fulana» του Αντρούτσα Ουάντινγκτον, κάνοντας απλώς υποφερτό το «Miracle» της Ναντίν Λαμπακί, όπου ο εξάχρονος Κάουα Αντούνες κλέβει την παράσταση από τη σκηνοθέτιδα­-πρωταγωνίστρια και τον Χάρβεϊ­ Καϊτέλ. Δεν απομένουν παρά ο λίγος Τζον Τορτούρο («When there is no more love»), που τσακώνεται πρωτότυπα με τη Βανέσα Παραντί, και ο βουβός, ρυθμικός και στακάτος Φερνάντο Μεϊρέλες («The muse»). Η πόλη, παρόλα αυτά, φαίνεται υπέροχη.

Βραζιλία, ΗΠΑ. 2014. Διάρκεια: 100΄. Διανομή: ODEON.

Περισσότερες πληροφορίες

Rio, I Love you

1,5
  • Κομεντί
  • 2014
  • Διάρκεια: 110 '
  • Γκιγιέρμο Αριάγα

Εννιά ιστορίες έρωτα, ζήλιας, φαντασίας, χορού, εκδίκησης και… θαυμάτων, οι οποίες εξελίσσονται σε διαφορετικές συνοικίες του Ρίο Ντε Τζανέιρο.

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Σινεμά

Ο Κασκαντέρ

Χιούμορ και δράση συνδυάζονται σε ένα κωμικό νεονουάρ με ξέφρενη παρωδιακή διάθεση. Άκρως κινηματογραφόφιλο και μεταμοντέρνα ευρηματικό, όσο και χαοτικά ανοικονόμητο.

ΓΡΑΦΕΙ: ΧΡΗΣΤΟς ΜΗΤΣΗς
02/05/2024

Στον Ιστό του Τρόμου

Καλοκουρδισμένο, κλειστοφοβικό θρίλερ γεμάτο σασπένς, ένταση και ανατριχίλες, στο οποίο υπάρχει χώρος και μια ευθεία κοινωνικοπολιτική αλληγορία.

Γκάρφιλντ: Γάτος με Πέταλα

Το reboot των αστείων κατορθωμάτων του πιο cool σινε-γάτου ξεκινάει σαν ατακαριστή, μπριόζα κωμωδία καταστάσεων, για να εξελιχθεί σε μια ευρηματικότατη, αγωνιώδη και ξεκαρδιστική "Επικίνδυνη Αποστολή".

Το Χρώμα του Ροδιού

Ένα από τα διαχρονικά αριστουργήματα του ποιητικού σινεμά, το οποίο δημιουργεί ένα μεθυστικών αισθήσεων και συναρπαστικών συναισθημάτων κόσμο (ο αρμένικος πολιτισμός) χάρη στη δύναμη της καθαρής εικόνας.

Επιτέλους όλοι πια μιλάνε για τον Νίκο Παπατάκη

Το Cinobo παρουσιάζει τη φιλμογραφία του ασύγκριτου σκηνοθέτη στην πλατφόρμα του δίνοντας πρόσβαση σε ένα πολύτιμο και εν πολλοίς υποτιμημένο έργο.

Οι 16 Ίριδες που διεκδικεί η "Φόνισσα" ήρθαν νομοτελειακά

Στις υποψηφιότητες της Ελληνικής Ακαδημίας Κινηματογράφου αποτυπώνεται η επιτυχία της ποιοτικής διασκευής της Εύας Νάθενα.

Η σχέση του συγγραφέα Πολ Όστερ με τον κινηματογράφο

Θυμόμαστε τα βιβλία του εμβληματικού συγγραφέα που έγιναν ταινίες αλλά και τα φιλμ που ο ίδιος σκηνοθέτησε.